Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»UC & C»Wereldwijde omzet cloudcommunicatie groeit tot 2027 18,3%
    UC & C

    Wereldwijde omzet cloudcommunicatie groeit tot 2027 18,3%

    9 oktober 20233 Min leestijd
    Wereldwijde omzet cloudcommunicatie groeit tot 2027 met 18,3%
    Wereldwijde omzet cloudcommunicatie groeit tot 2027 met 18,3%
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Cloudcommunicatie zal naar verwachting de komende vijf jaar een aanzienlijke groei doormaken, omdat bedrijven overstappen van legacy PBX-oplossingen naar cloudcommunicatie en kiezen voor een pay-as-you-go-model om de kosten te optimaliseren en investeringen vooraf te vermijden. Tegen deze achtergrond wordt verwacht dat de omvang van de cloudcommunicatiemarkt zal groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 18,3% van $ 75 miljard in 2022 tot $ 180,7 miljard in 2027, voorspelt GlobalData, een toonaangevend data- en analysebedrijf.

    Het laatste rapport van GlobalData, “GlobalData Market Opportunity Forecasts to 2027: Cloud Communications”, onthult dat de VS in 2022 de grootste markt voor cloudcommunicatie was, met een aandeel van 36,7% van de totale omzet, gevolgd door China met een omzetaandeel van 8,5%. Ondertussen wordt verwacht dat de markten in India en Singapore de snelste groei zullen laten zien, met een groei van respectievelijk 28,4% en 28,1% gedurende de prognoseperiode.

    Tejal Hartalkar, Senior Technology Analyst bij GlobalData, licht toe: “Cloudcommunicatie zal naar verwachting aanzienlijk blijven groeien vanwege schaalbaarheid en aanpassingsvermogen. De technologie biedt zowel een verbeterde gebruikers- als klantervaring. Bovendien bevatten deze platforms vaak geavanceerde analyse- en rapportagefuncties waarmee bedrijven inzicht krijgen in hun communicatiepatronen. Deze datagedreven aanpak stelt bedrijven in staat om weloverwogen beslissingen te nemen en hun communicatiestrategieën te verbeteren.”

    Groei door thuiswerken en BYOD

    Volgens GlobalData zijn de belangrijkste verticals voor cloudcommunicatie productie, informatietechnologie (IT), retail, retailbankieren en overheid, die samen goed waren voor 33,7% van de totale markt in 2022. De groeiende implementatie van work-from-anywhere (WFA) en bring-your-own-device (BYOD) zal de implementatie van cloudcommunicatie in alle sectoren blijven stimuleren. Cloudgebaseerde communicatie-API-oplossingen vergemakkelijken opmerkelijke vooruitgang in alle brancheverticalen door gestroomlijnde communicatie en verbeterde operationele efficiëntie mogelijk te maken.

    Gary Barton, Research Director voor Enterprise Technology and Services bij GlobalData, legt uit: “Cloudcommunicatieplatforms zijn voor de meeste organisaties de standaardoptie geworden. Deze trend werd gestimuleerd door COVID-19, maar heeft zich voortgezet dankzij cloudgerichte digitale transformatiestrategieën van ondernemingen. Het cloudmodel biedt de flexibiliteit die de meeste bedrijven nodig hebben naarmate werkpatronen evolueren en het personeelsbestand groeit en krimpt. Het cloudmodel biedt ook een sterke disaster recovery-component, de toevoeging van aanvullende componenten zoals API-plug-ins en AI vergroten het vermogen van deze oplossingen om bedrijfswaarde te bieden en de klantbetrokkenheid te verbeteren.”

    Tejal vervolgt: “AI geeft vorm aan hoe de bedrijven werken. Bedrijven maken nadrukkelijk gebruik van ai-geïntegreerde cloudcommunicatieplatforms om hun klantenservice en verkoopagenten te ondersteunen. AI-aangedreven virtuele assistenten en chatbots kunnen bedrijven helpen bij het automatiseren van primitieve taken, zodat de agenten zich kunnen concentreren op meer kritieke taken. Virtuele assistenten en chatbots bestaan al langer, maar in de komende jaren zullen ontwikkelingen in AI hun spraakuitwisselingen natuurlijker en boeiender laten klinken.”

    Gary concludeert: “De regeldruk neemt in de meeste markten toe met betrekking tot de opslag en overdracht van werknemers- en klantgegevens. Leveranciers van cloudcommunicatie en leveranciers van oplossingen investeren daarom in beveiligingsmaatregelen en versleutelingsmogelijkheden en lokale hostingopties. Deze functies helpen bedrijven om te voldoen aan strenge gegevensbeschermings- en privacywetten zoals GDPR en CCPA. Dit stelt bedrijven in staat om hun compliancerisico’s te verminderen, waardoor ze zich kunnen concentreren op de kernactiviteiten en tegelijkertijd transparante gegevenspraktijken kunnen garanderen. Deze verbeteringen zorgen voor de blijvende relevantie van het in de cloud gehoste samenwerkingsmodel.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelAxians en VAIBS zetten in op AI-transformatie met slimme camera-technologie
    Volgende artikel Ministerie EZK start uitgifte lokale private 5G vergunningen binnen 3,5 GHz

    Gerelateerde berichten

    Meer dan in- en uitchecken; FrontAssist nu als volwaardig digitaal receptieplatform

    Huddly introduceert AI-gestuurde videobar voor kleinere vergaderruimtes

    Huddly introduceert AI-gestuurde videobar voor kleinere vergaderruimtes

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!