“Al 30 jaar ben ik gefascineerd door haaien”, zegt haaienfan Melvin Smitter. “Dat ik vandaag zo dichtbij zou komen, om de haaien te zien zwemmen had ik niet durven dromen. In Zuid-Afrika zelf zwem je in een kooi, ik mocht mij virtueel zonder enige bescherming tussen deze jagers begeven.”
Vodafone wil met dit project iedereen inspireren en uitnodigen om met de laatste technologieën nieuwe dingen te ontdekken. Dankzij de eerste waterdichte VR-bril voel je in een virtuele wereld levensecht hoe het is om zonder kooi met deze machtige topjagers te zwemmen.
“Met deze unieke ervaring laat Vodafone zien hoe de technologie van de toekomst dankzij het Vodafone-netwerk dromen en nieuwe ervaringen dichterbij brengt dan ooit,” aldus Laura van Gestel, Manager Commercial Communications Vodafone. “Door klanten daadwerkelijk deze techniek te laten beleven, ervaren zij echt de voordelen van innovatie.”
In de onderstaande infographic wordt de techniek achter dit project in detail uitgelegd.
De duik met de virtuele haaien wordt begeleid door het Zuid-Afrikaanse onderzoeksteam van de social enterprise; White Shark Project. Een organisatie die duiken en onderzoek naar witte haaien mogelijk maakt. Zij namen de deelnemers mee in deze unieke onderwaterervaring. Daarnaast gaven zij uitleg over het gedrag van de witte haaien en het onderzoek van White Shark Project naar deze fascinerende dieren.