Wehkamp en BCC stoppen per direct hun samenwerking. Het onlinewarenhuis verkocht sinds 2018 elektronische producten van BCC. De looptijd van het huidige contract is ten einde gekomen en de samenwerking is niet verlengd.
Wehkamp is zich vooral op fashion en home & living gaan richten, stelt de online speler. “Het aanbieden van een volledig elektronica-aanbod is geen core onderdeel van de strategie. Voor Wehkamp heeft de beëindiging geen grote financiële gevolgen.”
BCC op zijn beurt heeft minder logistieke noodzaak om samen te werken met de online retailer. BCC heeft recent zijn logistiek ondergebracht in het Blokker distributiecentrum in Geldrmalsen dat is omgeturnd in een omnichannel warehouse voor meerdere merken van moederbedrijf Mirage Retail group waar Blokker en BCC onderdeel van zijn.
In oktober 2018 kwamen de twee bedrijven overeen om BCC-producten in de webshop van Wehkamp te verkopen. Later werd de samenwerking uitgebreid, waarbij klanten gebruik konden maken van de diensten van zowel Wehkamp als BCC, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen en bezorgservices.
Klanten van Wehkamp kunnen met vragen over garantie en klachten van elektronische producten die zij eerder hebben gekocht gewoon bij Wehkamp terecht. Ook kunnen recent gekochte producten naar Wehkamp geretourneerd worden.