Het WatchGuard Learning Center biedt gepersonaliseerde trainingen op het gebied van sales, channel enablement en techniek. De leeromgeving is altijd en overal beschikbaar. Toegang verloopt via het WatchGuard Partner Portal.
Het WatchGuard Learning Center hangt samen met het ‘value-based’ partnerprogramma WatchGuardONE. Dit incentiveprogramma is niet gericht op de behaalde omzet, maar beloont channelpartners die investeren in trainingen over WatchGuard-producten. WatchGuardONE kent drie niveaus: zilver, goud en platina. Sinds de start van het partnerprogramma hebben de betrokken partners een omzetgroei van bijna 40 procent gerealiseerd. Via het nieuwe WatchGuard Learning Center kunnen partners – zowel live als on-demand – gepersonaliseerde trainingstrajecten en complete cursussen volgen om hun WatchGuard-partnerstatus te behouden of te verbeteren. Hun voortgang wordt automatisch bijgehouden.
WatchGuard heeft fors geïnvesteerd in zijn Partner Portal om hiermee een onestopshop voor tools en resources te bieden. Het Partner Portal is een gecentraliseerd platform waarmee partners eenvoudig al hun zaken met WatchGuard kunnen regelen zoals het beheer van marketingbudget, geïntegreerde marketingcampagnes, verlengingen en dealregistratie, geautomatiseerde leadafhandeling en kansenmanagement. Met de nieuwe geavanceerde leeromgeving biedt WatchGuard nu hetzelfde gebruiksgemak voor het volgen van trainingen.
Adviesfunctie van partnerkanaal
In Nederland is de nieuwe channel account manager Umit Cinkiz operationeel verantwoordelijk voor het WatchGuard Learning Center. “Trainingen vormen het fundament onder het WatchGuardONE-programma”, zegt Cinkiz, die in maart aantrad als channel account manager. “Hoe meer trainingen onze partners volgen, hoe groter de beloning vanuit WatchGuard. De industrie en techniek ontwikkelen zich continu, net als onze producten en diensten. Dat geldt ook voor de tools en middelen die we beschikbaar stellen aan onze partners. Het WatchGuard Learning Center reikt nieuwe manieren aan om te leren en draagt zo bij aan de belangrijke adviesfunctie die ons partnerkanaal vervult voor onze gezamenlijke klanten.”
Een van die partners is Signiom uit Etten-Leur, WatchGuard partner van het eerste uur. “De reden waarom wij destijds hebben gekozen voor een samenwerking met WatchGuard is dat zij het partnerkanaal op waarde schatten”, zegt Raymond Schuiling, directeur van Signiom. “De ondersteuning die ik van WatchGuard krijg op het gebied van accountmanagement, marketing en sales, maakt echt het verschil voor mijn bedrijf. Signiom heeft zich met de hulp van WatchGuard kunnen ontwikkelen tot een WatchGuardONE Gold partner en richt zich nu op Managed Security Service Provider (MSSP)-diensten. WatchGuard is de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de grenzeloze toewijding aan het partnerkanaal is niet veranderd.”