Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie BE»Voortbestaan van bedrijven staat of valt met goede IoT-strategie
    Connexie BE

    Voortbestaan van bedrijven staat of valt met goede IoT-strategie

    5 december 20182 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Vukicevic en Emmerson beschrijven: 
    1. de kansen, bedreigingen en valkuilen van het Internet of Things; 
    2. waarom een heldere strategie nodig is en IoT niet kan worden overgelaten aan IT-managers alleen; 
    3. dat het bepalen van IoT hotspots die voortvloeien uit de bedrijfsstrategie cruciaal is voor succes; 
    4. een stappenplan om tot die heldere strategie en IoT hotspots te komen; 
    5. IoT use cases; 
    6. IoT achtergrondinformatie over technologie, beveiliging en privacy. 

    IoT stelt bedrijven bloot aan nieuwe bedreigingen én kansen. IoT-oplossingen verhogen de productiviteit, verlagen de kosten en verbeteren de ervaringen van klanten. Daarnaast leidt IoT tot nieuwe businessmodellen en nieuwe vormen van concurrentie. Dit zijn krachtige ontwikkelingen: het impliceert volgens Vukicevic en Emmerson dat de business case voor het maken, verkopen en toepassen van IoT oplossingen overtuigend is. 

    De business case voor IoT is overtuigend, maar het is ook een ontwikkeling die de gevestigde zakelijke processen verstoort en bedrijven dwingt om bijna alles wat ze doen te heroverwegen. Het ontwikkelen van een strategie is cruciaal om het bedrijf naar voren te stuwen in de nieuwe omgeving met de regels van de nieuwe economische orde – het is een missiekritisch onderwerp. Daarom kan IoT niet worden overgelaten aan IT-managers alleen en is het essentieel om te beginnen met een heldere strategie. In de juiste handen is de IoT business case zeer solide. 

    Vukicevic en Emmerson signaleren een behoefte aan een methode die verzekert dat de IoT strategie aansluit bij het bedrijf en vice versa. Het gestructureerd zoeken naar en bepalen van IoT hotspots is volgens hen cruciaal voor succes. In het boek reiken ze hiervoor een praktische en actiegerichte methode aan. Wie wil starten met IoT kan dus direct aan de slag. 

    Hoewel het boek niet de ambitie heeft om de technische aspecten van IoT tot in detail toe te lichten, geven de auteurs een duidelijk overzicht van de belangrijkste onderdelen van IoT-technologie, beveiliging en privacyvraagstukken.

    Gerelateerd

    Vorige artikel‘Tele2 kan niet zelfstandig overleven in Nederland’
    Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

    Gerelateerde berichten

    Belgisch Distributeur en fulfilment partner BMS neemt Schuurman Consumentenelektronica over

    Belgisch distributeur en fulfilment partner BMS neemt Schuurman Consumentenelektronica over

    MediaMarkt lanceert Marketplace in België

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!