Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Connexie BE»Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
Connexie BE

Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje

2 april 20193 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Allriskpakketten die wel telefoondekking bieden, rekenen steeds vaker een eigen risico bij reparatie. Soms is dit te omzeilen door het toestel te laten repareren bij een aangesloten reparateur. Wordt het toestel voor een snelle reparatie naar de winkel op de hoek gebracht, dan moet men dit deels zelf betalen.

31 verzekeringen onderzocht

Independer onderzocht bij 31 allrisk-inboedelverzekeringen de voorwaarden voor schuldschade bij mobiele telefoons. Hieruit komt naar voren dat 13 pakketten een volledige dekking bieden, zonder eigen risico. Bij 9 verzekeringen wordt helemaal geen dekking geboden voor mobiele telefoons en 8 verzekeringen bieden wel dekking, maar met voorwaarden, zoals een eigen risico.

Guido Rodenburg van Independer: “In onze consumentencontacten merken we regelmatig teleurstelling bij mensen die horen dat de schade aan hun mobiel niet wordt vergoed. In sommige gevallen bood hun polis, op moment van afsluiten, nog wel dekking hiervoor. Maar door aanpassingen in de voorwaarden kan dat veranderen. Mensen die zeker willen weten of hun toestel wel allrisk verzekerd is, raden wij aan hun polissen goed onder de loep nemen.”

Verzekeraars veel strenger

Verzekeraars zijn de laatste jaren strenger geworden met vergoedingsvoorwaarden voor val- en stootschade aan mobiele telefoons en andere elektronische devices, zoals tablets. “Vijf jaar geleden concurreerden veel inboedelverzekeraars nog met elkaar om de gunsten van de klant”, zegt Guido Rodenburg van Independer. “Hierbij adverteerden ze juist met hun allriskdekking voor schade aan mobieltjes en andere devices. Maar kapotte mobiele telefoons behoren inmiddels tot de meest geclaimde producten op de inboedelverzekering. Dat begint verzekeraars veel geld te kosten. Daarnaast is het bijna onmogelijk te controleren of een ongelukje met de telefoon echt in huis is gebeurd, want alleen daar is de inboedelverzekering van toepassing.”

Dekkingsverschillen nemen toe

Verzekeraars gaan verschillend om met deze groeiende kostenpost. Sommige partijen kiezen voor het invoeren of opschroeven van het eigen risico bij schuldschade. Anderen bieden alleen volledige dekking als de klant zijn telefoon bij een gecontracteerde reparateur laat herstellen. Ook zijn er verzekeraars die schade aan elektronica uit het allriskpakket hebben gehaald en een aparte elektronicaverzekering aanbieden. Maar er zijn ook verzekeraars die nog wel volledige dekking bieden voor telefoonschade, zonder verdere voorwaarden.

Verschillen spelen niet bij brand of diefstal

De verschillen in dekking zitten uitsluitend in schuldschade, waarbij de eigenaar binnenshuis zijn telefoon per ongeluk stoot of laat vallen. Diefstal of brandschade in het huis van de eigenaar van de telefoon is bij alle inboedelverzekeraars gedekt.
Voor meer nformatie over het onderzoek, klik hier

Gerelateerd

Vorige artikelISE blijft maar groeien
Volgende artikel Yorus gaat verder onder de naam Connectivity Factory

Gerelateerde berichten

Schade door connectiviteitsproblemen loopt in miljarden

Bedrijfsleven ervaart forse schade door connectiviteitsproblemen

Fairphone lanceert met Fairbuds XL modulaire over-ear hoofdtelefoon

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!