Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Versnellen in de Cloud: De Strategie
Achtergrond

Versnellen in de Cloud: De Strategie

8 januari 20163 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Cloud

Om business partners te begeleiden in de transitie naar de Cloud kan het Cloud Acceleration Model als leidraad worden gebruikt. Dit model is ontwikkeld door de business community SaaS4Channel.eu. Door ondernemers voor ondernemers.

De eerste stap in dit model is de strategie. Te vaak wordt een overgang van traditioneel naar Cloud als een technisch project beschouwd. Onder het motto ‘we kunnen het bouwen’, wordt een Cloudoplossing gebouwd. Maar waarom? Omdat Cloud geen hype meer maar mainstream is geworden? Omdat u gelooft dat dit kansen biedt om uw bedrijf verder uit te bouwen? Adoptie van de Cloud heeft impact op de gehele organisatie. Zonder een goede strategie is de gang naar de Cloud gedoemd te mislukken.

De statistieken werken niet mee. De meest succesvolle Cloud-aanbieders, zijn bedrijven zogenaamd ‘born in the Cloud’. Zij bieden geen traditionele oplossing en zijn volledig gefocust op het bouwen van een abonnementenbestand. Ondanks dat de Cloud een belangrijke plaats in het huidige ICT-landschap inneemt, is het ook niet zo dat Cloud het antwoord is op alle vragen. Er zijn voldoende situaties of toepassingen te vinden waar een traditionele oplossing nu het best tot zijn recht komt en dat ook in de toekomst zal blijven doen. Aan u de beoordeling of dit ook voor uw doelgroep en portfolio geldt.

De Cloud vraagt om het herijken van uw visie op ICT, op uw klanten, uw partners en vooral uw onderscheidend vermogen in de markt. Een van de belangrijke drivers van Cloudadoptie is standaardisatie. Onderscheid maken op productniveau wordt dan ook steeds lastiger met lagere marges tot gevolg. Waar gaat u in de Cloud geld verdienen? Wat is uw strategie om met of zonder Cloud de toekomst met vertrouwen tegemoet te kunnen zien?

Dit is een mooie brug naar het business model. Wordt traditionele ICT meestal in projectvorm geleverd met als resultaat een factuur, een kenmerkend element van Cloud-oplossingen is dat het naar gebruik wordt gefactureerd. Zeer flexibel en met relatief kleine bedragen per keer. De organisatie moet hier op ingericht zijn. Zeker in de overgangsfase. Als het aantal abonnementen toeneemt, is dit ook een basis voor meer financiële stabiliteit naar de toekomst. Het voorkomen van churn wordt steeds belangrijker.

De overstap naar de Cloud vraagt om innovatie. Nieuwe diensten die de erosie van marge helpen tegengaan en u ook opnieuw onderscheiden van uw concurrent. Een belangrijke keuze is wat u zelf gaat ontwikkelen of wat u in de nieuwe situatie beter kunt afnemen van een specialist. Schaalgrootte is belangrijk. Bouwt u een oplossing die zeer vergelijkbaar is met die van concurrenten, denk drie keer na of u voldoende schaalgrootte kunt realiseren om levensvatbaar te zijn. De concurrent opereert niet alleen lokaal, maar kan ook op wereldwijde schaal actief zijn. Aan de kostenkant van de Cloudoplossing is dit een wereld van verschil.

Als u ervoor kiest Cloudoplossingen te ontwikkelen en aan te bieden, kijk nog eens goed naar uw strategie. Het Cloud Acceleration Model kan u helpen een globaal beeld te vormen van uw voortgang. U vindt het op www.saas4channel.eu.

Leo van Schie 
SaaS4Channel

Gerelateerd

cloudoplossingen
Vorige artikelWindows 10 Mobile maakt het leven van de IT-beheerder makkelijker
Volgende artikel ‘Private GSM Roaming veel meer dan een DECT-vervanging’

Gerelateerde berichten

The Taste of… Marko de Jong CEO/Founder SPS| Continuïteit in IT

GFT lanceert met “Asteria” uniek multivendor telecomplatform

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!