Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»UC & C»Verizon trekt stekker uit UC-aanbieder Blue Jeans
UC & C

Verizon trekt stekker uit UC-aanbieder Blue Jeans

10 augustus 20232 Min leestijd
Verizon stopt met de videoconferentie-app die het aan het begin van de corona-pandemie voor 400 miljoen dollar heeft gekocht . Zo meldt nieuwssite 9to5Google . Het betreft een zogenaamde sunset, waarbij eerst de gratis klanten worden afgekoppeld en geleidelijk de betalende klanten.
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Verizon stopt met de videoconferentie-app die het aan het begin van de corona-pandemie voor 400 miljoen dollar heeft gekocht. Zo meldt nieuwssite 9to5Google. Het betreft een zogenaamde sunset, waarbij eerst de gratis klanten worden afgekoppeld en geleidelijk de betalende klanten.

9to5Google deelde de tekst van een e-mail ontvangen door BlueJeans-klanten waarin stond dat “we de moeilijke beslissing hebben genomen om onze reeks BlueJeans-producten stop te zetten.” Het onlangs geïntroduceerde gratis Basic-abonnement en gratis proefaanbiedingen van BlueJeans zullen volgens de e-mail op 31 augustus worden stopgezet. In die e-mail staat niet hoe lang mensen die gebruikmaken van het betaalde aanbod van BlueJeans toegang hebben tot de diensten van het bedrijf. Verizon reageerde niet onmiddellijk op een verzoek om commentaar.

In mei 2020 nam Verizon BlueJeans over, een bedrijfsgerichte video-app die voor het eerst werd gelanceerd in 2011. Begin 2022 werkten Google en Verizon samen om de BlueJeans-app vooraf te laden op de (sindsdien stopgezette) Glass Enterprise Edition 2 slimme bril verkocht door Verizon. Meer recentelijk heeft BlueJeans dit jaar een gratis niveau gekregen , waardoor de app voor veel meer potentiële klanten is geopend en de concurrentie is aangegaan met de gratis consumentenklare services van Google Meet en Zoom.

In Europa was Blue Jeans ook actief, zo stond het afgelopen voorjaar nog op de ISE in Barcelona. Voor deze markt richtte het bedrijf zich vooral op het organiseren van grote meetings, zoals recent nog het songfestival in Liverpool. Daar was een virtual conferencing-platform ontwikkeld voor de BBC, de gastomroep voor het Eurovisiesongfestival 2023. Het platform deed dienst als online mediacenter en 2.000 journalisten in zo’n 50 landen verbinden met het grootste entertainment-evenement van Europa. Daarnaast zorgde BlueJeans by Verizon voor de streaming van interactieve interviews met alle 37 artiesten die dit jaar aan het evenement deelnemen.

BlueJeans heette een enorme aanwinst voor Verizon; toen de deal in april 2020 werd aangekondigd. Destijds zagen videoconferentiebedrijven zoals Zoom en BlueJeans tijdens de pandemie een toenemend gebruik, maar nu veel bedrijven beleid hebben geïmplementeerd om werknemers terug naar kantoor te brengen, zijn apps voor virtuele samenwerking niet meer zo populair als vroeger.

Gerelateerd

Vorige artikelFortezza Groep neemt IT-bedrijf HTX over
Volgende artikel Marktonderzoeker Informa Tech neemt Canalys over en versterkt positie channel en mobility

Gerelateerde berichten

Epatra Benelux officieel distributeur van KanDao

Epatra Benelux officieel distributeur van KanDao

Smart Office Event van Epatra brengt beste van drie werelden samen

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!