Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Treant Zorggroep verbetert kwaliteit zorg met nieuwe, slimme alarmeringsoplossing van Zetacom
    Telecom

    Treant Zorggroep verbetert kwaliteit zorg met nieuwe, slimme alarmeringsoplossing van Zetacom

    2 februari 20223 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Treant Zorggroep kiest voor Zetacom als partner voor slimme, toekomstbestendige alarmering. Als bijvoorbeeld een toezichtcamera of polszender waarneemt dat iemand al een tijdje uit bed is of zijn kamer heeft verlaten, wordt direct een zorgmedewerker gewaarschuwd zodat die ter plaatse gaat. Alle zeventien woonzorgcentra die onder de groep vallen krijgen het systeem. Treant realiseert met dit project betere zorg voor cliënten.

    Het systeem werkt op basis van een overkoepelend softwareplatform dat allerlei sensorsignalen kan verwerken en doorsturen naar de smartphone-app of pieper van de juiste zorgmedewerker. Deze krijgt daarbij informatie over de aard en de prioriteit van het incident. Ook geeft het platform door waar de cliënt zich precies bevindt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat iemand ’s nachts naar het toilet gaat, valt en niet meer kan opstaan. Door het systeem blijft dit niet onopgemerkt zodat snel actie kan worden ondernomen.
    Aan het platform (een message broker) zijn oplossingen gekoppeld voor onder meer dwaaldetectie, verpleegoproepen, smart sensoring en indoor locatiebepaling. Door standaardisering en centralisering van het alarmnetwerk, werkt het netwerk efficiënter en is het gemakkelijker te beheren.

    Kwaliteitsverbetering door innovatie en standaardisatie

    De oplossing past in de doelstellingen die Treant heeft vastgelegd in het eigen kwaliteitsplan. Daarin staat onder meer dat de organisatie de kwaliteit van zorg wil verbeteren, ook op lange termijn. Innovatie is hiervoor een belangrijke aanjager. De message broker verbetert de kwaliteit van de zorg en draagt bij aan verhoging van de veiligheid en autonomie van bewoners en cliënten. Daarnaast neemt door de betrouwbaarheid de tevredenheid van medewerkers toe.
    Olav van de Reijken is commercieel directeur van Zetacom. Hij is erg blij met de nieuwe samenwerking. “We hebben elkaar echt gevonden. Hart voor de zorg is wat ons bindt. Samen zetten we stappen in digitalisering, voor betere zorg. Professionals hoeven voortaan ook minder handelingen te verrichten.”

    Zetacom: netwerkexpert in de zorg

    In de zorg wordt gewerkt met technologieën die in hoge mate specifiek zijn. Daarom werkt Zetacom met voor de zorg relevante scenario’s (vanuit gebruikersperspectief). Het platform (IQ Messenger) wordt hierop ingericht. Zo weet het platform dat wanneer sensor x op tijdstip y een incident registreert, dat dan een oproep uit moet gaan naar persoon z. Hiervoor zijn koppelingen en integraties nodig. Zetacom is daar expert in en kan als een van de weinigen vervolgens ook de volledige technologiestack beheren. Bij het zoeken naar een partner woog voor Treant zwaar dat Zetacom ruime ervaring heeft met het merkonafhankelijke IQ Messenger, in de zorg maar ook in andere sectoren.

    Treant bundelt de krachten van 3 ziekenhuislocaties en 17 centra voor wonen en zorg. De 300.000 inwoners van de regio Hoogeveen-Emmen-Stadskanaal kunnen er terecht voor de best mogelijke zorg. Zorg die past bij hun zorgbehoefte en die zo nodig aansluit op vervolgzorg. De organisatie telt 240 medisch specialisten en 5.900 medewerkers.

    Gerben Krewinkel, manager care bij Treant, over de keus voor Zetacom: “Om de uitdagingen in de regionale zorg het hoofd te kunnen bieden, zetten we maximaal in op innovatie binnen onze woonzorgcentra. De beste garantie voor succesvolle invulling daarvan vinden we bij Zetacom, vanwege hun grote kennis. Bij eerdere samenwerking hebben we ook positieve ervaringen opgedaan. De combinatie van open platform IQ Messenger met onder andere domotica, helpt ons om de juiste zorg te leveren op de juiste plaats. Daarvan profiteren zowel onze bewoners en cliënten als onze medewerkers.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelAntonio Sanches versterkt Comgate voor uitbouw IoT portfolio
    Volgende artikel CommScope start samenwerking met Meta Connectivity om uitrol Open RAN te versnellen

    Gerelateerde berichten

    Sewan versterkt partnerpositie met verbreding portfolio en vertrouwde aanpak

    Sewan versterkt partnerpositie met verbreding portfolio en vertrouwde aanpak

    https://www.fcbarcelona.com/en/FC Barcelona lanceert met Barça Mobile eigen MVNO

    FC Barcelona lanceert met Barça Mobile eigen MVNO

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!