Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»The Taste of…Corné van den Dungen
    Achtergrond

    The Taste of…Corné van den Dungen

    19 mei 20238 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Rex Vermeulen is al 15 jaar vaste columnist van TBM. Vanaf 2022 besteedt hij zijn column aan het profiel en visie van de leden van The Taste of ICT. Deze keer Corné van den Dungen, Manager Business Partner Sales bij Vodafone Ziggo.

    Corné en ik gaan al heel lang terug. Zo tussen 2005 en 2009 was ik (ook) voorzitter van Telepact. En deed de begeleiding naar Telecombinatie (ja, ik heb de naam Telecombinatie zelfs bedacht ) Ik kreeg toen natuurlijk veel leveranciers op bezoek, want ‘we’ waren best een belangrijke partij. En Corné kwam dan ook regelmatig op gesprek.

    En heel eerlijk? Hij was altijd de lastigste in die gesprekken. Waar anderen, als het verhaal maar een beetje oké was, een kruiwagen met geld naar binnen reden, moest ik bij Corné wel het vuur uit de sloffen lullen. Wat gingen we precies doen? Waarom? Wanneer? Hoe gingen we resultaat meten? Et cetera et cetera. Ik deed dan ook altijd het gesprek met Corné als eerste. Dan was de rest een makkie. Maar…als we dan vervolgens een overeenkomst hadden, was hij vervolgens de makkelijkste! Alles op tijd, volgens afspraak, betrokken, hulpvaardig en waar mogelijk bijdragen aan een nóg beter eindresultaat. Ook dat maakte de inspanning om Corné aan boord te krijgen altijd meer dan de moeite waard. We zijn elkaar altijd blijven zien en spreken. Zeker de laatste jaren met de Taste of ICT. De basis voor zijn lidmaatschap legden we destijds bij Brasserie Pastis in Rosmalen. Om dat nu weer de basis te laten zijn voor dit gesprek was dan ook logisch.

    20 jaar verder en nog bij Vodafone?

    ‘Ik dacht wel dat je met die vraag zou beginnen. Ja, ik zit nog steeds bij Vodafone. Maar niet bij hetzelfde bedrijf. Wat ik daarmee bedoel leg ik je zo uit. Wist je dat ik me in mijn schooljaren aan het opleiden was tot accountant? Dat was toch niet mijn ding. En na zelf knutselen aan Pc’s, via KPN, Teleservice en Debitel ben ik bij Vodafone terecht gekomen. En dat is zeker niet hetzelfde bedrijf als waar ik toen begon. Voor de hand liggend is natuurlijk dat ik allerlei verschillende functies heb doorlopen en daardoor ook steeds met andere facetten van het bedrijf te maken heb gehad. Ook voor de hand liggend is onze groei en overnames die ook voor een veranderende werkomgeving zorgen. Maar het belangrijkste is toch wel de evolutie van het portfolio en de ontwikkeling van onze dienstverlening. Vast, mobiel, media, Internet of Things, werkplekken. We zijn nu een ICT dienstverlener. En we zijn nog niet klaar.

    Dat klinkt mooi. Kan de markt – in jouw geval de partner – het wel bijhouden?

    Oh jazeker. Ik verbaas me steeds weer over de slagvaardigheid van de partners. En de wijze waarop zij mee evolueren. En vergis je niet… ik zie het ook als mijn taak om ze (MKB) continu te helpen om het portfolio te kunnen verkopen. Dus we doen het ook nog samen.

    Ja ja, beetje de babbels van een (voormalig) operator?

    Nou, dan kan ik je gelijk om de oren slaan met een percentage van (persoonlijk) vertrouwen dat op 90% zit. Dat onderzoeken we constant. Ik kan en wil het ook niet anders en dat weet je. Natuurlijk verdien ik graag een goede boterham maar mijn grootse beloning is het om de waardering van partners te krijgen. Dat is mijn drive. Ik las dat ook in het vorige interview met Jan-Hein (Bastiaenen – Strict) ‘stap uit de hiërarchische leverketen en vorm een ecosysteem met partners en eindklanten. Eigenlijk heb ik altijd al zo gewerkt. Ik word omringd door collega’s: bij de partners en bij mijn werkgever. En ik sta op de verbindingsweg.

    Jij moet dan qua kennis niet alleen bij blijven. Maar ook nog voorop lopen. Hoe doe je dat?

    Ik lees en ik praat heel veel. Dat is ook een grote toegevoegde waarde van The Taste of ICT. Een van onze kernwaardes bij Vodafone is ook ‘Team Up’. We hebben enorm veel kennis in huis en TeamUp zorgt ervoor dat dit uitgewisseld wordt. We hebben ook nog een ‘Unlimited Learning’ programma. Ik kan me voor iedere gewenste opleiding inschrijven. Zonder vragen. En iedereen in ons bedrijf kan dat. Ik zeg dit niet om op te scheppen maar om het onderkende belang van kennisontwikkeling te benadrukken. “Progress for everyone” noemen we dat.

    En de partners? Hoe zouden die dat moeten doen?

    Nou, vanuit de Team Up gedachte probeer ik, en mijn team, ook zoveel mogelijk kennis en ervaring over te dragen aan de partners. En de best presterende partners snappen heel goed waar zij hun kennis vandaan moeten halen: bij de klant! Als ze daar bovenop zitten en ‘ the journey’ op hun netvlies hebben weten ze precies wanneer ze welke kennis moeten ontwikkelen. En dat doen ze vooralsnog heel goed.

    Hoe kom je aan die kennis in deze krappe arbeidsmarkt?

    Daar zit denk ik ook wel gedeeltelijk de verklaring voor de concentratie tendens van de afgelopen tijd. Dan is het, buiten de economy-of-scale voordelen, ook gewoon beter om kennis samen te voegen. Zeker als het gaat om Telecom samen met IT. Want die kunnen eigenlijk niet meer zonder elkaar. Slim!

    Maar als ‘onafhankelijke’ ga je het dan niet redden?

    Zeker wel. Als je maar bewuste keuzes maakt. Gebaseerd op de wensen van de markt. Daar is behoefte aan omvangrijke ‘alleskunners’ en kundige (deel) specialisten. Soms wordt die ‘fusie’ gewoon door de klant ingezet: die kiest op elke expertise de ‘best of bread’ en voegt ze zelf samen tot een samenwerking. Ook een prima model.

    En daar kun jij dan ook weer bij helpen?

    Nou Vermeulen, dan hamer ik het er nog een keer in; ik wil en kan overal bij helpen! Maar serieus, ik word echt blij als ik ergens bij kan dragen aan succes. En er kan veel! Ik ben een MKB ’er in een Enterprise. Ik handel praktisch en doelgericht voor het MKB met een hele grote vijver aan mogelijkheden achter me. En daarbij zet ik altijd de mens voorop. Mijn omgeving en mijzelf. Blij en gelukkig op een gezonde en respectvolle manier met elkaar werken. En daarmee verbondenheid creëren en houden. Heerlijk!

    Ik ken je en geloof je. Maar je zult je ook wel eens te pletter irriteren toch?

    Weet je waaraan? Als mensen er de kantjes aflopen of zich verschuilen in de grote organisatie. Je ontkomt er niet aan in organisaties zo groot als die van ons. Maar ik blijf ‘kiekeboe’ met ze spelen en hun schuilplaats onthullen met als doel dat uiteindelijk de klanttevredenheid van zowel de partners als onze eindklanten naar een ultiem hoog niveau stijgt en daar blijft.

    Volgende week hebben we onze volgende bijeenkomst van de Taste of ICT. Wat wil je bespreken?

    Ik ben heel benieuwd naar ‘het gevoel’ achter de verkoop. We hebben natuurlijk iedere keer iets te vieren omdat een van de leden zijn bedrijf verkocht heeft. Ik ben heel benieuwd naar het gevoel wat dan na paar maanden achterblijft. En…ik ga informeren wat de beste wijncursus is. Ik loop al een tijd rond met de wens dat ik daar meer van wil weten. Er zitten een paar wijnfanaten in de groep. Die gaan daar wel iets zinnigs over kunnen zeggen.

    Rex Vermeulen is directeur van Mantor Business Partners. Hij, en zijn bedrijf, zijn al meer dan 20 jaar actief in de telecommunicatie en ICT-branche. Zij geven advies over bedrijfsvoering, marketingcommunicatie en organiseren bijeenkomsten en platformen ten behoeve van kennisoverdracht. Hierdoor dragen zij bij aan de professionalisering van de branche en spelen een belangrijke rol bij het verbinden van de verschillende partijen in de keten. 3 jaar geleden is Mantor Business Partners gestart met The Taste of ICT. Beleidsbeslissers, – en makers uit de ICT-branche vormen een society waarin ‘proeven’ centraal staat. Prachtige distillaten of gerechten vormen de basis. Een connaisseur presenteert deze traktaties en draagt zijn kennis over. Daarna worden actuele ICT-vraagstukken behandeld en bediscussieerd. Op locatie en op reis. Besloten en op niveau. Het gewenste niveau wordt in eerste instantie gewaarborgd door de selectie van beleidsmakers uit de branche. De exclusiviteit wordt verder verhoogd door het beperkt aantal toegestane leden.

    “Ik verbaas me steeds weer over de
    slagvaardigheid van de partners. En de wijze
    waarop zij mee evolueren”

    Profiel
    47 jaar
    Gerecht: Steak Tartare
    Drank: Champagne en Whisky
    Muziek: Andre Hazes en, Doe Maar en Phil Collins
    Vakantie: Ibiza
    Vrije tijd: Herinneringen maken met een Bourgondisch avontuurlijk leven met mijn vrouw, kinderen, familie en vrienden.
    Een dag in politiek? Openbaar Vervoer gratis maken en onder auspiciën van overheid brengen. En zo bijdragen aan oplossen van de milieu, – en file problematiek.
    Lijfspreuk: Leef alsof vandaag de laatste dag is, maar hou er rekening mee dat je 100 kunt worden.

    Gerelateerd

    Vorige artikelAvaya gaat wereldwijd UC verzorgen voor G-Star RAW
    Volgende artikel Etienne van Diermen aan boord bij GNX als Director of Partner Sales

    Gerelateerde berichten

    Xelion

    Terugblik bij het afscheid van Micha Cohen en Arthur van den Ende; pioniers in cloudtelefonie

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!