Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»The Taste of Rex Vermeulen
    Achtergrond

    The Taste of Rex Vermeulen

    11 januari 20247 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Rex Vermeulen is al 16 jaar vaste columnist van TBM. De afgelopen 5 jaar heeft hij zijn column besteedt aan het profiel en visie van de leden van The Taste of ICT. Daar komt in 2024 een andere rubriek voor in de plaatst. Als laatste in deze veelbesproken reeks is Rex Vermeulen zélf aan het woord. 

    Ik heb met Joost (Heessels) afgesproken op een van de laatste zonnige dagen van het jaar. Dus we gaan lekker buiten zitten. We hebben de afgelopen twintig jaar al heel veel projecten en projectjes samengedaan n. Dus altijd genoeg te bespreken. Zo ook dit keer. Na de koetjes en kalfjes, kinderen, de toestand in de wereld en de lopende en aanstaande dingen, geef ik hem aan een klus voor hem te hebben. 

     “ Wat dan?” 

    “ Nou, je mag mij interviewen!” 

    “Hoezo dat dan?” 

    “ Nou ik ga stoppen de met The Taste of ICT?” 

    “ Huh, waarom dat dan?” 

     En daarmee had ik Joost dus gelijk in zijn gewenste rol….:-) 

    “Nou, het is letterlijk en figuurlijk mooi geweest. We hebben in die 5 jaar een fantastische club mensen bij elkaar gehad, die op een heel andere manier met elkaar aan het ‘netwerken’ zijn geweest. Precies op de manier zoals zij dat wensten. En dan kijk ik er als organisator naar en denk: ’Doel bereikt!’“ 

    Wat was dat doel dan? 

    ICT ondernemers/directeuren een platform bieden waarbij zij met gelijkgestemden in een vertrouwelijke sfeer over hun uitdagingen, ontwikkeling, kansen en rompslomp kunnen stoeien. Zakelijk, maar zeker ook privé. Dat ligt voor de meesten heel dicht bij elkaar. 

    Waarom is het dan ‘The Taste’ geworden en niet een zwaar academisch verantwoorde ‘business’ naam. 

    Dat heeft alles te maken gehad met de sfeer die ik voor ogen had. Ken je Ollie B.Bommel nog? Een beer van stand? Die zat gewoon lekker achterover in zijn fauteuil over het leven te mijmeren. Onder het genot van een hapje en drankje. Dat is The Taste of ICT geworden. We trapten de bijeenkomsten altijd af met een mooie tasting. Whisky, wijn, port, champagne…bedenk het maar. We hebben het gehad. En 1 x per jaar The Taste of….in het buitenland. Dus The Taste of Scotland, Spain etc. En van 14 -16 december gaan we (afsluitend) naar Rome. 

    Wat voegt zo’n tasting toe? 

    Allereerst ben je gewoon met zijn allen even met wat anders bezig. Het zijn ook echt wel levensgenieters die daar niet altijd tijd voor hebben. Dat hebben we dan dus al gegarandeerd. Stel je zo’n sfeertje maar voor…prachtige drankjes en gerechten, een connaisseur die zijn kennis daarover deelt. Heel fijn! 

    En dan komt ie…Je kunt relaties 30 keer tegenkomen bij events en gelegenheden en dan blijf je hangen in het uitwisselen van de ‘enorme successen’, ‘double digit growth’ en andere krachttermen. En door! 

    Onder het genot van een drankje in een veilige omgeving komt er een heel andere energie los. 

    Wat kwam er dan los? 

    Wat bij mij dan direct bovenkomt? Authenticiteit! Iedereen die zichzelf is. En dus ook kwetsbaarheid durft te tonen. Hulp vraagt, hulp biedt. Persoonlijke dingen met elkaar bespreekt. Bij ons worden geen handen geschud maar knuffels gegeven. En dat voor een groep die verantwoordelijk is voor honderden miljoenen ICT-omzet. 

    Hoe kreeg je dat voor elkaar? 

    WE hebben het voor elkaar gekregen. Niet IK. Ik voelde in mijn netwerk de behoefte aan sparren met gelijkgestemden in plaats van dat gewapper met visitekaartjes voor hun neus. En zo geschiedde. En iedereen die aan wilde sluiten, daar ging ik eerst een persoonlijk gesprek mee aan. Als ze de vraag gingen stellen ‘wat kan ik hieruit halen dan?’ waren ze eigenlijk al gediskwalificeerd. Ze moesten de belofte doen dat ze alleen zouden toetreden met de insteek ‘hoe kan ik de ander helpen?’  

    Wetende dat er nog zo’n 30 ondernemers rondliepen met exact dezelfde gedachte. Dan kom je toch in een warm bad? En zo is dat ook wel door iedereen ervaren. 

    Waarom dan in hemelsnaam stoppen? 

    Tja, de missie is gewoon bereikt. Iedereen weet elkaar te vinden en ze denken eerst aan elkaar als ze een vraagstuk hebben. En een heel groot gedeelte heeft in de afgelopen jaren het bedrijf verkocht. Zeker ook met de steun en advies van de andere leden. Heel fijn! Wel met als gevolg dat het steeds minder gaat voldoen aan de zakelijke missie. En dan blijft er een mooie vriendengroep over. Je ontkomt er dan natuurlijk niet aan dat mensen op een gegeven moment gaan afhaken. Omdat ze geen vaste dingen in de agenda willen, minder met ICT betrokken zijn en dergelijke. Dat is nog niet zover, maar dat wil ik gewoon voor zijn.  

    Ik heb geen behoefte aan zo’n prachtige club die dan zou ‘doodbloeden’. Ik wil gewoon dat de leden over jaren terug kunnen kijken naar de mooiste club waar ze ooit aan deelgenomen hebben. Punt. 

    En nu dus helemaal klaar? 

    Nou, de grap is dat de leden ‘in opstand zijn gekomen’ toen ik aankondigde te willen stoppen. Hoewel ze mij daar allemaal wel in konden volgen. Er is nu een ‘projectgroepje’ onder leiding van Dick Dompeling geformeerd. Om na te denken over The Taste 2.0.  

    Uiteraard wil ik dan alles heroverwegen. Als we van hoogtepunt naar hoogtepunt gaan, ben ik erbij. Een format waar iedereen weer vol achter staat zou dat kunnen garanderen. 

    Ik ken jou als iemand die graag de regie (zelf) houdt en dat dus wel zelf zou bedenken? 

    Hahaha, ja dat klopt. In dit geval niet. Vergis je niet wat dit mij ook opgeleverd heeft. De start was al met ‘vrienden uit de branche’. Daar zijn een hele hoop ‘relaties’ bij aangesloten die ik nu oprecht vrienden kan noemen. En iets aan vrienden verkopen of commercieel voorstellen, daar voel ik me niet prettig bij.  

    Dus we gaan het meemaken J 

     Maar ik ga de interviews dan ook wel missen? 

    Ikzelf ook. Echt leuk om te doen. Maar daar heb ik al wat op bedacht. Als we echt gaan stoppen, ga ik verder onder de werktitel ‘Icons in ICT’ en ga opmerkelijke mensen in de ICT-branche interviewen. Kunnen we sowieso weer 5 jaar vooruit. En ik doe dat altijd met een lunch of diner…blijf ik ook een beetje op gewicht… 

    Profiel 

    62 jaar 

    Gerecht: Japans (SukiYaki) en speklappen! 

    Drankje: Whisky, Speciaal bier, rode wijn of een glas ijskoude melk. 

    Muziek: Echt alles! Van klassiek tot (hard) rock en alles ertussen. 

    Vakantie: Alle hoofdsteden van Europa bezoeken (bijna klaar) 

    Vrije tijd: Stedentrips, klussen, verzamelen, culinair genieten met vrouw en/of vrienden. 

    Inspraak in politiek?  

    Drie grootste partijen moeten verplicht worden te regeren. Inclusief tegenstellingen. 

    Lijfspreuk: Memento Mori (gedenk te sterven) Dat leeft wel lekker relativerend. 

    Rex Vermeulen is directeur van Mantor Business Partners. Hij, en zijn bedrijf, zijn al meer dan 20 jaar actief in de telecommunicatie en ICT-branche. Zij geven advies over bedrijfsvoering, marketingcommunicatie en organiseren bijeenkomsten en platformen ten behoeve van kennisoverdracht. Hierdoor dragen zij bij aan de professionalisering van de branche en spelen een belangrijke rol bij het verbinden van de verschillende partijen in de keten. 

    5 jaar geleden is Mantor Business Partners gestart met The Taste of ICT. Beleidsbeslissers, – en makers uit de ICT-branche vormen een society waarin ‘proeven’ centraal staat. Prachtige distillaten of gerechten vormen de basis. Een connaisseur presenteert deze traktaties en draagt zijn kennis over. Daarna worden actuele ICT-vraagstukken behandeld en bediscussieerd. Op locatie en op reis. Besloten en op niveau. Het gewenste niveau wordt in eerste instantie gewaarborgd door de selectie van beleidsmakers uit de branche. De exclusiviteit wordt verder verhoogd door het beperkt aantal toegestane leden. 

    “Ik wil gewoon dat de leden over jaren terug kunnen kijken naar de mooiste club waar ze ooit aan deelgenomen hebben. Punt.” 

    Gerelateerd

    Vorige artikelColumn Marcel Ederveen: Wat de toekomst brenge moge
    Volgende artikel Dovilo versnelt groei met overname Effect ICT

    Gerelateerde berichten

    Xelion

    Terugblik bij het afscheid van Micha Cohen en Arthur van den Ende; pioniers in cloudtelefonie

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!