Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Overname - Merge»The Taste of… Marthijn van den Heuvel
Overname - Merge

The Taste of… Marthijn van den Heuvel

4 oktober 20225 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Woord vooraf:

Tussen de datum van het interview en het aanleveren aan de redactie van TBM kan natuurlijk nog van alles gebeuren. Dat bleek ook deze keer. Marthijn belde me later om aan te geven dat hij zojuist zijn handtekening had gezet onder een overname. En wel door de Europese Microsoft-partner Fellowmind.

Het persbericht meldt:

‘De Europese Microsoft-partner Fellowmind neemt het Zwolse Synlogic over. Door die acquisitie krijgt Synlogic toegang tot grotere Europese klanten en internationale groeimogelijkheden. Fellowmind voegt op zijn beurt Synlogic-diensten voor cloud-infrastructuur en security aan het aanbod toe.

De overname omvat ook de 25 medewerkers van Synlogic. Het gaat om cloud-architecten en -engineers. Na de overname telt Fellowmind tweeduizend medewerkers verspreid over veertig kantoren in zes Europese landen; 375 daarvan zijn werkzaam in vier Nederlandse steden’

Aangezien Marthijn actief blijft en het interview met name bedoeld is om hem als persoon, en zijn visie, beter te leren kennen hebben we gezamenlijk besloten om het interview grotendeels ongewijzigd over te nemen.

We hebben afgesproken bij Restaurant de Agnietenberg in Zwolle. Een mooie statige zaak met een soort van grandeur als je aan komt lopen. Marthijn zit al te wachten in het midden van de serre. Hij blijkt het restaurant te kennen van zijn huwelijk. Dat heeft hij daar gevierd. Ik heb vervolgens niet veel meer gevraagd naar zijn privé situatie. Kan niet anders dan dat dat nog prima in orde is. Eerst maar eens zakelijk aan de tand voelen.

Volgens mij zit jij wel ongeveer je hele werkzame leven in de I(C )T. Een niet originele maar wel voor de hand liggende vraag dan…Wat heb jij als belangrijkste verandering ervaren in die jaren?

Dat is inderdaad al zo’n lange tijd, dat ik het niet bij één verandering kan houden. Wat voor mij wel boven alles uitsteekt is de transitie van lokaal naar cloud. Misschien ook wel omdat we daar ‘ons ding’ van hebben gemaakt. Misschien ook wel door die expertise kwamen we steeds meer ondernemers tegen die niet gewoon ‘inkochten’, maar ook echt geholpen wilden worden. En over dat inkopen gesproken…je merkt dat, mede door de ontwikkelingen op het gebied van cybercrime, de beslissingen over ICT steeds hoger in de organisatie genomen worden. En dan bedoel ik echt tot aan boardroom niveau.

Dat lijkt me dan wel een complexe inkoopstructuur voor jullie als leverancier?

Ja, dat vraagt wel een andere benadering. De zogenaamde ‘multi-level’ aanpak. Met diverse belangen, behoeften en doelstellingen. Maar daar moeten we natuurlijk niet over klagen. We roepen al jaren dat ICT eigenlijk wel een van de belangrijkste levensaders en pijlers is van een organisatie. Nu wordt het ook als zodanig behandeld met een overeenkomstig inkoop/partner proces bij onze relaties. Mission completed vooralsnog.

Maar ook de situatie waar een organisatie in terecht kan komen na een geslaagde aanval op het ICT-netwerk? Speelt dat ook een grote rol in dat ‘belang’.

Ja, uiteraard. En daarin hebben we dan eigenlijk ook altijd wel slecht nieuws. Cybercrime staat echt in de kinderschoenen. Om populair te zeggen ‘we ain’t seen nothing yet’.

Mooie uitdaging voor jullie dan ook? Hoe kun je je klant hiertegen beschermen?

Heel eerlijk? 100% bescherming kun je nooit bieden. Er gaat vast ergens een verwarde geest iets bedenken

wat echt (bijna) ondenkbaar is. En voor al die andere gevallen is ons motto ‘altijd één stap voorblijven’. (Cloud) infrastructuur en modern workplace zit in onze genen. We zijn dus gewend diep in de systemen terecht te komen. Dan kunnen we met ons team van 25 ICT addicts zoals wij hebben natuurlijk ook alles bedenken en proberen. En daar dan vervolgens ook het ‘antigif’ op bedenken. Iedere dag weer. Sterker nog …iedere seconde weer! We zitten inmiddels echt in zo’n fase. Anticiperen en handelen…op de seconde.

(En vervolgens stelde ik Marthijn nog wat vragen over personeel, uitbreiding en expansie…maar die antwoorden waren ‘diplomatiek’ verwacht ik gezien het woord vooraf. Achterhaalt dus.

Terug naar brancheontwikkelingen… Security is het aandachtspunt voor de aankomende jaren?

Ja en nee. Je hebt uiteraard geen ICTomgeving om alleen maar druk te zijn met security. Laten we ons vooral ook concentreren op mooie, slimme innovaties met enorme toegevoegde waarde voor onze relaties. En voor wat betreft dat security stuk: verzand niet in geneuzel omtrent claims, verantwoordelijkheid enzovoort. Het moet natuurlijk wel vastgelegd worden. Maar realiseer je dat je samen bezig bent om ‘iets’ buiten te houden. Daar moet de gezamenlijke focus liggen.

Als je je concentreert op papierwerk in plaats van passende bescherming, ga je de gevarenzone in.

Je bent al jaren trouw lid van The Taste of ICT. Binnenkort met zijn allen naar Valencia. Wat heb jij op je bespreekagenda staan met de collega-leden?

Het zal je wellicht niet verbazen: personeel! Heel eerlijk gezegd ging de groei naar 25 mensen best prima. Maar op dit moment doorgroeien bleek lastiger. Dat heeft wellicht ook met de aantrekkelijkheid van de ICT-branche te maken in zijn algemeenheid? Ik weet dat iedereen tegen hetzelfde oploopt in zijn eigen organisatie, dus ik verwacht daar geen oplossingen. Maar een club als de onze zou zich wellicht kunnen lenen om de ICT-branche in zijn geheel aantrekkelijker te maken? Met een glaasje sangria op een zonnig terras lijkt met dat een prima onderwerp!

Gerelateerd

Vorige artikelGFT viert 50-jarig bestaan met groot feest in Berlijn
Volgende artikel 78% van de zakelijke professionals is klaar voor de Metaverse

Gerelateerde berichten

LetmedoIT wordt onderdeel van Score Utica om groei te versnellen

Fusie Eutelsat en OneWeb Europees antwoord op Starlink van Elon Musk

Fusie Eutelsat en OneWeb Europees antwoord op Starlink

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!