Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»The Taste of Job Bellekom
Achtergrond

The Taste of Job Bellekom

15 november 20226 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Rex Vermeulen is al 14 jaar vaste columnist van TBM. Vanaf 2022 zal hij zijn column besteden aan het profiel en visie van de leden van The Taste of ICT. Deze keer Job Bellekom, directeur/eigenaar Helmink ICT.

Job is een fijne vent. Maar ook wel een bijzondere! Niet alleen omdat met zijn 38 jaar de Benjamin is van de Taste of ICT. Als Job begint met praten hoor je wel direct waar hij vandaan loopt legge te kome. Hij praat, gedraagt zich en raust als een echte Rotterdammert. Geen woorden maar daden!

Maar daar houdt het dan ineens op. Want zijn wiegje stond in de hoofdstad. Maar inmiddels heeft hij zijn hart aan Rotterdam verpand. En blijkt ie nog gewoon voor dat spul uit 020 te juichen?!

Normaliter kiezen mijn gasten de locatie. In dit geval Job heeft aangestuurd om af te spreken bij de Ballentent. Rotterdamser wordt het niet! De enige bal waar hier over gesproken wordt, is die op je bord enne of je daar een witte boterham en mosterd bij wil? En hiermee is Job dus volledig buitenspel gezet om over zijn rare voetbalvoorkeur te praten.

We nemen allebei een balletje met wit brood en aangezien het einde middag is (echt waar) komt er een Karmeliet naast te staan, Dat praat wel zo makkelijk.

Job Bellekom is eigenaar van (Micha) Helmink ICT. Hoe zit dat?

Ik ben 17 jaar geleden echt als broekie bij Helmink begonnen. Kun je voorstellen? Ik was net 21.

Als junior account manager ging ik op bezoek bij nieuwe klanten. Dat deed ik eigenlijk best aardig blijkbaar. Dus ben ik vervolgens de Solutions afdeling op gaan zetten. En zo ben ik langzaam doorgegroeid naar General Manager, totdat ik het 5 jaar geleden volledig overgenomen heb.

Dat klinkt als een mooi jongensboek. Er staat alleen nog een andere schrijver op de kaft. Geen behoefte gehad om de naam een keer te veranderen?

In eerste instantie niet. Dat zou ook niet slim geweest zijn richting onze markt. Ik heb ze eerst laten wennen aan de nieuwe rolverdeling, met behoud van het vertrouwde. Nu komt wel het moment dat we daar serieus mee bezig gaan. En dan niet alleen ‘om het veranderen van de naam’. De markt is zo doorgeschoten dat een verfrissende nieuwe naam beter aan gaat sluiten. Het is dus een logische stap om onze dienstverlening en onze (internationale) ambities beter te kunnen positioneren.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar…?

Je bent de eerste die het hoort! Buiten mijn reclamebureau, medewerkers en vrouw.

Goed, dan gaan we het over andere dingen hebben. Ook in de toekomst. Je hebt het bedrijf nu 5 jaar. Hoe gaan de volgende 5 jaar eruitzien?

Ik ontkom er niet aan om dan het containerbegrip “MSP’ op tafel te gooien. Maar dan wel op mijn manier. Wij moeten echt werkende werkplekken op gaan leveren. Processen en mensen met elkaar laten samenwerken. Met daarin een goede taakverdeling, waarin de mens vooral de mens moet kunnen zijn.

Het afbreken van (data)silo’s waarin de mens optimaal kan functioneren, samen met het geautomatiseerde proces met overzicht en inzicht. Dat klinkt wellicht nog wat cryptisch maar het wordt vanzelf duidelijk.

Mijn volgende vraag was eigenlijk waar jij blij van wordt? Als ik de uitdrukking op je gezicht zie en de passie waarmee je dit verteld is dat een overbodige vraag geworden?

Dat heb je goed gezien. Ik ben een nerd maar ook een mensenmens. Om dan met zo’n proces bezig te zijn. Heerlijk! Het ene moment zitten we volop in de programmatuur, het andere in het effect dat dit heeft op de medewerker. En vervolgens de naadloze samenwerking waarbij alles ‘in kracht’ blijft. Ik kan er uren over doorgaan!

Spaar me maar een beetje. Jij kunt dat nog aan want je bent een jonkie. Is dat ‘jonge’ trouwens een voor- of nadeel in jouw job? (de baan en niet de naam)

Die zijn er beide uiteraard. Soms ontbreekt het aan ervaring en maak ik fouten die een (ouder) ander mogelijk al een keer gemaakt heeft. Maar het weegt niet op tegen het voordeel dat ik volledig out of the box kan denken en oplossingen weet te verzinnen die anderen voor onmogelijk achten. Dat komt omdat ik niet word geremd door mogelijke blokkades of (negatieve) ervaringen uit het verleden.

Hoeveel loonstroken gaan er trouwens inmiddels de deur uit?

Ik ben blij dat je dat vraagt:21. Waarom ik blij ben dat je dat vraagt? Het gaat wel erg over ‘mij’ zo. Maar ik zou natuurlijk helemaal nergens zijn zonder die 21 helden. We hebben echt een prachtige groep bij elkaar. We zijn ook bezig om uit te breiden, maar daarin hebben wij, net als ieder ander, een uitdaging. Waarbij wij wel besloten hebben om nooit voor de tweede keus te gaan. Het moet perfect passen, anders wachten we nog maar even met groeien. Of lopen we soms nog even een tandje harder.

Ik bewaak alleen dat hard werken wel met een lach en ontspanning gaat.

Verwachten of eisen je klanten groei?

Niet echt. Ze verwachten natuurlijk wel dat we meegroeien in expertise. De hedendaagse uitdagingen van de Cloud, plaats onafhankelijk werken, big data, cybercrime…noem maar op, het vereist een andere kennis van de ICT-partner. Dan ga je dus ook naar dat MSP-model. Met hoeveel we het doen interesseert de klant niet, hoe goed we het doen wél. Om dat goed te doen vullen wij het ‘ Customer Journey’ model in: waar gaat de klant naartoe voor wat betreft dienstverlening en wat is daarvoor nodig? Daar gaan we in eerste instantie op anticiperen, in combinatie met het ontwikkelen van een kracht om te reageren. Expertise maakt daarin het onderscheid. Onze partner statussen, technische kennis en certificeringen zoals ISO27001 zijn daarin van onderscheidend en noodzakelijk belang. Het werkt!

Mooi model! Ruimte voor in het buitenland?

Zeker. We zijn al een Benelux organisatie! Uit Duitsland komt de nodige vraag en liggen veel kansen voor ons. Wij werken met een SaaS (Software as a Service) model en dan vervagen landgrenzen automatisch. Weloverwogen en met beleid gaan we de wereld veroveren.

Ook nog wel uitdagingen waar je nachts over ligt te piekeren?

Tja, daar kan ik wel van wakker liggen. En dan door de energie die het bij me oproept, niet omdat ik me er zorgen om maak. Er zijn gewoon te weinig uren in een dag om die energie van mij te verstouwen.

Waar ik veel over nadenk is om ‘HET’ te laten zien. Mijn ideeën, filosofieën, werkmethodieken enzovoorts. Het zit allemaal in mijn kop en ik ben ervan overtuigd dat er hemelbestormers tussen zitten. Maar leg het maar eens uit?! Het wordt er niet altijd krachtiger op als je op ‘Jip en Janneke’ taal overstapt. Soms is iets daar gewoon echt te complex voor.

We gaan naar de laatste vraag, Job. Wat ga jij de volgende bijeenkomst (1 december) met The Taste of ICT leden bespreken?

Ik wil het hebben over vernieuwen! Van je bedrijf en jezelf. Ik zou dat eigenlijk wel iedere dag willen doen. Maar dat gaat niemand bij houden. Waar ligt de balans? Daar wil ik over sparren!

Gerelateerd

Vorige artikelVraag naar AR en VR blijft achter bij verwachtingen
Volgende artikel Vanaf 2024 kleinere smart winkels van Mediamarkt met omnichannel concept

Gerelateerde berichten

Internationale samenwerking KonductiT en ORdigiNAL faciliteert vaste telefonie via MS Teams

Bob van Keulen Regional Sales Director Benelux & Nordics bij Genetec

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!