Vanaf 1 september 2019 beëindigt KPN, de beheerder van de betreffende netwerken, alle dienstverlening rondom ISDN1-ISDN2- en PSTN-meervoudige aansluitingen. Dit houdt in dat vanaf dat moment niet alleen de ISDN-telefoon en telefooncentrales ermee ophouden, maar ook veel alarminstallaties, faxmachines, liften, intercoms en deur- en toegangsbedieningen..
Aan het woord is Kevin van der Lindt, sales manager bij Belcentrale, ICT en telecomleverancier voor het MKB. “We zijn al meer dan een jaar bezig om onze klanten die nog gebruikmaken van ISDN over te zetten op VoIP-telefonie, het meest voor de hand liggende alternatief. Omdat we daadwerkelijk bij elke klant langs moeten, is dit een enorme klus. We merken dat heel veel ondernemers totaal geen idee hebben van hoe afhankelijk ze zijn van de oude infrastructuur.”
VoIP
De meeste MKB-ers gaan over op VoIP, bellen via internet. Met een telefooncentrale in de cloud biedt dat net zo veel en zelfs meer mogelijkheden en gemakken dan een traditionele ISDN-centrale. In veel gevallen besluiten bedrijven dan ook meteen alarm en andere noodzakelijke
toestellen te digitaliseren.
“Zo’n gedwongen overstap is iets waar geen enkele ondernemer op zit te wachten. En tel maar eens op wat het kost om alle apparatuur die gebruikmaakt van ISDN-verbindingen te vervangen. Pin-terminals, telefooncentrales, alarmsystemen, deur en hek-openers zijn in veel gevallen niet uitgerust om via een ander signaal verbonden te worden. Daarnaast word je gedwongen om je te verdiepen in andere opties en mogelijkheden.”
“Belcentrale is volop bezig met digitalisering van de telecom van enorm veel MKB-klanten. En voor bedrijven die vooralsnog de digitalisering willen uitstellen hebben we óók een oplossing: een analoge telefoonadapter (ATA). We installeren één apparaat met één centrale die tussen de internetmodem en de bestaande ISDN-centrale wordt geplaatst. Het signaal wordt beide kanten op vertaald. Zo kun je dus je bestaande apparatuur behouden en ben je er zeker van dat ook na september 2019 alles blijft werken. De eenmalige investering voor deze handige tussenoplossing is 200 tot 250 euro,” aldus Van der Lindt.Voor meer informatie: https://www.belcentrale.nl/digitale-adapter-isdn-telefooncentrale
Over Belcentrale
Sinds 2006 heeft Belcentrale een reeks innovatieve oplossingen op de markt gebracht die altijd meteen besparingen opleveren voor ondernemers en die tegelijkertijd ook simpel in gebruik zijn. Installatie en onderhoud worden in alle gevallen door Belcentrale verzorgd. We kunnen groot inkopen en de voordelen die dat oplevert delen we met onze klanten.
Vorige artikelNFON kondigt nieuwe generatie NFON-client aan
Volgende artikel BlackBerry en Baidu werken aan zelfrijdende auto