BearingPoint heeft zijn senior team in Nederland versterkt met Michel Degeling. Degeling brengt meer dan twintig jaar ervaring in de telecomsector mee. In zijn nieuwe rol zal hij zich vooral richten op klanten in de telecommunicatiesector en sectoren die sterk afhankelijk zijn van technologieën van telecomproviders (zoals de nutssector). Zo zal hij klanten helpen met vraagstukken rond technologie-gedreven kansen in de markt als 5G, Internet of Things (IoT), cybersecurity, artificial intelligence, blockchain, de uitrol van glasvezel, edge computing en de metaverse. Eerder werkte hij zo’n twintig jaar voor KPN, waar hij rollen vervulde binnen de verschillende units, waaronder als salesmanager.
BearingPoint is een multinationaal management- en technologieadviesbureau met het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. Het heeft vestigingen in 23 landen met ongeveer 4.600 medewerkers en is een van de grootste managementadviesbureaus in Europa. Het helpt met name telecombedrijven met diensten op het gebied van strategie, businessmodellen, klantervaring, prestatiemanagement en procesoptimalisatie, analytics, finance, post-fusie integratie en duurzaamheid
Binnen de telecomsector zijn al tal van use cases voor slimme technologie. Degeling tgenover het nieuwsplatform consultancy.nl: “Telco’s maken netwerk en planning geavanceerder met behulp van kunstmatige intelligentie, bijvoorbeeld door patronen in grote hoeveelheden gegevens te volgen om te detecteren, te voorspellen en actie te ondernemen, waarmee bijvoorbeeld de kwaliteit van het netwerk en de klantervaring kan worden verbeterd. Kunstmatige intelligentie kan ook worden ingezet voor fraudedetectie of churn-voorspelling.”