Voor veel ondernemers is het mooiste aan hun vak het opbouwen van iets nieuws. Het bedenken, lanceren en verfijnen van een idee, en dan hopen dat het aanslaat. Pas na verloop van tijd weet je of die inspanningen daadwerkelijk impact hebben gehad. Nou, als 20 jaar ergens het bewijs van succes is, dan is het wel hier.
TBM viert dit jaar zijn 20-jarig bestaan. En als ik, bladerend door de jaargangen, terugkijk op alles wat we in die tijd hebben gedaan – mét en vóór de IT- en telecomsector – dan voel ik vooral trots. TBM heeft zich in twee decennia staande gehouden en bewezen als een relevant en toonaangevend platform in een branche die geen moment stilzit. Dankzij ons magazine, de website, nieuwsbrieven en social media blijven we professionals voorzien van nieuws, inzichten en inspiratie.
Daarnaast hebben we in die 20 jaar tal van events georganiseerd die niet alleen de markt in beweging brachten, maar ook mensen en bedrijven dichter bij elkaar brachten. Denk aan Ambassadors of Telecom, Expeditie ICT, Telecom Experience Awards, Masterclasses over UC, FMC en Hosted Voice, de Telecom Top 100 en nog veel meer. We waren aanwezig bij talloze bijeenkomsten, vierden successen met partners en hebben de sector van dichtbij zien groeien en veranderen.
Ik zal je een nostalgische reis door 20 jaargangen besparen, maar blader vooral naar de special achterin deze TBM-editie, waarin we stilstaan bij ons bijzondere jubileum als hét oudste channelblad in deze markt.
Op deze plek wil ik ook graag iedereen bedanken die, in welke rol dan ook, heeft bijgedragen aan het succes van TBM. Achter de schermen hebben in de afgelopen 20 jaar talloze mensen keihard gewerkt om dit platform te maken tot wat het nu is. En uiteraard dank aan onze commerciële partners voor hun vertrouwen en samenwerking. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest.
Maar laten we vooral vooruit blijven kijken, want je bent zo goed als je laatste publicatie. Dus even vieren, en dan dóór naar de volgende mijlpaal. Relevantie behouden we door te luisteren naar wat er speelt in de markt en daar met ons mediaplatform slim op in te spelen. In deze jubileumeditie vind je dan ook volop relevante verhalen die inspireren en concrete handvatten bieden om te innoveren.
Veel leesplezier en op naar de volgende 20 jaar TBM!