Talksoon wordt de eerste Nederlandse distributeur van de oplossing Rainbow Office van Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) en RingCentral. De UC-as-a-service oplossing is in maart wereldwijd geïntroduceerd en biedt realtime samenwerking, online vergaderingen en zakelijke telefonie in een alles-in-één-ervaring.
Rainbow Office is een uitgebreide, kosteneffectieve oplossing voor zakelijke communicatie en samenwerking van de internationale communicatie- en netwerkleverancier ALE en operator RingCentral. Talksoon gaat deze dienst nu dus als eerste in Nederland aan bedrijven aanbieden via ICT- en telecom resellers. Rainbow Office biedt een modern Cloud platform dat beantwoordt aan de veranderende wensen van bedrijven. De oplossing is ontworpen rond gebruiksgemak, mobiliteit, volledigheid, vertrouwen en openheid. Rainbow Office combineert de nieuwste UC-as-a-Service van RingCentral met de toonaangevende telefonie- en netwerkproducten en -diensten van ALE.
Communicatiewensen bedrijven
Talksoon werkt met agenten die worden ondersteund door een team van gecertificeerde Trusted Business Advisors (TBA’s). Deze TBA’s zijn ervaren experts die individuele communicatiewensen van bedrijven identificeren en de juiste oplossing vinden die voldoet aan deze specifieke wensen. De TBA’s blijven eigenaar van de relatie met klanten en fungeren als hun aanspreekpunt. Talksoon ondersteunt de TBA’s gedurende de hele cyclus van de verkoop en het project. ALE levert Rainbow Office aan de klant en kan Talksoon en de TBA indien nodig ondersteunen met pre- en postsales.
Digitale transformatie ondersteunen
Talksoon selecteert leveranciers zorgvuldig, legt CEO Danny Waardenburg uit. “We kiezen partners op basis van ervaring, reputatie in het werken met kanaalpartners, hun vermogen een distributiemodel te ondersteunen en uiteraard zoeken we een modern productaanbod in de Cloud tegen concurrerende prijzen”, aldus Waardenburg. “ALE voldoet volledig aan al deze criteria. We zijn er daarom van overtuigd dat dit partnership zal leiden tot nieuwe klanten en klanttevredenheid voor alle betrokkenen. We kijken ernaar uit om klanten op maat te kunnen bedienen met de Rainbow Office-oplossing. Zo bieden we hun de voordelen van Unified Communications as a Service die hun digitale transformatie ondersteunen.”
Migratie naar Cloud communicatie
Het partnership met Talksoon als Nederlandse distributeur van de Cloud- en communicatiediensten voor het mkb helpt ALE met de verkoop aan de mkb-markt. Jasper van Sas, Global Head of Sales Rainbow Office bij Alcatel-Lucent Enterprise is verheugd over de samenwerking met Talksoon en de Trusted Business Advisors. “Rainbow Office komt tegemoet aan de behoeften van zakelijke klanten in Nederland en België. Bedrijven adviseren en hoogwaardige diensten en support leveren die klanttevredenheid maximaliseren, zit in hun DNA”, zegt Van Sas. “Dit past perfect bij Rainbow Office en biedt fantastische kansen aan bedrijven die willen profiteren van een veilig en eenvoudig te implementeren en gebruiken communicatieplatform. Met de sterke aanwezigheid van Talksoon in Nederland en België, ondersteund door het brede netwerk van partners, kunnen we samen klanten helpen met het versnellen van hun migratie naar Cloud communicatie.”