Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»T-Mobile Nederland verder als Odido
Telecom

T-Mobile Nederland verder als Odido

5 september 20235 Min leestijd
T-Mobile Nederland verder als Odido
T-Mobile Nederland verder als Odido
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

T-Mobile Nederland en Tele2 mobiel gaan vanaf vandaag verder als onafhankelijk Nederlands merk onder de naam Odido. Met de herpositionering zoekt de telecomprovider een betere balans tussen mens en technologie.

CEO Søren Abildgaard ziet Odido als het antwoord op de status quo op de Nederlandse telecommarkt: “Met een radicale herpositionering sluiten wij aan op hedendaagse klantvragen. Wij gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk is in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want de mate waarin je mee kunt komen met technologie, bepaalt de mate waarin je mee kunt komen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen mee kan doen en kan genieten van moderne technologie. Dat is niet alleen uniek, maar ook hard nodig.’’ De focus op de mens zie je ook in de klantgerichtheid en dus ook in de service: ”Daar gaan klanten echt verschil ervaren ten opzichte van andere aanbieders,” aldus Abildgaard.

Met een nieuwe positionering en een productaanbod dat helemaal aansluit op de klantwensen gaat T-Mobile Nederland vanaf vandaag verder onder de naam Odido. Technologie is een cruciaal onderdeel van ons leven. We kunnen niet meer zonder. Iedereen moet er altijd en overal toegang toe kunnen hebben; mobiel, thuis of in je bedrijf. Tegelijkertijd is er een duidelijke behoefte – zo bevestigt marktonderzoek – om het menselijke aspect niet uit het oog te verliezen. Zorgen over nieuwe technologieën, ergernis rondom te veel gebruik en andere dilemma’s spelen steeds meer een rol. Odido neemt haar verantwoordelijkheid en gaat het anders doen met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen. De merknamen T-Mobile en Tele2 mobiel zijn beide veranderd naar Odido, dat zowel consumenten als zakelijke klanten gaat bedienen. Daarnaast blijven de merken Ben en Simpel actief en blijft ook Tele2 Thuis bestaan. Samen heeft Odido circa 8 miljoen klanten. Odido wordt ook de grootste aanbieder van 100 procent glasvezelinternet in Nederland; de provider is op weg om internet- en tv-diensten via glasvezel aan meer dan 6 miljoen huishoudens aan te bieden. Het nieuwe bedrijf, met een nieuwe missie, strategie en merk, is vandaag op het hoofdkantoor in Den Haag gepresenteerd aan medewerkers en partners.

Radicaal anders: Het kan ook zo

Odido wil het radicaal anders doen in telecomland en stelt zichzelf daarom kritische vragen. Abildgaard: “Aan de hand van deze vragen, komt Odido met zes punten waarop wij het anders willen doen. We doen dat onder het motto ‘Het kan ook zo’.”

1. Een mobiel netwerk waar de klant altijd op kan rekenen

Bij Odido krijgt de klant verbindingsservice. In geval van slecht bereik is er bij Odido de mogelijkheid dit te melden via een belletje naar de verbindingsservice. Binnenkort zal Odido dit ook aanbieden via een app. Volgens onderzoeksbureau Opensignal biedt Odido al de beste videostreaming wereldwijd en de grootste 5G-dekking van Nederland waarbij 99% van Nederland in het dekkingsgebied van Odido woont. Odido wil haar klanten de beste netwerkervaring ter wereld bieden en maakt daarvoor gebruik van 100% groene stroom.

2. Onbeperkt data en bellen voor iedereen

Onbeperkt data en bellen is bij Odido de nieuwe standaard. Iedereen moet altijd in verbinding kunnen staan en zich geen zorgen hoeven maken om datalimieten. Daarom komt Odido met een nieuwe lijn van abonnementen: de klant heeft keuze uit vier abonnementen met onbeperkt mobiel internet passend bij zijn of haar wensen en budget. Ook introduceert Odido Samen Unlimited, een gemakkelijke manier om met familie, vrienden en buren te genieten van onbeperkte toegang tot data.

3. Snel internet overal in Nederland

Snel glasvezel thuis is onmisbaar voor school, werk en het dagelijks leven. Odido maakt gebruik van de open netwerken van alle grote glasvezelaanbieders in Nederland. Zo biedt Odido betaalbaar, snel en duurzaam glasvezel voor iedereen, in de stad en ver daarbuiten.

4. Menselijk contact op één

Odido biedt een persoonlijke klantenservice. Geen automatische antwoorden, maar een echt gesprek. Via een makkelijk vindbaar telefoonnummer, in één van de 119 shops, community, maar binnenkort ook via de chatbot in de Odido app. Odido is ook tot ver buiten kantooruren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

5. Meer beweging, afleiding en echt contact

De telecomprovider vindt het belangrijk dat mensen ook offline met elkaar verbonden zijn en wil daarom haar klanten inspireren en stimuleren tot meer beweging, afleiding en echt contact. Dit sluit aan op de uitkomsten van recent marktonderzoek, waarin de Nederlander aangeeft dat de mobiel ook wel eens uit mag. Odido ondersteunt Team NL (NOC*NSF) in haar ambitie om in 2030 het sportiefste land ter wereld te worden en steunt projecten die sporten stimuleren; sporten draagt immers bij aan de mentale gezondheid.

6. Sociale impact

Digitale technologie is soms lastig te begrijpen of kan zelfs mensen buiten sluiten. Odido helpt het begrijpelijker en toegankelijk te maken en organiseert bijvoorbeeld speciale themabijeenkomsten voor ouderen die hierbij hulp kunnen gebruiken. Odido ondersteunt verschillende initiatieven die de mentale gezondheid van jongeren bevorderen, zoals Join Us.

De klant verdient beter

Aldus Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer Consumer: “Alle telecomproviders doen nu min of meer hetzelfde. En als je dan kritisch naar je eigen producten en diensten durft te kijken, dan realiseer je dat het anders moet. De gemiddelde klanttevredenheid van onze industrie is vele malen lager dan in andere bedrijfstakken. Het is voor klanten allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt, mensen zijn bezorgd over de veiligheid op het internet, vinden onbeperkt internet of glasvezel prijzig en de klantenservice bellen blijft een ongemak. De afgelopen 18 maanden hebben we heel hard gewerkt aan deze nieuwe positionering, rebranding en nieuwe producten en diensten. Onze ambitie is om de ‘customer champion’ te worden en te blijven met de hoogste klanttevredenheid van Nederland. Dat betekent dat we aan de slag moeten om klantvriendelijkheid naar een nieuw niveau te tillen. Wij hebben een duidelijke missie om daar te komen. De realisatie begint vandaag met Odido.”

Gerelateerd

Vorige artikelGroei dwingt Selcom Academy tot verhuizing naar ruimer pand in Barendrecht
Volgende artikel INTERSTELLAR versterkt Microsoft-propositie met overname Felton

Gerelateerde berichten

GFT lanceert met “Asteria” uniek multivendor telecomplatform

Apple CEO Tim Cook bezoekt NXP in Eindhoven

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!