Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Blog»’T is altijd lente…
    Blog

    ’T is altijd lente…

    20 mei 20253 Min leestijd
    ’T is altijd lente...
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    De lente is begonnen.

    We hebben de eerste warme dag al achter de rug (dankzij de opwarming van de aarde) en we laten de sombere grijze dagen achter ons. Tijd voor een positief verhaal! We zijn er aan toe, na alle negativiteit over de veranderende geopolitieke situatie, handelsoorlogen, landjepik, ongewenste bezoeken en dreigende taal. Niet dat we dit achter de rug hebben, want we zitten er nog middenin. Iedere dag zijn in Oekraïne en Gaza vele slachtoffers te betreuren (en dan heb ik het nog niet eens over andere brandhaarden).

    Wat de veranderende wereld duidelijk heeft gemaakt, is dat autoriteiten ineens wel snel tot besluiten kunnen komen en dat productiecapaciteit wel ineens snel kan worden gerealiseerd. De veranderende situatie maakt ons creatief. De ontwikkeling van drones gaat astronomisch snel. Eigen satellieten met eigen raketten in de ruimte brengen vanaf eigen grondgebied – Europa kan het ineens.

    Discussies die tot voor kort niet relevant leken, zijn dat nu wel: een eigen Rijkscloud, cloud-soevereiniteit, afhankelijkheid van Big Tech, Quantum Computing en encryptiesleutels, noem maar op. Ik voel een nieuw elan, een drive om de uitdagingen voortvarend ter hand te nemen. Alsof we uit onze winterslaap komen, als jonge koeien springen we de wei in – de vrijheid tegemoet.

    Een frisse blik op communicatie

    Bestaande communicatie-oplossingen worden tegen het licht gehouden. Niet per se omdat ze verouderd en aan vervanging toe zijn, maar ook en vooral om ze te kwalificeren: zijn ze wel veilig genoeg? Waar wordt de data opgeslagen? Hoe wordt de leverancier en/of fabrikant gefinancierd?

    Maar ook vragen als: “Wat kan ik met AI?” (ik moet dit noemen, anders word ik niet meer serieus genomen) en “Hoe kan ik mijn klanten en relaties zodanig bedienen dat zij niet meer realtime antwoord nodig hebben?” spelen een grote rol.

    Het is alweer zeven jaar geleden dat in mijn projectteam de klant zei: “Wij willen niet meer gebeld worden.” Ik keek er even van op, maar begreep toen wat ermee werd bedoeld. En ook momenteel voer ik een strategisch onderzoek uit naar hoe een klant de informatiehuishouding zodanig kan aanpassen dat er alleen in uitzonderlijke gevallen nog gebeld wordt. Daarbij worden de gesprekken die dan volgen wel complexer, diverser, en is inzage in het klantprofiel en de database van cruciaal belang voor de juiste toegevoegde waarde.

    AI als bondgenoot én concurrent

    Dat is het met AI: standaard handelingen, antwoorden, procedures – het kan allemaal met AI. Zelf een afspraak maken met de garage voor een servicebeurt? AI regelt het: auto, kenteken, naam, type

    Gerelateerd

    Vorige artikelSwappie introduceert nieuwe batterijstandaard voor refurbished iPhones
    Volgende artikel Talkdesk AI als fundament voor klantinteractie en innovatie

    Gerelateerde berichten

    Vrouwen aan de top! Joost Heessels

    188 keer AI

    Column Marcel Ederveen: Wat ga je anders doen in 2025?

    Niets is meer hetzelfde 

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!