Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Succesvolle najaarsconferentie ITC-corporatie GFT
    Achtergrond

    Succesvolle najaarsconferentie ITC-corporatie GFT

    5 oktober 20235 Min leestijd
    Succesvolle najaarsconferentie internationale ITC-corporatie GFT
    Succesvolle najaarsconferentie internationale ITC-corporatie GFT
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
    Elk jaar nodigen GFT eG – Group for ICT & Building Solutions – en de VAF Bundesverband Telekommunikation (Duitse Telecommunicatie Associatie) gezamenlijk deelnemers uit voor hun najaarsconferentie, Duitslands grootste branchebijeenkomst voor ICT-systeemhuizen. Directeuren en leidinggevenden van meer dan 80 bedrijven uit Duitsland, Oostenrijk en Nederland hebben de uitnodiging voor dit evenement op 28 en 29 september in Keulen aangenomen. Meer dan 20 exposanten presenteerden hun nieuwe producten en diensten op de vakbeurs.
    GFT eG zelf kon op de beurs ook een nieuwe oplossing presenteren: het cloud PBX-platform “Asteria”, waarvan de officiële lancering door de coöperatie werd aangekondigd tijdens haar najaarsconferentie. “Ik ben verheugd om vandaag als onderdeel van onze GFT Herfstconferentie aan te kondigen: De tijd is gekomen, Asteria is klaar! Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om de VAF en onze lidbedrijven te bedanken, die ons zo goed hebben gesteund onderweg, en natuurlijk ons geweldige team uit de grond van mijn hart – ik ben ervan overtuigd dat Asteria zal leven”, zegt Birger T. Aasland (bestuurslid, Markt + Verkoop).
    Asteria is het eerste open Cloud PBX factureringsplatform op de Duitse TC-markt en stelt bedrijven in staat om deel te nemen aan het groeiende Cloud PBX- en TC-dienstensegment zonder zelf te hoeven investeren. In tegenstelling tot conventionele reseller-modellen zijn bedrijven die het SaaS-platform gebruiken niet gebonden aan een specifieke provider. Onder andere Alcatel-Lucent Enterprise, gnTel GmbH en Kwebbl uit Nederland zijn al geregistreerd bij Asteria.

    Open lezing

    Samen met Daniel Brosend, de eerste voorzitter van het VAF Bundesverband Telekommunikation, opende GFT-bestuurslid Birger T. Aasland de ontmoeting. “Ik ben erg blij om hier vandaag bij mijn tweede GFT evenement te zijn – waar u, geachte gasten, leden en exposanten, wederom in zulke grote getale naar toe bent gekomen. Ik kijk uit naar nieuwe impulsen en levendige discussies met u,” zei Aasland. Brosend opende het congres met de woorden: “Ook ik heet u van harte welkom op ons najaarscongres, we zullen zeker niet alleen weer nieuwe onderwerpen kunnen belichten en met elkaar bespreken, maar ook volop tijd hebben om te netwerken in de branche”.
    Zoals gebruikelijk presenteerden gerenommeerde vertegenwoordigers actuele onderwerpen, trends en uitdagingen van de sector tijdens het evenement met open lezingen. Ze legden bijvoorbeeld uit wat er schuilgaat achter kritieke infrastructuren (KRITIS) en de zogenaamde Netwerk- en informatiesystemenrichtlijn NIS2 of met welke nieuwe verplichtingen bedrijven te maken krijgen op het gebied van facturering. De discussie werd gemodereerd door Martin Bürstenbinder (Managing Director van VAF Bundesverband Telekommunikation).

    Security centraal

    Sebastian Bolle, Senior Partner Account Manager (F24 AG) gaf onder andere een overzicht van de IT-beveiligingssituatie in Duitsland met zijn presentatie over KRITIS en NIS2. “Volgens de BSI wordt de IT-beveiligingssituatie steeds slechter. De dreiging in de cyberruimte is dus groter dan ooit tevoren,” legde Bolle uit. Het overkoepelende doel van de nieuwe richtlijn, zei hij, is dan ook om bedrijven voor te bereiden op bescherming tegen cybercriminaliteit in het beste geval en om ze te helpen herstellen van cyberaanvallen in het ergste geval.
    De lezingen die volgden waren ook aan dit onderwerp gewijd. Michael Strobl, Senior Solution Architect (SecurityScorecard), vertelde onder de kop “Monitoring IT security – part of risk management, NIS2” hoe bedrijven snel een overzicht kunnen krijgen van hun eigen beveiliging en die van hun partners en klanten. “In het bedrijfsleven zijn ransomware-aanvallen, uitbuiting van kwetsbaarheden, open of verkeerd geconfigureerde online servers en afhankelijkheden van de IT-keten – en in deze context aanvallen op de toeleveringsketen – de grootste bedreigingen. Daarom is het belangrijk om in de eerste plaats te kijken naar hoe je eigen toeleveringsketen eruitziet,” legt Strobl uit.
    Julia Sartiono, Hoofd Service Delivery (SGH Service GmbH) rapporteerde over “nieuwe verplichtingen op het gebied van facturatie: “Op 30 augustus keurde de Duitse regering het wetsontwerp van de Wet op de Groeikansen goed. De wet bevat verschillende bepalingen over verschillende belastingkwesties, waaronder de invoering van een landelijk mandaat voor B2B e-facturatie,” aldus Sartiono. Een factuur, bijvoorbeeld in PDF-formaat, zal in de toekomst dus niet meer voldoende zijn.

    Health-as-a-Service

    Michael Reiszner, Managing Director (innovatief gezondheidsmanagement INH GmbH), gaf inzicht in het onderwerp “Health-as-a-Service – A Cloud Ecosystem for Corporate Health Management”. In zijn lezing legde Reiszner vooral uit welke stimulansen bewust gezondheidsmanagement in bedrijven biedt voor werknemers om zich op lange termijn aan het bedrijf te willen binden. Ulla Coester, projectmanager en onderzoeksmedewerker bij if(is) – Institute for Internet Security, belichtte het onderwerp “Vertrouwen in de klantrelatie in de IT(K)-business”. “Gebruikers willen kunnen vertrouwen. Daarom moeten bedrijven er alles aan doen om ervoor te zorgen dat gebruikers de service, de IT-oplossing en de instelling kunnen vertrouwen. Dit betekent: leveranciers moeten op een betrouwbare manier handelen,” oordeelde Coester in haar lezing.
    Hoe tools en speciale bureaus de marketing van bedrijven kunnen automatiseren en zo tot succes kunnen leiden, was het onderwerp van Timothy Scherman, Managing Director (Schild Roth SEO Agentur GmbH) in zijn bijdrage. “Het wordt steeds moeilijker om je te onderscheiden van de massa en de optimale doelgroep te bereiken”, beoordeelde Scherman de situatie op de markt. Daarom moeten bedrijven vertrouwen op marketingautomatisering, 45 procent van de Duitse bedrijven had hier in 2022 al gebruik van gemaakt – en de trend stijgt nu.
    Aan het einde van de bijeenkomst vertelde de prominente oud-tennisser, keynote speaker en coach Patrik Kühnen hoe vrouwelijke ondernemers en bedrijven duurzaam succesvol kunnen zijn – en welke suggesties en tips hiervoor uit de professionele sportwereld komen. “Het belangrijkste is om goed voorbereid te zijn en een positieve mindset te hebben – zelfs als je een paar punten achter staat in een wedstrijd, moet je er na de pauze uitkomen alsof je voor staat,” zei Kühnen.

    Gerelateerd

    Vorige artikelMSP’er Use IT over naar Fivespark
    Volgende artikel IT-sector steeds belangrijker voor Nederland

    Gerelateerde berichten

    overname

    Grote Navo-order rond IT-infrastructuur voor Proximus en Thales

    ICT

    Topsector ICT presenteert Jaarbeeld 2024: focus op digitalisering, AI en mkb-innovatie

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 17
    17 juni - 19 juni

    TCCA Critical Communications World

    jun 19
    12:30 - 17:30 CEST

    Partner Event BusinessCom en Barracuda

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!