Het zijn uitdagende economische tijden. Maar ook al verandert de wereld om ons heen, het dagelijkse werk gaat gewoon door. Hoe kun je als organisatie in het huidige klimaat toch blijven innoveren met je IT? Welke infrastructuur en technologie pas je het beste toe om werknemers tevreden te houden? Deze vragen krijg ik vaak te horen en leggen een interessant pijnpunt bloot van klanten. Juist nu is de behoefte aan efficiëntie, productiviteit en kostenbesparing groot – en dat biedt volop kansen voor resellers en partners!
Bedrijven zijn zich nog volop aan het aanpassen aan de behoefte van werknemers om zelf hun eigen werkstijl te kunnen kiezen: thuis, hybride of op kantoor. Men zoekt naarstig naar slimme en kosten-besparende manieren om met de juiste collaboratieen communicatie oplossingen zowel flexibiliteit, diversiteit als zekerheid te bieden. In deze zoektocht naar de juiste tools wordt erop los geïmplementeerd. De realiteit is dat veel organisaties te maken hebben met wel 50 of meer applicaties. En werknemers moeten soms wel acht verschillende applicaties gebruiken om hun eigen werk goed te kunnen uitvoeren.
Het startpunt van innoveren is dan ook vaak simplificeren. De wildgroei aan tools wil je als bedrijf natuurlijk het liefste terugbrengen tot een best-of-breed platform waarop je je werk kan uitvoeren, zonder steeds te moeten switchen tussen applicaties. Of het nu gaat om video, telefonie, chat, mail, agenda, hybride events, sales of ideation. Maar hoe breng je dit allemaal samen, ongeacht werkstijl?
Bij dit soort vraagstukken kunnen resellers enorm veel betekenen voor hun klanten. Hiervoor moet je niet in de rol blijven hangen van licentieverkoper of denken dat de huidige oplossingen goed genoeg zijn voor de komende jaren. De eindgebruiker vraagt meer: communicatie is niet alleen meetings, en collaboratie zijn niet alleen webinars. Om meer de dienstverlenende rol te pakken, is een brede oriëntatie en doorontwikkeling van je huidige aanbod nodig. En misschien wel trainingen om meer vragen van de klant te kunnen dekken Oftewel: om in het snel veranderende communicatieen collaboratielandschap de klant te kunnen blijven bedienen, is het tijd om uit de comfortzone te stappen!
Ik blijf onze partners dan ook altijd op het hart drukken om proactief het gesprek met de klant aan te gaan. Hierin is het een uitgesproken ambitie van Zoom om de komende jaren nog intensiever samen te werken met channel partners. Door alert te zijn op behoeftes en pijnpunten van de eindgebruiker, ontdekken we samen waar de kansen liggen op de weg naar het ideale unified communications & collaboration-platform. Voel je dan ook gesterkt om hierin samen met ons op te trekken. Zo kunnen we, zelfs in uitdagende economische tijden, de klant helpen moderniseren. Laten we ze uitrusten met hulpmiddelen om nog efficiënter te werken – op welke manier dat ook is.
“Hiervoor moet je niet in de rol blijven hangen van licentieverkoper of denken dat de huidige oplossingen goed genoeg zijn voor de komende NEC weer op een in jaren”