Speakup heeft Speakup Reporting gelanceerd waarmee bedrijven hun bereikbaarheid kunnen optimaliseren. De nieuwe dienst van de telecomoperator werkt op het eigen communicatieplatform Compass en geeft klanten snel en makkelijk inzicht in de telefoniestromen van hun organisatie. De tool is beschikbaar via partners van Speakup die nu een vernieuwde dienst hebben waarmee ze nog meer toegevoegde waarde creëren richting zakelijke klanten.
Het nieuwe Speakup Reporting geeft bedrijven beter overzicht en sneller inzage in de telefoniestromen van hun organisatie. Managers en supervisors van servicedesks of klant contact centers hebben snel inzage in de trends in het telefoonverkeer van een bepaalde periode en kunnen inzoomen op afdelingen, groepen en personen. Zo kan de organisatie anticiperen op telefoniestromen en de bereikbaarheid verbeteren.
Deze vorm van fijnmazige rapportage over telefonieverkeer was voorheen niet beschikbaar voor bedrijven. “De presentatie van de informatie is dynamisch, modern en intuïtief”, zegt technisch consultant Jan Roks van Speakup, die ook product owner is van Speakup Reporting. “Klanten kunnen de informatie selecteren die zij relevant vinden. Dat kan data zijn van één wachtrij of van twee of alle wachtrijen tegelijkertijd. Ook kunnen ze inzoomen op een bepaalde dag of periode. Verder is er een heat map die zwaartepunten in de telefoniestromen van een dag of week accentueert.”
Veel klantcontact
Speakup Reporting is volgens Roks erg geschikt voor bedrijven met veel klantcontact of organisaties met een servicedesk of klant contact center die de wachtrijen beter willen managen. Veel van dit type bedrijven werken nu wel met zogenaamde wall displays die de actuele status van inkomende oproepen tonen. “Een nadeel hiervan is dat de informatie op die displays vluchtig is”, zegt Roks. “Deze displays geven een momentopname. Bedrijven willen ook graag analyseren hoe de telefonie van hun organisatie er over een langere periode uitziet. Dat kan met Speakup Reporting. Zo kunnen ze hun bereikbaarheid nu eenvoudig verbeteren door bijvoorbeeld de bezetting van een call center, servicedesk of klant contact center op drukke tijden te verhogen. Steeds meer bedrijven willen dat. Dat geldt inmiddels niet alleen voor grote organisaties maar steeds vaker ook voor MKB-bedrijven.”
Beschikbaarheid
Speakup Reporting is per direct beschikbaar via partners van Speakup in een basisversie en een uitgebreide versie (werkboek). De tool werkt uiteraard voor de abonnementen en contracten op de vaste telefonielijnen van Speakup en ook in combinatie met de vast-mobiele (VAMO) diensten op het communicatieplatform Compass van Speakup. De mobiele aansluitingen met losse SIM-kaarten kunnen niet worden geanalyseerd.
Kansen voor partners
Partners kunnen de tool vanaf deze maand als kant-en-klare-oplossing bestellen via de servicedesk. Op termijn wordt de tool ook beschikbaar via de partnerportal van Speakup. “Speakup Reporting biedt nieuwe kansen voor partners van Speakup”, zegt Roks. “Partners hebben een mooie upsell in handen voor hun klanten die nu telefonie of VAMO afnemen op Compass. Omgekeerd kunnen ze bedrijven die alleen mobiel afnemen, nu ook telefonie, VAMO en Reporting aanbieden. Maar het krachtigste is misschien wel dat partners vooral extra toegevoegde waarde kunnen bieden op de Speakup-diensten die zij aan klanten verkopen.”
Regelgeving
Speakup Reporting voldoet uiteraard aan alle regelgeving op het gebied van beveiliging, privacy en dataopslag. Alle data die de tool gebruikt, is drie maanden lang beschikbaar en zichtbaar voor klanten. Kwesties rond privacy en security van klantgegevens passen in de bestaande verwerkingsoverkomsten van Speakup met partners en klanten.