Telecomaanbieder Speakup gaat een samenwerking aan met de Hengelose startup RippleCom, gespecialiseerd in zakelijke chat via WhatsApp. Met deze stap wil Speakup de integratie tussen spraak en messaging versterken voor het mkb. Het bedrijf werkt al ruim twintig jaar aan het slim koppelen van telecomdiensten, en ziet in RippleCom een innovatieve partner om de gebruikerservaring van zakelijke communicatie verder te verbeteren.
Gezamenlijke chatinbox
De oplossing van RippleCom biedt ondernemingen een eigen chatomgeving waarbinnen klantcontacten worden onderhouden en worden verwerkt. Een belangrijk pijnpunt binnen het huidige klantencontact in de Nederlandse markt is de opvolging van telefoongesprekken. Met de oplossing van RippleCom wordt het contact met de consument via chat behouden. Daarnaast lopen bedrijven door arbeidskrapte
geregeld gesprekken mis en een automatische opvolging van deze gemiste telefoontjes, door middel van chat, schaalt de tegemoetkoming van bedrijven van de behoefte van hun klanten op. RippleCom heeft al in de praktijk bewezen dat haar oplossing bijdraagt aan minder gemiste afspraken en snellere opvolging,
zodat de klantervaring wordt verbeterd.
Automatisering
Chat is een essentieel onderdeel van telecommunicatie. Binnen het MKB liggen op dit vlak nog veel kansen. Mede door personeelskrapte en nieuwe communicatiewensen bij de consument wordt het stroomlijnen van communicatie steeds belangrijker. Speakup in combinatie met RippleCom vormt een krachtige combinatie van chat, spraak en integratie met bestaande systemen. Door de APImogelijkheden van de platformen van Speakup te integreren met de mogelijkheden van RippleCom wordt de klantervaring van organisaties verbeterd. RippleCom helpt organisaties met communicatie via Whatsapp, maar is op termijn
ook breder in te zetten.
Samenwerking met Speakup
Als vertrouwd adviseur en een cruciale schakel in de telecommunicatieketen helpt Speakup klanten en partners om de beste producten en diensten te selecteren die optimaal aansluiten bij hun specifieke behoeften. De investering in RippleCom is daarbij de volgende stap in het integreren van chat in het telecomaanbod.
Over Speakup
Europese telecomoperator Speakup combineert cloudtelefonie met
chatoplossingen en diverse integraties door AI ondersteund die het MBK helpt hun
medewerkers efficiënter te laten werken. Het bedrijf beschikt over een eigen
netwerk, waardoor het maximale controle heeft over de dienstverlening. Veiligheid
en privacy staan daarbij centraal.
De oplossingen van Speakup zijn flexibel, schaalbaar en snel inzetbaar. Data en
diensten worden ondergebracht in datacenters binnen de EU, wat zorgt voor
naleving van de privacywetgeving. Dankzij jarenlange ervaring en een sterke focus
op innovatie weet Speakup zich succesvol aan te passen aan een snel
veranderende markt.
Over Ripplecom
RippleCom is begin 2024 opgericht door Joost Klieverik. bouwt aan een toekomst waar organisaties verbonden zijn. Het bedrijf gelooft dat dat open communicatie alles verandert. Geen vaagheid en geen bots
die je klanten laten verdwalen. Het draait om duidelijkheid, transparantie en snelheid: precies wanneer het telt.


