Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie BE»Smart Home Society gaat consument warm maken voor slimme woningen
    Connexie BE

    Smart Home Society gaat consument warm maken voor slimme woningen

    5 december 20183 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Tijdens hun eerste bijeenkomst op 11 april in de Rotterdamse Van Nelle-fabriek toonden ze zich vastberaden om samen de consument te gaan enthousiasmeren, inspireren en informeren. Met als kapstok ‘the battle of the voices’ – ofwel de opmars van spraakbesturingsassistenten – zochten ze de verbinding.

    De smarthome-markt kent veel stakeholders. Fabrikanten, retailers, installateurs, netwerkproviders, verzekeraars, marketeers en zorgaanbieders; allemaal hebben of willen ze er iets mee. De Smart Home Society – een initiatief van UNETO-VNI, Gfk, online marketeer Guilty People en BSH huishoudapparaten – bundelt hun kennis en krachten. Met als doel om de consument totaaloplossingen en -ontzorging te bieden en beren van de weg te nemen. Voor UNETO-VNI is een belangrijk hulpmiddel daarbij het vormen van een digitaal platform dat alle partijen samenbrengt. Een platform voor en door consumenten.



    Smart Home-markt groeit
    Bij de eerste netwerkbijeenkomst spraken ruim zeventig deelnemers over de randvoorwaarden om van Smart Home een succes te maken. Voor UNETO-VNI is het beoogde platform een goed hulpmiddel om consumenten op weg te helpen. Jan Kees de Jager, CFO van KPN, benadrukte het belang van innovatie op het gebied van IoT en Smart Home. Barbara Schouten van marktonderzoekbureau GfK toonde met cijfers de sterke groei aan van de smarthome markt. Zo is in Nederland de verkoopwaarde van smarthome producten in 2017 gestegen met 12%, met slimme huishoudelijke apparaten als grootste aanjagers van de groei.

    Uit het laatste onderzoek blijkt verder dat het merendeel van de Nederlanders nu bekend is met het begrip smarthome. Hetzelfde onderzoek laat zien dat 12% van de Nederlanders verwacht dat ze binnen vijf jaar een virtuele spraakassistent gaan gebruiken voor de bediening van apparaten en het geven van opdrachten. “Spraakassistenten gaan een cruciale rol spelen in de versnelling van de smarthome-markt, met Google Assistant als belangrijkste kanshebber. Nu zeggen we nog: daar is een appje voor. Straks zeggen we: dat kan Google voor me doen”, stelde Schouten.



    Kennis delen en ontwikkelen
    Uit de groepsdiscussies werd vooral duidelijk dat stakeholders behoefte hebben aan kennisdeling en -ontwikkeling, aan het samen informeren en inspireren van de consument. “We hebben elkaar hard nodig in deze markt. We weten stuk voor stuk heel veel van één schakel: productontwikkeling, installatie, verkoop, faciliteren en toepassen. Maar we moeten er voor zorgen dat al die elementen samen komen tot een werkende oplossing bij de consument,” luidde één van de conclusies.

    Rob Wierenga, Hoofd Consumentenelectronica & Installatie-Retail van Uneto-VNI:
    “Het succes van de bijeenkomst heeft er aan bijgedragen dat veel partijen zich zullen aansluiten bij het initiatief! De eerst volgende bijeenkomst zal eind juni plaats gaan vinden waarbij we de ideeën  van deze bijeenkomst zullen meenemen in de uitvoering van het platform. Daarnaast kon met de contacten, ambiance en gemeenschappelijke doelstellingen zeer waarderen.”
    Wilt u meer weten over dit initiatief? R.wierenga@uneto-Vni.nl

    Beeld: Erik de Vries
    Tekst: Astrid Zoumpoulis-Verbraeken (Stijlmeesters)

    Gerelateerd

    Vorige artikel‘Tele2 kan niet zelfstandig overleven in Nederland’
    Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

    Gerelateerde berichten

    Belgisch Distributeur en fulfilment partner BMS neemt Schuurman Consumentenelektronica over

    Belgisch distributeur en fulfilment partner BMS neemt Schuurman Consumentenelektronica over

    MediaMarkt lanceert Marketplace in België

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 10
    Gehele dag

    Yealink Roadshow

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!