Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Smart connectivity voor een slimme en duurzame toekomst met TGG Services
Achtergrond

Smart connectivity voor een slimme en duurzame toekomst met TGG Services

25 augustus 20215 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Connected impact is het jaarthema van BTG. Dit staat in nauw verband met smart connectivity. TGG, de dochterorganisatie van BTG, sluit in die zin perfect aan bij het ontwikkelen van services voor slimme en duurzame steden. BTG is knowledge driven en TGG is service driven. Voor de uitwerking van de diverse services met name voor steden, is dit verankerd binnen een van de BTG Expertgroepen.

Petra Claessen, CEO van BTG/TGG Services

BTG en TGG hebben een gedeelde visie en waarden, met andere proposities.

BTG bestaat 35 jaar en TGG bestaat 25 jaar. Beide zij n opgericht op verzoek van de markt. Daar waar TGG zich in het recente verleden vooral richtte op TEM (Telecom Expense Management), op sms-diensten, het leveren via partners van hardware en connectiviteit met de MNO’s, is een mindshift gemaakt naar het leveren van services.

Onafhankelijke attitude

Ook is op vraag vanuit de gemeentes ingespeeld, door te werken aan een gebundelde vraagstelling, en een pool van deskundigen aangetrokken. Deze veelal technische professionals worden momenteel ingezet via TGG bij gemeentes en zij ontzorgen op de diverse deelgebieden van de digitale infrastructuur. De vraag doet zich voor: ‘waarom worden deze professionals gezocht via TGG?’. Deze vraag is eenvoudig te beantwoorden. Omdat we vanuit de vereniging werken aan deskundigheidsbevordering, het halen en brengen van kennis en kunde, kunnen we dit verder uitrollen via onze dochterorganisatie TGG in de vorm van services. Vanuit deze onafhankelij ke attitude als dé branche vereniging voor ICT/Telecom, kunnen wij voldoen aan deze vraag. BTG & TGG werken nauw samen om te kunnen voldoen aan vraag en aanbod.

Van een smart city naar smart society met inzet via TGG

Van een smart city kunnen we eigenlij k al niet meer spreken. Aspecten omtrent mobiliteit, duurzaamheid, stadsreputatie, industrie, educatie en gezondheidszorg hebben allemaal te maken met digitale connectiviteit. Een smart city is een slimme

stad waarbij informatietechnologie en het Internet of Things ingezet worden om de stad te beheren en te besturen. De stad moet hierdoor duurzamer en efficiënter zijn, ervoor zorgen dat inwoners, forensen en bezoekers eenvoudig binnen de stad kunnen reizen, waar economische groei kan plaatsvinden, openbare veiligheid als de veiligheidsbeleving wordt gewaarborgd en de stad voortdurend werkt aan het verbeteren van het imago en de reputatie. Maar nogmaals, van alleen het realiseren van een smart city kunnen we niet meer spreken. De ontwikkeling gaat veel verder. Als BTG en TGG werken wij samen met solution partners om oplossingen te realiseren om onze doelstellingen te realiseren en die gaan veel verder dan alleen het nastreven van een smart city. Een smart society is een benaming die veel beter past bij de innovatieve ontwikkelingen omtrent digitalisering die met elkaar verbonden zijn.

Meer over onze dochteronderneming TGG

Onze dochteronderneming TGG zorgt voor het leveren van digitale services. En die services hebben allemaal te maken met ICT/ Telecom. Denk ook aan data science en cybersecurity. Hiervoor maakt BTG samen met haar solution partners de businessproposities en lost daarmee marktimperfecties op. Het is daarbij voor ons van belang dat we mensen bij elkaar kunnen brengen. Steeds meer onderdelen van onze samenleving worden slimmer, denk daarbij aan de gezondheidszorg, maar ook scholen en universiteiten. Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod, de leden van BTG een klanten van TGG en het leveren van diensten rondom de inkoop van telecommunicatieproducten en –diensten, van levering tot aan administratieve verwerking, neemt TGG Services voor haar rekening om zo bij te kunnen dragen aan een samenleving die digitaal steeds slimmer wordt en slim verbonden is. BTG/TGG werken op deze wijze stevig aan digitale connectiviteit.

TGG & BTG helpen met oplossingen bij ICT/Telecom vraagstukken

BTG en TGG zijn complementair aan elkaar en lossen samen met onze leden, klanten en solution partners, marktimperfecties op. Werd dit voorheen gedaan door de meer traditionele product- en diensten portfolio, nu slaan we de handen ineen aan de TGG-kant, samen met partners. Ter realisatie van de diverse services, heeft TGG onlangs een Service Platform opgericht.

Een serviceplatform met drie pijlers

Dit schema laat duidelijk zien waar TGG momenteel voor staat: een zeer eigentijdse service-organisatie, waar plaats en ruimte is voor de ongoing business (de meer traditionele producten en diensten waarmee TGG ‘groot mee is geworden’ en waar mee we nog steeds onze leden en llanten, ontzorgen en dit willen we vooral blijven doen. Aan de andere kant heeft TGG inmiddels een nieuwe lijn ontwikkeld, met name op het vlak van een consultancypropositie, waarmee we steden kunnen ontzorgen. Ontzorgen en helpen met het oplossen van marktimperfecties op het vlak van de digitale infrastructuur. Op deze wijze zet TGG zich al in bij de diverse gemeentes. Almere is hiervan een heel goed voorbeeld. In combinatie met de solution partners van BTG (veelal grote bedrijven en organisaties) helpen wij vanuit de TGG bij gemeentes door de inzet te leveren van technische deskundigen. Deze vraag om specifieke en technische kennis, doet zich steeds meer voor en daar speelt TGG adequaat op in. TGG voldoet aan de vraag vanuit de markt en ook hier kunnen we met recht zeggen: TGG building bridges in a digital environment.

Van denken naar doen

TGG is er gereed voor om samen met onze partners te werken van idee naar executie, van consultancy-inzet naar concrete realisatie van projecten. We huldigen ook het motto van denken (10 procent) naar doen (90 procent). In dit construct werken we ook samen met Young Professionals. Het is daarnaast de combinatie van het leveren

van Young Professionals, in combinatie met professionals, en vanuit onze onafhankelijke attitude (want we werken met diverse partners) dat TGG Services, gebaseerd op de content van de BTG Vereniging, interessant is om in te zetten bij bedrijven en organisaties. We zijn er klaar voor om deze stappen te gaan zetten. En er ligt meer in het verschiet, zoals het ontwikkelingen van TGG Service Cloud. Maar daarover meer in ons volgende BTG/TGG In Business Magazine van november 2021.

Van idee naar executie, van consultancy-inzet naar concrete realisatie van projecten

Gerelateerd

Vorige artikelPrijzen operators ondoorzichtig voor veel consumenten
Volgende artikel Enreach versterkt cloud productivity -propositie met overname DSD Europe en CloudLand

Gerelateerde berichten

Petra Claessen (BTG) benoemd in Europees bestuur EUWENA

AI boezemt Nederlandse IT’er angst in

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!