SLTN/HPS heeft de Europese openbare aanbesteding voor het leveren van een telecommunicatieplatform van de gemeenten in Noord Fryslân gegund gekregen. De opdracht heeft een initiële looptijd van 5 jaar, met een optie tot verlenging tot maximaal 9 jaar. De opdrachtwaarde bedraagt 2,5 miljoen euro.
De Noord Friese Gemeenten werken samen in een Shared Service Centrum (SSC) met de gemeenten Leeuwarden, Noardeast-Fryslân, Waadhoeke, Schiermonnikoog, Terschelling, Vlieland, Ameland, Texel en de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân. SLTN/HPS gaat diensten leveren voor basis en geavanceerde telefonie met klantcontactcenter functionaliteiten. Zodat zij op één standaard Unified Communication as a Service-telecommunicatieoplossing samenwerken. Hiermee wordt zowel het functioneel en technisch beheer, als de uitwisselbaarheid en het gebruiksgemak tussen de deelnemers vereenvoudigd. De telecommunicatiefunctionaliteit en het technisch beheer van de omgeving zijn vanuit één dienst voor de deelnemende partners van het SCC beschikbaar, waarmee continuïteit en beschikbaarheid op basis van SLA’s worden gegarandeerd.
SLTN/HPS heeft voor de telefoniediensten gekozen voor een Cloud gebaseerde oplossing op basis van het communicatieplatform van Mitel. De cloudoplossing is binnen het SLTN high-end datacenter geïnstalleerd en geconfigureerd. Voor het klantcontactcenter wordt het innovatieve, geïntegreerde Mitel Contact Center ingezet. Een belangrijk onderdeel van deze opdracht is de gebruikersadoptie, communicatie en training. In samenwerking met Adoptief, wordt er een gespecialiseerd adoptietraject uitgerold. Adoptief is gespecialiseerd in het begeleiden van organisaties waarbij er veranderingen plaatsvinden in de (digitale) werkwijze voor de medewerkers.
Naast een professioneel plan van aanpak, was de aandacht voor de menselijk kant van het project met een gespecialiseerde partner, één van de redenen waarom SLTN/HPS de opdracht gewonnen heeft.
Eugène Tuijnman, CEO SLTN: “We zijn enorm trots om de gemeente Leeuwarden en haar partners binnen het SCC voor de komende jaren op het vlak van telecommunicatie te ontzorgen en verder future proof te maken. Samen met Adoptief en het team kijken we ernaar uit om het verschil te maken.”