Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»‘Service is bij ons geen kostenpost, maar een USP’
    Achtergrond

    ‘Service is bij ons geen kostenpost, maar een USP’

    18 mei 20235 Min leestijd
    ‘Service is bij ons geen kostenpost, maar een USP’
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Youfone Zakelijk is de jongste telecomprovider in de zakelijke markt. Toch hoeft de branche maar nauwelijks aan deze speler te wennen. In 2021 begon de start van een partnerkanaal voor de zakelijke eindklant. Inmiddels staat de teller op 225 partners. Een belangrijke reden waardoor Youfone Zakelijk zo snel groeit, is de unieke visie op service. Daarnaast bieden de meeste providers een breed portfolio aan diensten, terwijl Youfone Zakelijk kiest voor specialisatie op het gebied van Sim Only.

    Als er over mobiele telefonie wordt gesproken, hebben de meeste bedrijven het over een commoditydienst. Je hiermee in deze markt onderscheiden kan maar nauwelijks. Toch heeft Youfone een manier gevonden. “Service wordt vaak gezien als kostenpost. Bij ons is dit een USP”, zegt Ilijana, customer success manager bij Youfone Zakelijk.

    Geen service, maar customer success

    Youfone Zakelijk benadert service écht anders. Ze zien service niet als het afhandelen van binnen komende vragen. Het gaat ook om proactief bouwen aan hoogwaardige relaties. Ilijana: “We weten wie onze partners zijn. We kennen ze bij naam. Daarbij is leuk en om de bedrijfsvisie van onze partners te begrijpen, maar daarnaast besteden we veel aandacht aan onze contactpersonen. Het is een kleine moeite om een jarige partner te feliciteren, te vragen hoe de vakantie is geweest of hoe diegene naast zijn drukke baan weet te ontspannen.”

    “Dit soort persoonlijke gesprekken zorgt voor een extra dimensie binnen onze servicerol. Het zorgt ervoor dat ons werk niet saai of eentonig wordt”, zegt Patricia. Zij werkt ook als customer success manager bij Youfone zakelijk. Customer success gaat bij Youfone Zakelijk om het blij maken van partners. Patricia: “Dit betekent ook dat we successen samen willen vieren. Zo sturen we bij iedere nieuwe mijlpaal die onze partners bereiken een kleinigheidje op, zoals petit fours of een borrelbox om het weekend mee af te trappen.”

    Een 8? Daarmee neemt Youfone Zakelijk geen genoegen

    Keuzemenu’s, tickets indienen en lange wachttijden zijn dingen die Youfone Zakelijk bewust achterwege laat in de samenwerking met partners. Het team streeft juist naar snelheid en een persoonlijke aanpak. Bezuinigen op service doet deze club niet, want het team snapt heel goed dat de tijd van partners kostbaar is. Daarom zijn er korte en directe lijnen. Melissa is de nieuwste aanwinst in het customer success team van Youfone Zakelijk. Zij vertelt: “Ons team voelt zich écht verantwoordelijk voor het snel en naar volledige tevredenheid afhandelen van een vraag.”

    Ze verwachten van elkaar dat ze op minimaal 80 procent van alle vragen direct antwoord kunnen geven zonder door te verbinden of terug te bellen. “Het maakt dus niet uit wie opneemt. We helpen onze partners zonder hen van het kastje naar de muur te sturen.” Patricia: “We delen veel kennis en informatie met elkaar, waardoor we als team groeien. Komen we toch een heel specifiek probleem tegen dat
    we niet direct kunnen beantwoorden? Dan zoeken we samen naar een oplossing.” Het team documenteert dit direct in een eigen kennisbank, waardoor ze de volgende keer niet nog een keer hoeven te zoeken. “Deze drive naar verbetering en efficiëntie zorgt ervoor dat we altijd voor een tien gaan en geen genoegen nemen met een acht.”

    De absolute sterspeler

    Wij zijn natuurlijk benieuwd naar de sterspeler binnen het Youfone Zakelijk-team. De meiden zijn het met elkaar eens: “Onze sterspeler is ons beheerportaal. Die neemt nooit vrij, is nooit ziek en is 24/7 bereikbaar!” Ilijana: “Hoe goed onze service ook is, partners willen veel handelingen zelfstandig doen om de zakelijke eindklant snel en direct te kunnen helpen. Daarom inves- teren we veel tijd en geld in onze ‘sterspeler’, zodat we onze partners de juiste tools kunnen geven.” Patricia vult aan: “Met ons beheer- portaal moeten partners in staat zijn om de top tien operationele acties binnen één minuut uit te voeren. Dit is écht mogelijk. En mocht een van hen even niet weten hoe iets werkt, dan hebben we liever dat diegene ons meteen belt zodat we kunnen helpen. Die gewonnen tijd kan onze partner vervolgens weer besteden aan andere zaken.”

    ‘Operatie is de grootste bedreiging van innovatie’

    Op de vraag hoe Youfone Zakelijk ervoor zorgt dat ze over drie tot vijf jaar nog steeds een dienstverlening hebben die mee kan in de competitie antwoord Ilijana: “Bij ons staat co-creatie erg hoog op de lijst. Dit betekent dat we constant met partners onderzoeken welke nieuwe functionaliteiten nodig zijn om aan de veranderende klantbehoefte te voldoen. En hoe we het leven van onze partners makkelijker kunnen maken.” Deze ‘outside-in’-benadering zorgt er volgens Youfone Zakelijk voor dat ze ook dit jaar weer veel nieuwe, waardevolle functies hebben doorgevoerd. “Operatie is de grootste bedreiging van innovatie. Door de innovatie die wij doorvoeren, ontlasten we onze partners in het operationele proces waardoor ze weer tijd hebben voor hun eigen ontwikke- lingen en hierdoor sneller kunnen groeien.”

    Gaat service nou nooit vervelen?

    Als we vragen wat deze vrouwen zo leuk vinden aan hun team hoeven ze geen seconde na te denken. Ilijana: “De mensen! Op de één of andere manier passen we gewoon bij elkaar, terwijl iedereen zo anders is. Dit vult elkaar perfect aan.” Patricia vult aan: “We werken keihard, maar dollen met elkaar en kunnen heerlijk onszelf zijn. Dat vind ik zó belangrijk!” Ilijana tot slot: “Weet je: de hele dag serieus bezig zijn met vragen is niet vol te houden. Daarom bieden we onze partners de optimale serviceverlenging, maar daarnaast maken we veel lol met elkaar. Plezier en lol tijdens je werk gaat nooit vervelen.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelOpen RAN nu (eindelijk/al) volwassen?
    Volgende artikel Avaya gaat wereldwijd UC verzorgen voor G-Star RAW

    Gerelateerde berichten

    Xelion

    Terugblik bij het afscheid van Micha Cohen en Arthur van den Ende; pioniers in cloudtelefonie

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!