Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Samenwerking tussen telecom en ICT cruciaal zijn voor realiseren meer verbonden en intelligente toekomst
    Achtergrond

    Samenwerking tussen telecom en ICT cruciaal zijn voor realiseren meer verbonden en intelligente toekomst

    19 december 20244 Min leestijd
    Samenwerking tussen telecom en ICT cruciaal zijn voor realiseren meer verbonden en intelligente toekomst
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Edwin Kanis is Director Marketing & Innovation van Axians

    Wat was jouw meest verrassende inzicht of les in 2024, zowel zakelijk als privé?

    Mijn meest ‘verrassende’ inzicht is het besef, of misschien meer een bevestiging, dat echt iedereen openstaat voor samenwerking. We hebben ook in 2024 heel veel sessies met klanten en partners mogen doen waarin innovatieve ideeën naar voren zijn gekomen en we nieuwe technologieën en diensten vroegtijdig hebben kunnen toetsen in de praktijk. Dit heeft er soms voor gezorgd dat we het toch net even anders zijn gaan aanpakken. Dit zorgt veelal voor een versnelling om nieuwe technologieën naar de markt te brengen. 

    Welk besluit of strategie in je organisatie heeft dit jaar de grootste impact gehad en waarom? 

    De afgelopen jaren kiezen we ervoor om onze 27 werkmaatschappijen in Nederland actief te ondersteunen in hum innovatieproces. Dit zorgt ervoor dat we een grote  hoeveelheid diensten hebben gerealiseerd, veelal  as a Service,  die echt waarde leveren voor specifieke marktsegmenten.  

    Gedurende het afgelopen jaar waren er nog nooit zoveel trajecten tegelijk in ontwikkeling. Enkele voorbeelden van nieuwe diensten die dit jaar zijn geïntroduceerd; 5G as a Service, AIOPS  (AI voor  IT Operations), zorgERP en OpenSource+  en Network as a Service 3.0    

    Welke technologische innovatie of trend binnen de IT/Telecomsector vind je op dit moment onderbelicht, maar zal in de toekomst groot worden? 

    De grootste trend is natuurlijk  AI. Ik spreek echter liever over ‘nieuwe intelligentie’, wat een verzamelnaam is van allerlei  slimme technologieën  die we recent en in de nabije toekomst zien opkomen. Natuurlijk vormen data, Machine Learning en AI daar nu een belangrijke basis voor.  

    ICT kan vooral bijdragen door het aanbieden een ‘digital  foundation’, ofwel een dynamische digitale infrastructuur die ervoor zorgt dat intelligente applicaties de beste ondersteuning  krijgen om te  floreren op het vlak van klantcontact, spraak en beeld en daarmee de telecom sector kunnen helpen bij het identificeren en oplossen van bijvoorbeeld netwerkproblemen in real-time, wat resulteert in een hogere betrouwbaarheid en efficiëntie.  

    In de komende jaren zal de samenwerking tussen telecom en ICT cruciaal zijn voor het realiseren van een meer verbonden en intelligente toekomst. 

    Als je één bedrijf binnen de sector mocht kiezen dat écht het verschil maakte in 2024, welke zou dat zijn? 

    We hebben in het nieuws heel veel gezien rondom Tesla, Open AI, SpaceX en Nvidia, maar het meest ben ik onder de indruk geraakt van Starlink. Op dit moment draaien er al zo’n 4.800 satellieten rond de aarde en dit groeit de komend 2-3 jaar enorm, nu SpaceX missies echt operationeel zijn geworden.  

    Daarom hebben we Starlink ook toegevoegd aan onze Network as a Service 3.0 dienstverlening, waarbij we samen met Cisco vrij eenvoudig een SD-WAN verbinding via satelliet kunnen realiseren voor remote locaties en back-up verbindingen over de hele wereld. 

    Wat is de grootste uitdaging of kans die je ziet voor de sector in 2025, en hoe gaan jullie als organisatie hiermee om? 

    Er is al een aantal jaren een grote belofte voor 5G, we zien echter dat dit een ‘sliding’ belofte is, om allerlei redenen, zoals  wet- en regelgeving, ontwikkeling en kosten. Maar de echte belofte op het snijvlak van telecom en ICT zit hem vooral in de steeds meer intelligente applicaties. Zo werken we samen met supermarkten rondom video-analyse diefstalherkenning en werken we met een groot ziekenhuis aan een AI gestuurde voicedienst en transcribe dienst voor vergaderingen. Dit zijn oplossingen die heel dicht op het primaire proces van onze klanten direct waarde leveren en enorm veel handmatig werk uit handen nemen. 

    Wat is je persoonlijke mantra of leidraad voor het komende jaar, zakelijk en privé? 

    Rustig verder bewegen, onderzoeken, proberen, vallen en weer opstaan, want we kunnen niet (stil)blijven staan! 

    Welk onverwacht advies zou je de lezers willen meegeven om zichzelf of hun bedrijf in 2025 verder te laten groeien? 

    Zie regel hierboven.

    Gerelateerd

    Vorige artikelIedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen waarheid
    Volgende artikel Citymesh met DIGI Belgium vierde nationale telecom operator

    Gerelateerde berichten

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    Duitse IT-distributeur Siewert & Kau in zwaar weer

    Duitse IT-distributeur Siewert & Kau in zwaar weer

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!