Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»Ruimte voor optimisme ondanks daling van 10% in Europese smartphoneverzendingen
    Connexie

    Ruimte voor optimisme ondanks daling van 10% in Europese smartphoneverzendingen

    24 mei 20222 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    De Europese smartphoneverzendingen daalden met 10% op jaarbasis in het eerste kwartaal van 2022 en kwamen uit op 41,7 miljoen stuks. Samsung begon 2022 op de eerste plaats, met een marktaandeel van 35% toen het aanbod begon te herstellen voor zijn lage en middenklasse modellen. Apple werd tweede, gedreven door een sterke vraag naar iPhone 13. Xiaomi behaalde de derde plaats dankzij de nieuwe Redmi Note 11-serie, terwijl realme en OPPO de top vijf voltooiden en een marktaandeel van 5% en 4% behaalden.

    “Het grootste deel van de daling in Europa was te wijten aan de harde klappen van Rusland en Oekraïne. De verzendingen in de landen daalden respectievelijk met 31% en 51% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2021”, zegt Canalys Research Analyst Runar Bjørhovde. “De verzendingen in de rest van Europa daalden jaar op jaar slechts met 3,5%, wat aantoont dat de vraag intact blijft. Maar de aanhoudende oorlog heeft de inflatie naar een recordniveau gedreven en het consumentenvertrouwen daalt. De echte test voor de smartphonemarkt komt in de komende twee kwartalen, wanneer de economische impact van de oorlog echt voelbaar wordt.”

    “Opkomende leveranciers versnellen ondanks de onzekerheid”, zegt Canalys Research Analyst Ayush Shastry. “Aanbodbeperkingen en variërende vraag van markt tot markt hebben kansen geboden voor nieuwe namen om door te breken en marktaandeel te winnen. De focus van realme en vivo op indirecte retail- en e-commercekanalen heeft zijn vruchten afgeworpen. Aangezien de industrie met veel risico’s wordt geconfronteerd, zowel aan de aanbod- als de vraagzijde, zal het verbeteren van specifieke kanaalpartnerschappen van cruciaal belang zijn voor leveranciers in de komende kwartalen. De concurrentie binnen het kanaal is groot en leveranciers hebben een unieke kans om het aanbod van hun kanaalpartners te differentiëren en sterkere langetermijnrelaties op te bouwen.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelHelft Nederlanders vreest inbreuk privacy door slimme apparaten
    Volgende artikel Konftel kondigt strategisch partnerschap met ScreenBeam aan

    Gerelateerde berichten

    smartphones

    Smartphones krijgen met EU-energielabels transparantie over duurzaamheid en levensduur

    trump-familie

    Trump-familie betreedt Amerikaanse telecomsector met eigen abonnement en smartphone

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!