Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Rijnstate krijgt state-of-the-art telefonie-oplossing van Axians en ALE
    Telecom

    Rijnstate krijgt state-of-the-art telefonie-oplossing van Axians en ALE

    7 maart 20242 Min leestijd
    Rijnstate krijgt state-of-the-art telefonie-oplossing van Axians en ALE
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Het Arnhemse ziekenhuis Rijnstate heeft haar systeem met bereikbaarheidspiepers vervangen door een nieuwe oplossing met Rainbow van Alcatal-Lucent Enterprise(ALE), waardoor deze oproepen nu via de smartphone kunnen verlopen. “Betere bereikbaarheid van (medisch) personeel leidt tot betere zorg. Daarom hebben we onze traditionele bereikbaarheidspiepers vervangen door smartphones met daarop Rainbo). Op die manier kunnen we vertrouwen op de missiekritische communicatie en  hopen we nog beter ons werk te kunnen doen.” Aldus Mark van der Velden, CIO / Manager Informatie en Medische Technologie van Rijnstate.

    Communicatie en bereikbaarheid zijn essentieel voor een ziekenhuis. In aanvulling op reguliere (vaste) telefonie beschikte Rijnstate nog over traditionele piepers. Die zijn degelijk en betrouwbaar, maar wel beperkt in functionaliteit. “We schakelen steeds vaker over op het gebruik van smartphones. Samen met Buitenhuis Advies en Axians  heeft Rijnstate gezocht naar een oplossing om de bereikbaarheidspiepers te vervangen door een moderne telefonieoplossing. Dit is Rainbow van Alcatel-Lucent Enterprise geworden. Daarnaast willen we in fases afscheid nemen van onze vaste telefoons. Zo introduceren we dus nieuwe mobieltjes en zijn we intern en extern nog beter bereikbaar,” weet Van der Velden.

    Rijnstate maakte al gebruik van een Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) telefooncentrale. Deze oplossing legt een koppeling tussen de Rainbow Cloud en de telefooncentrale. Hierdoor gedraagt een Smartphone die is voorzien van de Rainbow App zich als een standaard telefoon binnen Rijnstate. Daarnaast beschikt de app over een centraal telefoonboek waarin iedereen zijn eigen bereikbaarheid kan regelen. Dit verhoogt de flexibiliteit en bereikbaarheid zowel intern als extern.

    Rainbow wordt inmiddels zo’n 30.000 keer per week gebruikt door zo’n 1.500 medewerkers. Met het verder uitfaseren van onze vaste telefonie zal dit aantal nog fors toenemen.

    Gerelateerd

    Vorige artikelBart Donkersloot wordt Managing Director Benelux Kinly
    Volgende artikel Het zit er weer op

    Gerelateerde berichten

    Sewan versterkt partnerpositie met verbreding portfolio en vertrouwde aanpak

    Sewan versterkt partnerpositie met verbreding portfolio en vertrouwde aanpak

    https://www.fcbarcelona.com/en/FC Barcelona lanceert met Barça Mobile eigen MVNO

    FC Barcelona lanceert met Barça Mobile eigen MVNO

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 10
    Gehele dag

    Yealink Roadshow

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!