Het Nederlandse bedrijf Red Cactus introduceert de eerste volledige Microsoft Teams integratie op basis van Direct Routing voor CRM applicaties inclusief alle functionaliteiten zoals pop-up notificatie meldingen bij inkomende, uitgaande en doorverbonden gesprekken, gespreksregistratie in CRM, klik&bel vanuit CRM, etc. “De uitdaging was dat Teams in de basis geen volledige
gespreksgebeurtenis en geeft en die hebben we wel nodig voor een volledige integratie”, zegt partnermanager Walter Kaan. “Door de integratie voor Microsoft Teams toe te voegen aan
ons portfolio, hebben onze partners een unieke propositie waarbij ze enorme waarde
kunnen creëren voor hun klanten”.
Er was veel vraag om Microsoft Teams Direct Routing te kunnen koppelen aan CRM applicaties. Met de standaardfunctie in Microsoft Teams Admin Center kon al een webbrowser worden geopend op basis van een beantwoorde inkomende oproep, waarmee een beperkt aantal CRM-applicaties konen worden gekoppeld.
Helaas was dit voor veel bedrijven een te beperkte manier van integreren waarbij veel functies zoals call registratie, pop-up notificaties en andere essentiële functies werden gemist. Technisch was dit tot voor kort het hoogst haalbare. De meeste CRM-toepassingen, die vereisen dat je authentiseert of verbinding moest maken met een lokale database, waren al helemaal niet te koppelen.
175 CRM-integraties
Red Cactus is een softwarebedrijf dat zich volledig richt op het ontwikkelen van
telecomgerelateerde software. Met de dienst Bubble hebben ze een universele softwaretool
ontwikkeld om telefoniesystemen eenvoudig te koppelen aan CRM-applicaties. Hoofd
development Jason: “voor ons is deze integratie een mijlpaal omdat Microsoft Teams het
50e telefonieplatform is dat we ondersteunen om meer dan 175 CRM-integraties te
koppelen”. De software wordt op de markt gebracht via een wereldwijd partnerkanaal.