De internationale groeistrategie met de lancering in Italië en Spanje is een vervolg op het succesvolle businessmodel in Duitsland en andere markten als Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Torsten Schero, CEO van reBuy, zegt over de uitbreidingsstrategie: “De lancering van onze webshop in de twee groeimarkten Italië en Spanje is een volgende stap in onze ambitie om het toonaangevende reCommerce-bedrijf in Europa te worden voor gebruikte elektronica.”
Volgens de Europese Commissie wordt er binnen de Europese Unie tegen 2020 tot wel 12 miljoen ton aan elektronica-afval geproduceerd. reBuy wil deze hoeveelheid verlagen door tweedehands mobiele telefoons en andere elektronische apparaten in te kopen en hun levensduur aanzienlijk te verlengen. Daarom worden ook alle aangekochte apparaten uit Italië en Spanje door experts gecontroleerd, schoongemaakt en gerepareerd zodat ze weer geschikt zijn voor verkoop.
Het succes van reBuy zit hem in een duidelijke klantfocus: vaste prijzen, gratis verzending en drie jaar garantie op alle producten. Zo biedt reBuy een breed scala aan diensten met als doel een circulaire economie voor elektronische apparatuur te creëren in de Italiaanse en Spaanse markt.
Vorige artikelDe geschiedenis herhaalt zich?
Volgende artikel Een (r)evolutie in bedrijfscommunicatie: innovaphone myApps