Puzzel, de toonaangevende Europese aanbieder van CCaaS-oplossingen (Contact Centre as a Service), kondigt vandaag de overname aan van het Zweedse Outbound Sales platform S2 Communications.
Door de sales intelligence oplossing van S2 te integreren in het Puzzel Customer Service platform kunnen klanten van Puzzel hun eigen klantenservice verbeteren door inbound en outbound teams op hetzelfde platform te laten werken, de kloof tussen het contact center en salesactiviteiten te overbruggen en een beter samenhangende ervaring te bieden op verschillende contactmomenten.
Puzzel CEO, Frederic Laziou, zegt: “Toen uit gesprekken met klantenservice en sales [1] bleek dat 60% van de klanten aangaf vaak het gevoel te hebben te communiceren met verschillende afdelingen in plaats van met één bedrijf, beseften we ons dat er sprake is van een grotere disconnect in de manier waarop merken hun klanten bedienen dan veel bedrijven zich realiseren.
We zijn zeer verheugd dat S2 de Puzzel familie komt versterken en wij onze Puzzel portfolio kunnen uitbreiden met de kracht van S2 op het gebied van outbound bellen zodat we merken kunnen helpen een beter samenhangende klantervaring te bieden met consistente interacties op meerdere afdelingen.”
De technologie van het in het Zweedse Uppsala gevestigde S2 helpt salesorganisaties hun omzet te verhogen door handmatige salestaken te automatiseren en agents meer tijd aan de telefoon te bieden voor live gesprekken met klanten en prospects. S2 verhoogt de productiviteit van agents en biedt een geweldige gebruikerservaring waardoor agents meer plezier krijgen in hun werk en langer bij het bedrijf blijven. Bovendien stelt S2 managers in staat het systeem te configureren en aan te passen op basis van het salesproces, alle voor hen belangrijke KPI’s te visualiseren en in realtime inzichten te krijgen die hen helpen de salesprestaties te verbeteren.
De technologie van S2 omvat onder andere intelligent auto-dialler, een routeringssysteem dat agents en klanten met elkaar matcht op basis van geselecteerde criteria, een op geolocatie gebaseerd boekingssysteem voor face-to-face ontmoetingen met klanten, realtime rapporten en integraties van derden met e-handtekening en betalingssystemen.
Een klant van S2 zag zijn sales het eerste jaar met 13% stijgen, terwijl een andere klant op de eerste dag meteen een toename van 100% kon noteren in het aantal geboekte salesgesprekken.
Puzzel integreert de capaciteiten van S2 in zijn cloud Contact Center as a Service platform.
S2 is alweer de vierde overname van Puzzel in drie jaar tijd. Eerder kocht het bedrijf het case management platform Logicalware in december 2019, de workforce management oplossing U-WFM in april 2020 en het conversational AI platform Vergic afgelopen september aan met het doel het vermogen connected experiences via alle kanalen aan te bieden aan agents en klanten uit te breiden.
In een reactie op de overname laat Morgan Sandberg, CEO van S2, weten: “We vinden het geweldig om onderdeel te worden van het snelgroeiende en innovatieve team van Puzzel. Onze technologieën vullen elkaar perfect aan en onze bedrijfsculturen zijn al hetzelfde. Beide bedrijven hebben een Scandinavische achtergrond en denken op vergelijkbare wijze over de zorg voor de klanten en werknemers. Het is onze doelstelling het leven voor medewerkers van contactcenters en sales agents eenvoudiger te maken, zodat zij zich gelukkiger voelen, langer bij het bedrijf blijven en beter presteren.”