Enter your email Address

    • Home
    • Telecom
    • Mobility
    • VoIP
    • ICT
    • IoT
    • Algemeen nieuws
    • Evenementen
    • TBM Magazine
    • Achtergrond
    • Contact
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    Login
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • Telecom
    • IoT
    • Algemeen
      • Vacatures
    • Achtergrond
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Pridis zet in op verbreding van de wereld van chat- en agent software in de cloud
    Telecom

    Pridis zet in op verbreding van de wereld van chat- en agent software in de cloud

    23 december 20226 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Al meer dan twintig jaar biedt Pridis met haar onafhankelijke positie in de markt sterke overbruggingsoplossingen die elk bestaand communicatieplatform kan integreren tot een naadloze UC-omgeving. En dat in een markt waar cloud-oplossingen traditionele communicatie-oplossingen in rap tempo naar de achtergrond doet verdwijnen, biedt Pridis haar partners hulp met totaaloplossingen op maat. We zijn benieuwd naar de visie van Johan van Oostveen, directeur van Pridis.  

    Pridis is géén system integrator en ook géén aanbieder van standaard oplossingen. We zijn vooral een aanbieder die spraak en andere manieren van communicatie met elkaar verbindt”, benadrukt Johan. “Leverden we oorspronkelijk applicaties, daar zijn nu diensten voor in de plaats gekomen. We koppelen de oude en de nieuwe wereld aan elkaar en zitten in een transitie waarbij alles naar de cloud gaat. Door software ‘as a service’ verandert hardware in bytes en gaat steeds meer via de cloud. Het overgrote deel van alle communicatie gaat via messaging en chat en voor een klein deel nog maar via voice”, gaat Van Oostveen verder. De zin over adresboek en peer-to-peer zijn onzin. Vandaar dat het beter is dit te verwijderen.  

    Stroomversnelling

    Vanaf de start in 1994 heeft Pridis zich voortdurend aangepast aan de snel veranderende markt. Zo is het gecertificeerd voor Microsoft Teams en biedt het door de toevoeging van CC in de vorm van Callcenter-agents en routeringen een up-to-date oplossing voor MKB+ organisaties. En dat als aanvulling op de wallboarding, routing analytics en alles rondom video en spraak toepassingen.  

    Dankzij een visie waarmee Pridis zijn tijd vooruit was, wisten Johan en zijn mensen tijdig in te spelen op de snel groeiende behoefte om steeds meer in een virtuele wereld te werken. “Wel is het zo dat alles wat je in de cloud moet uitwerken vijf keer meer energie kost dan voorheen. We hebben de diensten beschikbaar maar je moet er veel meer kennis in steken en je moet ook een goede visie hebben van waar je naar toe wilt.  

    Johan: “Voor de transitie die we daarvoor al hadden ingezet, hebben we tijdens corona het gaspedaal flink in moeten trappen toen duidelijk werd dat virtualiteit in een versneld tempo door zou gaan. De receptie, de binnendienst en faciliterende afdelingen, alles wat je binnen een organisatie nodig hebt is steeds meer virtueel. Daar moet je mensen ook in faciliteren. Spraak en video worden nu afgehandeld via de desktop, denk daarbij aan MS-Teams, Zoom en Google Hangout. Deze applicaties voorzien in communicatie binnen de organisatie in spraak en video toepassingen. Voor iedereen daarbuiten moet je aparte technologie gebruiken. Precies daar komen we met onze Pridis toepassingen en diensten om de hoek komen kijken waarbij we tevens koppelen met de bestaande PBX leveranciers”  

    Priotering

    Pridis heeft callcenter functionaliteit toegevoegd en kan platformen aan elkaar koppelen, waarbij gebruikt wordt gemaakt van wachtrijen, vaardigheden en agent beschikbaarheid. Samen met de receptie posten levert Pridis sinds het laatste kwartaal in 2022 ook de software voor de callcenter agenten. Dat doen we inmiddels allemaal vanuit de cloud en wereldwijd. Naast de bestaande PBX leveranciers zijn we daartoe ook door Microsoft-gecertificeerd. Dat stukje bridging aan de voorkant van een organisatie tussen de nieuwe en de oude wereld is de positionering waar we ons als Pridis bevinden.”  

    De integratie van spraak en andere manieren van communicatie was er al voordat steeds meer voor hybride werken werd gekozen. Hybride werken leidt er steeds meer toe dat spraak, chat en video samen als een bericht via de sociale media binnenkomen om vandaaruit te worden verzameld om vervolgens te worden doorgezet binnen een organisatie. 

    Bruggen slaan

    Bruggen slaan om platformen en oplossingen met elkaar te laten werken, is zeker belangrijk in deze tijd waarin de machtspositie van werkgevers versus werknemers aan het verschuiven is. Er zijn werknemers die er op staan twee dagen per week thuis te werken. Daar zijn dus middelen voor nodig omdat te faciliteren en te zorgen dat zij bereikbaar zijn. “Voor een ziekenhuis betekent dit dat een hele receptiedesk of de hele frontdesk virtueel kan zijn en niet meer fysiek op dezelfde locatie. Dat zelfde geldt voor het gemeentehuis.” Wat Pridis onder meer doet is traditionele receptieposten verbreden met callcenter software. Zo kunnen er meerdere profielen van receptieposten aangemaakt worden. “Zo is het ene profiel puur de receptie waar alle verkeer op binnenkomt maar zit daar ook het backofficeverkeer bij.” 

    MS Teams

    Kijk je naar de Nederlandse gemeentes en de tenders die daar uitgeschreven worden, dan zie je dat een groot deel nog altijd traditionele telefonie is. Een deel is volledig virtueel. “De backoffice van organisaties willen allemaal op Teams werken. Je ziet dat professionele medewerkers graag met Microsoft Dynamics werken aan de CRM kant, SharePoint voor alle interne documenten en presentaties en Teams aan de communicatieve kant. Het is dan allemaal intern gericht. Op zich mooi maar het bruggetje naar de externe organisatie blijft dan even liggen en daar wordt dan alsnog voor een traditioneel systeem gekozen. Klanten kiezen dan voor ‘Teams Only’ met Pridis maar er zijn ook klanten waar Teams een onderdeel is, omdat ze nog een bestaand callcenter hebben waar nog omheen gebouwd moet worden. Maar ook dan bieden we daarvoor de oplossing.  

    Verwachtingen

    Johan ziet voor het komend jaar een beweging richting AI (artificial intelligence) en verwacht dat chatbots en voicebots een steeds dominantere rol gaan spelen. “Die ontwikkeling zal alleen maar verder toenemen. Tekst- en datastromen zullen geoptimaliseerd worden door geautomatiseerde technologie. Hierdoor zal iemand vanuit een chat op een gegeven moment door classificatie de juiste handover krijgen. Toch zal spraak ondergeschikt raken aan messaging. Daarom is classificatie van de chats belangrijk, zodat we kunnen zorgen dat de juiste medewerkers worden ingezet en met de juiste profielen van agents. We zullen zelf geen bots gaan bouwen maar ze wel faciliteren. Met al die profielen en big data die dan beschikbaar zijn, kun je de gebruiker een betere ‘customer experience’ bieden.”  

    Duidelijk blijkt uit dit alles dat het partners van Pridis volop kansen biedt om klanten te bedienen met maatwerk. Juist door de vele mogelijkheden om, desgewenst stap voor stap en in het eigen gewenste tempo, met oplossingen te komen om klanten te faciliteren.  

    Gerelateerd

    Vorige artikel20 jaar BusinessCom: ‘’We hebben nog nooit een normaal jaar gehad!’’
    Volgende artikel Dstny focust op integratie en klanttevredenheid

    Gerelateerde berichten

    Uitspraak rechtbank opent weg veiling 5G 3,5 GHz band

    Weg naar 5G 3,5 GHz band open door uitspraak rechtbank

    Waarom kijkt de internationale telecomindustrie de komende weken vol spanning naar Dubai?

    Waarom kijkt de telecomindustrie komende tijd naar Dubai?

    TBM Magazine

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Vacatures
    • Vacature – Helpdesk medewerker

      • Overal
      • Sona Business
    • Vacature – Accountmanager

      • Overal
      • Sona Business
    • Vacature Support Engineer (FG 6)

      • Eindhoven
      • Pocos
    • (Junior) Field Service Engineer

      • Woerden (Extern)
      • Telemos ICT Solutions Group
      • Full Time
    • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

      • Rosmalen
      • X2com
    Evenementen
    Current Month

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Kerkenbos 1015L
    6546 BB Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?
    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!