Gamma Communications plc kondigt de uitbreiding aan van haar expertise en mogelijkheden op het gebied van contactcenters en klantervaring (“CX”) met de overname van BrightCloud Group Ltd.
BrightCloud is Cisco’s toonaangevende Europese Enterprise-partner voor CCaaS en staat bekend om zijn expertise in CX-transformatie. BrightCloud Group werd opgericht in 2011. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot het grootste team van contactcenterspecialisten in het Verenigd Koninkrijk. We hebben gewerkt aan projecten voor contactcenters met honderden tot duizenden zitplaatsen, voor bedrijven in de automobiel- tot nutssectoren.
De overname is een verdere versneller in Gamma’s belangrijkste doelstelling om een toonaangevende managed service provider te worden voor ondernemingen in heel Europa die hun communicatie-estates willen transformeren. De overname verdiept ook Gamma’s strategische partnerschap met Cisco verder.
Gamma levert al CCaaS-oplossingen, ondersteuning en diensten aan bedrijven en de overname is bedoeld om de expertise uit te breiden en te profiteren van de groeikansen op het gebied van CX-transformatie, met name op de Europese markten voor ondernemingen en de publieke sector.
Gamma werkt al meer dan 15 jaar samen met grote ondernemingen en organisaties in de publieke sector en biedt een scala aan UCaaS- en CCaaS-oplossingen en beheerde netwerken. BrightCloud beheert een groot aantal Cisco Contact Center-installaties en Webex CCaaS-oplossingen, en brengt daarmee aanzienlijke ervaring in implementaties, ondersteuning en deskundige services met zich mee, samen met een indrukwekkende klantenlijst.
Andrew Belshaw, CEO bij Gamma, merkte op: We zijn verheugd om BrightCloud en het team te verwelkomen bij de Gamma-groep. BrightCloud heeft een sterke reputatie in het Cisco-ecosysteem en diepgaande expertise in het ondersteunen van CCaaS-implementaties en CX-transformaties en samen kunnen we onze huidige en toekomstige klanten de beste oplossingen in de branche bieden voor toonaangevende CX- en CCaaS-levering.
Gregor Campbell, Director of CX Practice, BrightCloud, merkte op: We zijn enthousiast om deel uit te maken van Gamma om vele redenen: de cultuur, de ambitieuze groeiplannen en het sterke leiderschap dat goed aansluit bij ons bedrijfsethos. Belangrijk voor onze klanten is dat we weten dat we worden overgenomen door een organisatie die relaties op de eerste plaats zet. Dat betekent dat we weten dat onze klanten de specialistische zorg en aandacht blijven krijgen die ze gewend zijn, maar nu met meer middelen.
Lees ook: Gerben Wijbenga wordt bij Gamma CEO Centraal en Noord-Europa