De Jong DUKE heeft Orange Business Services gekozen om wereldwijde IoT-connectiviteit te leveren voor de koppeling van zijn innovatieve ConnectMe-platform voor aangesloten koffiemachines. Het familiebedrijf, met hoofdkantoor in Nederland, is wereldwijd actief. De ConnectMe IoT-oplossing stelt klanten in staat om koffiemachines in kantooromgevingen en horecazaken op afstand te beheren en te monitoren.
Smart coffee
ConnectMe biedt gedetailleerde real-time informatie over koffiemachines, inclusief koffieverbruik, reinigingscycli en proactieve onderhoudsvereisten. Het maakt ook volledige tweewegcommunicatie met de koffiemachine mogelijk, waarbij de koffiemachine in wezen wordt gebruikt als een interactief communicatieplatform. Dit maakt het mogelijk om op afstand software-updates te pushen en/of recepten op de machine te wijzigen, maar ook om de machine te gebruiken als communicatiemiddel om een aankomend evenement aan te kondigen, een wekelijkse lunchactie te promoten of zelfs een advertentie te plaatsen via het videoscherm op de machine. De machine is eenvoudig op afstand in te stellen vanaf een desktop of tablet, en kan een gebruiker zelfs in staat stellen om via de touchless applicatie drankjes te bestellen vanaf hun mobiele telefoon.
De Jong DUKE zocht naar één provider in Europa en Noord-Amerika om betrouwbare IoT cellulaire connectiviteit te leveren voor zijn ConnectMe-machines. Daarnaast wilde het bedrijf graag het algemene beheer vereenvoudigen door hun IoT simkaarten via één enkel platform centraal te beheren.
Een verbonden koffie-ervaring
De Orange IoT Managed Global Connectivity-oplossing, aangedreven door Ericsson’s IoT Accelerator, voorziet de Jong DUKE van veilige en betrouwbare IoT cellulaire connectiviteit. Hierdoor is efficiënte gegevensverzameling mogelijk om de aangesloten koffiemachines te monitoren.
End-to-end connectiviteit wordt geleverd tussen de aangesloten koffiemachines van het bedrijf, uitgerust met Orange IoT simkaarten. Hierdoor kan de Jong DUKE zijn IoT aangesloten apparaten op regionale en wereldwijde basis beheren. Dit zal gaan via één gebruiksvriendelijk connectivity management platform op basis van de IoT Accelerator-dienst van Ericsson en ondersteund door het Orange-netwerk en de bijbehorende roaming overeenkomsten. Ericsson en Orange werken nauw samen om de IoT-ervaringen voor klanten over de hele wereld te optimaliseren en bieden een volledig wereldwijd platform om een consistente klantervaring te bieden. In dit geval ondersteunt het de Jong DUKE’s klantenbestand in Europa en de VS en levert het de diensten naar volle verwachting.
“Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking met Orange Business Services. Zij hebben een op maat gemaakte oplossing geleverd die perfect aansluit bij onze specifieke behoeften. Deze samenwerking levert ons de voordelen van vereenvoudigd beheer en logistiek op, evenals een verbeterde dekking bij onze klanten voor een slimme en verbonden koffie-ervaring”, aldus Monique Klein, Productmanager Connectivity, de Jong DUKE.