Francoise Clemes is in dienst getreden als Chief Operating Officer bij Odido Nederland. De nieuwe rol van Chief Operating Officer (COO) wordt toevoegd aan het Executive Committee.
Naast deze nieuwe bestuursfunctie zal Odido ook andere wijzigingen doorvoeren in de topstructuur van het bedrijf die op 1 februari 2024 van kracht zullen worden. Odido heeft zijn B2B en B2C activiteiten geherstructureerd en introduceert een nieuwe Mass Market afdeling, geleid door Chief Commercial Officer Mass Market Tisha van Lammeren.
Zij zal zich richten op het stimuleren van groei op alle massamarkt producten zoals breedband en mobiel. Zij blijft verantwoordelijk voor het Odido merk en zal ook alle marketing en verkoop aansturen voor zowel consumenten als SME.
Daarnaast zal een nieuw vormgegeven B2B-afdeling zich richten op het stimuleren van B2B-groei via op maat gemaakte oplossingen voor strategische klanten. In lijn met de missie van het bedrijf, zal dit gebeuren vanuit een compact team dat dichter bij de klant staat, waardoor nog beter kan worden ingespeeld op specifieke klantbehoeften.
De verandering markeert een nieuw hoofdstuk voor de B2B operatie van Odido. Om de weg vrij te maken, zal Léon Toet (momenteel Chief Commercial Officer Business) het bedrijf per 1 februari verlaten. De vernieuwde, meer gefocuste B2B organisatie zal worden geleid door de nieuwbenoemde Chief Commercial Officer Enterprise Martijn Teekens (voorheen Director B2B Sales).
De Strategy & Transformation activiteiten zullen in de vernieuwde meer klantgerichte organisatie, worden aangestuurd vanuit de respectievelijke business units, eveneens dichter bij de klant. Om die reden zal Pieter de Klein (momenteel Chief Strategy & Transformation Officer) per 1 februari 2024 het bedrijf verlaten.