Odido is door MarketResponse uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Telecombedrijf van Nederland. Met een score van 8,03 is Odido bovendien de enige telecomprovider in de landelijke top 10 van klantvriendelijkste bedrijven. Deze prestigieuze onderscheiding bevestigt de toewijding van Odido om de onbetwiste klantkampioen van Nederland te worden en te blijven. Naast Odido waren ook Ben en Simpel door MarketResponse genomineerd. Simpel eindigde tweede, BEN werd vierde.
Jaarlijks monitort MarketResponse de prestaties van Nederlandse organisaties op het gebied van klantvriendelijkheid en reikt zij deze prijs uit. Odido wil klantvriendelijkheid naar een nieuw niveau tillen door de klant centraal te stellen in al haar bedrijfsactiviteiten. Deze prijs bevestigt dat de telecomprovider op de goede weg is om de ambitie om klantkampioen te worden daadwerkelijk waar te maken. Odido won de prijs ook al in 2023 en 2021, toen nog als T-Mobile.
Klanttevredenheid hoofdprioriteit
Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer Mass Market bij Odido: “Bij Odido is onze hoofdprioriteit klanttevredenheid. We willen er echt zijn voor onze klanten, we willen het anders doen dan de rest van de industrie. Deze prijs is daarom een enorme blijk van waardering voor onze focus op klanten en laat zien dat onze inspanningen lonen. We zijn ontzettend trots op onze medewerkers die zich elke dag met hart en ziel inzetten om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, in onze winkels, bij klantenservice of via onze app. Deze prijs motiveert ons allemaal om door te gaan, want goed kan en moet altijd beter.
Menselijk contact altijd op één
Francoise Clemes, Chief Operating Officer bij Odido: “De klanttevredenheid in de telecomsector ligt gemiddeld genomen lager dan in andere sectoren. Daar willen wij met Odido verandering in brengen. We streven er daarom dagelijks naar om de beste klantervaring van Nederland te bieden door de klant altijd centraal te stellen. Dat doen we onder meer door menselijk contact altijd op één te zetten en ook tot ver buiten kantooruren beschikbaar te zijn. We zijn heel blij te zien dat we daarvoor beloond worden.”
‘Outstanding’ netwerk
Eerder dit jaar werd het netwerk van Odido al bekroond door benchmarkorganisatie umlaut. Zij riepen de vaste internetdiensten van Odido uit tot de beste van Nederland. Met de hoogste score van alle nationale operators biedt Odido de meest consistente internetervaring van het land. Het mobiele netwerk van Odido werd dit jaar opnieuw erkend als wereldwijd toonaangevend, met het predicaat ‘outstanding’ en een plek in de wereldwijde top drie. Deze twee prijzen, naast die van MarketResponse, laten zien dat Odido zich tot de top van de Nederlandse telecom kan rekenen.