Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»‘Odido. Het kan ook zo. Een sterk merk dat in een jaar tijd niet meer weg te denken is’
    Achtergrond

    ‘Odido. Het kan ook zo. Een sterk merk dat in een jaar tijd niet meer weg te denken is’

    19 december 20244 Min leestijd
    ‘Odido. Het kan ook zo. Een sterk merk dat in een jaar tijd niet meer weg te denken is’
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Wat was jouw meest verrassende inzicht of les in 2024, zowel zakelijk als privé? 

    Zeker niet het meest verrassende, maar het meest teleurstellende is dat we keer op keer zien dat machogedrag leidt tot polarisatie. Zowel op geopolitiek vlak als in het bedrijfsleven. Zelf ben ik een groot voorstander van eerlijk en transparant samenwerken, aandacht hebben voor belangen van partners en samen klanten gelukkig maken. Mijn persoonlijke inzicht is om zakelijk en privé vast te houden aan je eigen idealen.   

     

    Welk besluit of strategie in je organisatie heeft dit jaar de grootste impact gehad en waarom? 

    In september 2023 hebben we ons merk Odido gelanceerd. Dat was niet in 2024, maar had wel nog enorme impact op 2024. We hebben in 1 jaar tijd een nieuw merk laten groeien tot een merk dat niet meer weg te denken is uit de Nederlandse markt. Het is ons eigen merk, en nog veel meer dan dat. Het is onwijs gaaf om het samen met alle Odido collega’s en partners in Nederland uit te laten groeien tot hét toonaangevende merk.  

     

    Welke technologische innovatie of trend binnen de IT/Telecomsector vind je op dit moment onderbelicht, maar zal in de toekomst groot worden? 

    Nog onderbelicht voor de markt zijn de toepassingen met behulp van 5G. In 2024 heeft Odido het mogelijk gemaakt om 5G-diensten te lanceren. Dit dankzij de veiling van het 5G-spectrum en de bouw van een volledig nieuw, landelijk dekkend 5G-radionetwerk. Een voorbeeld van een 5G-dienst is Fixed Wireless Access, die we in oktober gelanceerd hebben. Ik weet zeker dat we van deze en andere 5G-diensten nog heel veel gaan horen. We willen de 5G-toepassingen graag tastbaar maken voor bedrijven. Daarom hebben we op ons hoofdkantoor in Den Haag de Odido Tech Hub geopend. Hier is volop ruimte voor inspiratie en ideeën. 

    Als je één bedrijf binnen de sector mocht kiezen dat écht het verschil maakte in 2024, welke zou dat zijn? 

    Namen noemen vind ik zo 1988. Voetbalkenners weten het vast: het jaar dat Nederland nog wel Europees Kampioen werd. Er zijn heel veel bedrijven die meer dan noemenswaardig zijn. Ik vind het persoonlijk mooi en bijzonder om de telecom- en IT-sector steeds sneller te zien integreren, waarbij ook nieuwe diensten worden ontwikkeld voor deze sectoren. Een voorbeeld hiervan is dat we in september samen met Microsoft, Teams Phone Mobile als eerste hebben gelanceerd. Deze dienst integreert mobiele telefonie in de digitale werkomgeving. Zo kunnen medewerkers flexibel, veilig en productief werken.  

    Wat is de grootste uitdaging of kans die je ziet voor de sector in 2025, en hoe gaan jullie als organisatie hiermee om? 

    De grootste uitdaging voor bedrijven in de telecom- en IT-sector blijft het voldoen aan de verwachtingen van gebruikers. We zijn volop bezig met digitaliseren, automatiseren en dienstverleningen integreren. Hierbij gebruiken we steeds vaker AI als hulpmiddel. De kans en daarbij ook de uitdaging is dat we de techniek menselijk houden. Want klanten willen techniek makkelijk kunnen gebruiken. 

    Wat is je persoonlijke mantra of leidraad voor het komende jaar, zakelijk en privé?

    Een mantra, dat woord hoor ik niet vaak meer. Leuk! Deze schiet me als 1e te binnen: werken met klanten is ontzettend leuk, maar werken met partners is onwijs gaaf. En ik heb er nog 1: als je wil groeien, moet je leren delen.
    En ik hoop dat ik mijn dierbaren in 2025 kan blijven verrassen. Vooral met kleine dingen, zoals aandacht hebben voor elkaar, ons gezin en onze families en vrienden. Maar ook in het zakelijk leven. Door heldere afspraken te maken en oog voor de ander te hebben.

    Welk onverwacht advies zou je de lezers willen meegeven om zichzelf of hun bedrijf in 2025 verder te laten groeien?

    Groeien betekent voor elk bedrijf iets anders, omdat bedrijven een eigen identiteit en eigen doelen hebben. Koester je eigen identiteit en medewerkers, en zoek de samenwerking met bedrijven die hier op basis van bedrijfscultuur perfect op aansluiten. Zoek je groei in meer klanten bedienen met meer relevante diensten, dan nodig ik je graag uit in onze Tech Hub in Den Haag. Hier kunnen we je alles vertellen over onder andere 5G-toepassingen, het Security Portfolio en Microsoft Teams Phone Mobile.

    Gerelateerd

    Vorige artikelCitymesh met DIGI Belgium vierde nationale telecom operator
    Volgende artikel ‘Cybersecurity als fundament van onze organisatie en klantrelaties’

    Gerelateerde berichten

    women in tech

    Slechts 6 procent van ICT-bedrijven wordt geleid door een vrouw

    stock

    Wereldwijde smartphonemarkt krimpt licht in tweede kwartaal 2025

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!