Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Operators»Odido komt met Teams Phone Mobile voor zakelijke gebruiker
    Operators

    Odido komt met Teams Phone Mobile voor zakelijke gebruiker

    27 maart 20243 Min leestijd
    Odido komt met Teams Phone Mobile voor zakelijke gebruiker.
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Telecom operator Odido gaat als eerste Nederlandse provider Teams Phone Mobile aanbieden. Dat maakt voor klanten zowel mobiel bellen als gebruik van Teams-functies mogelijk met één zakelijk nummer.

    Als aanbieder van totaaloplossingen op maat voor de zakelijke markt wil Odido zo een nieuw niveau van mobiele integratie mogelijk maken. Zo kan ondernemend Nederland optimaal hybride werken. Daarom gaat Odido als eerste Nederlandse provider Teams Phone Mobile aanbieden. Met deze nieuwe connectiviteitsoplossing integreert Microsoft de Teams-omgeving met het mobiele netwerk van Odido. Zo kunnen medewerkers met één zakelijk nummer zowel mobiel bellen als Teams-functies gebruiken. Dit zorgt voor meer efficiëntie en flexibiliteit op de hybride werkvloer en centraal beheer van mobiele en Teams-telefonie voor IT-managers. De nieuwe oplossing is naar verwachting in de tweede helft van dit jaar beschikbaar.

    Odido’s totaaloplossingen op maat richten zich op drie hoofdthema’s, waaronder slimmer werken. Binnen dit thema staat het (faciliteren van) hybride werken centraal. Een goede bereikbaarheid is hierbij heel belangrijk. Het combineren van thuiswerken en op kantoor werken is bovendien bijzonder populair. Uit onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) blijkt dat in 2023 maar liefst 52% van alle werkenden dit geregeld doet. Werkgevers zijn voortdurend op zoek naar manieren om werkprocessen te optimaliseren en efficiëntie en productiviteit te verhogen. Met het aanbieden van Teams Phone Mobile speelt Odido in op de groeiende vraag naar flexibele en moderne connectiviteitsoplossingen in de hybride werkomgeving. Eerder bood Odido ook als eerste Nederlandse provider Operator Connect aan.

    Minder kosten en meer productiviteit

    Door medewerkers één zakelijk nummer te geven voor hun mobiele telefoon en Teams kunnen ze probleemloos schakelen tussen apparaten zonder steeds opnieuw in te hoeven loggen op verschillende applicaties. Gebruikers hebben één belgeschiedenis, waarbij ze gesprekken kunnen aannemen op elk apparaat en tijdens een gesprek moeiteloos kunnen overschakelen tussen apparaten. Bovendien is de beschikbaarheidsstatus gesynchroniseerd tussen Teams en het telefoonnetwerk, zodat je altijd een overzicht hebt van al je zakelijke contactmomenten.

    De naadloze integratie tussen bestaande Teams-omgevingen en het netwerk van Odido is de enige mobiele integratie die door Microsoft 365 wordt ondersteund. Dit maakt externe applicaties overbodig. Het centrale beheer van telefoon- en Teams-gesprekken op één platform vermindert ook de administratiekosten voor IT-Managers, doordat ze slechts één systeem moeten beheren.  Bovendien voldoet Teams Phone Mobile aan de hoogste veiligheidsnormen, waardoor bedrijven kunnen vertrouwen op een beveiligde communicatieomgeving.

    Totaaloplossingen op maat

    Martijn Teekens, Chief Commercial Officer Enterprise bij Odido: “Als aanbieder van totaaloplossingen op maat willen we ondernemend Nederland ontzorgen in connectiviteit zodat men zich volop kan concentreren op de eigen bedrijfsvoering. Om de beste klantervaring en dienstverlening te kunnen bieden werken we samen met gerenommeerde partners zoals Microsoft om een nieuw niveau van mobiele integratie mogelijk te maken. Mede door ons ijzersterke partnernetwerk slagen we er wederom in om als eerste in de markt een connectiviteitsoplossing aan te bieden, waarmee we onze zakelijke klanten nog beter van dienst kunnen zijn.”

    Ook Hermien Roebersen, Partner Lead Microsoft Nederland, is blij met de nieuwe mogelijkheden die samenwerking tussen Microsoft en Odido oplevert: “Met Teams Phone Mobile kunnen organisaties hun hybride medewerkers een betere mobiele ervaring bieden, die voldoet aan beveiligings- en compliance regels van de organisatie. Ook kunnen organisaties kosten verminderen door technologie samen te voegen. Dankzij de ervaring van Odido met zowel Microsoft Teams telefonie als vaste- en mobiele communicatie kunnen zij communicatie samenbrengen tot een geïntegreerde ervaring.

    Gerelateerd

    Vorige artikelHupra ICT treedt toe tot Techone familie
    Volgende artikel MCS biedt de zorg zekerheid én efficiency met private LTE

    Gerelateerde berichten

    Hoe gaat het met de jonge telecomoperator UNDO? vodafonezigo

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen in strijd tegen teruglopende resultaten

    Prijs smartphones in acht jaar verdubbeld ACM onderzoekt opzegdrempels bij telecomaanbieders

    ACM onderzoekt opzegdrempels bij telecomaanbieders

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 10
    Gehele dag

    Yealink Roadshow

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!