Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Nominaties Best Cloud Communications Project 2017
    Telecom

    Nominaties Best Cloud Communications Project 2017

    27 oktober 20177 Min leestijd
    nominaties-best-cloud-communications-project-2017
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Op 15 november worden in Het Zalmhuis de Telecom Inspirience Awards uitgereikt. Hier lees je de klantcases die kans maken op de award voor Best Cloud Communications Project 2017.

    Klantcase: Warchild
    Business partner: Adatum ICT & Telecom

    Adatum heeft voor Warchild in 20 landen het IP Businessmanager Charity-concept geleverd: een complete en stabiele VoIP communicatieoplossing voor goede doelen en stichtingen. Adatum vindt dat het geld wat besteed wordt aan kostbare ICT- en telefonieoplossingen, beter gebruikt kan worden om dromen te verwezenlijken. De IP Businessmanager voor Warchild draait volledig redundant in de Cloud en kent een 6 laags security model met een volledige encryptie. De letterlijke winst voor Warchild is dat bijna 100.000 euro bespaard is aan investering, mede ook door het opnieuw inzetten van de Cisco IP toestellen die de klant reeds had. Ook de internationale belkosten zijn nu voor het grootste deel verdwenen doordat dit met de Cloud-oplossing ntern belverkeer is geworden. Door de Vast-Mobiel koppeling zijn medewerkers ook buiten kantoor beter bereikbaar. Het beheer voor 20 landen kan centraal gedaan worden en dankzij de Narrowcasting-feature zit ook videocommunicatie in de oplossing.

    Klantcase: Heliview
    Business partner: Féju Automatisering

    Heliview is een bedrijf met enerzijds een groot outbound callcenter en anderzijds een business development organisatie van 35 medewerkers die gezamenlijk werken aan de diverse facetten van een project waarbij de onderlinge communicatie van groot belang is. De uitdaging bij deze klant zat in het inzichtelijk maken van de diverse vormen van data en communicatie en daar op een makkelijke manier mee om te gaan. Voorheen waren de diverse afdelingen eilandjes met eigen data-informatiestromen.  Féju heeft dit samen met de klant inzichtelijk gemaakt vanaf alle mogelijke devices: vaste toestellen, ipads, smartphones. De medewerkers hebben alleen een laptop, tablet en smartphone. Voor het outbound callcenter is een Hosted Onbeperkt bellen oplossing geleverd. Voor de 35 vaste medewerkers de Cloud Communicatie-oplossing  My-Connect. Alle medewerkers zijn voorzien van het meest uitgebreide profiel inclusief MiTeam-functionaliteiten. Hierdoor zijn medewerkers op alle devices beschikbaar en wordt middels een Exchange-integratie de beschikbaarheid vanuit de Outlook-agenda geregeld. In MiTeam zitten de functionaliteiten: Chatten, documenten delen, taken uitzetten binnen de projectgroep en online samenwerken. Van ieder project wordt een zogenaamde stream gemaakt, de projectdeelnemers worden toegevoegd en kunnen vanaf dat moment echt samenwerken aan het project, alle communicatie rondom het project is nu centraal beschikbaar binnen de stream, waar in de oude situatie het een hele klus was om die project gerelateerde informatie boven water te krijgen. Om dit met een Cloud-oplossing in te vullen, was de efficiëntste weg: Eenvoudig uit te rollen, beschikbaar op alle devices, onbeperkt belverkeer en flexibel op en af schalen voor wanneer er bijvoorbeeld tijdelijk call-agents bij of af moeten.

    Klantcase: Geostick
    Business partner: Het Nieuwe Telefoneren

    Geostick is een van de grootste etikettendrukkerijen in Europa; een internationaal productiebedrijf met bijna 300 medewerkers verdeeld over 6 divisies.  Door de verschillende overnames van de afgelopen jaren was er een rommelige situatie ontstaan als het gaat om bereikbaarheid. Drie bedrijven zijn opgegaan in zes divisies op vijf locaties, maar werden nog gebeld via de eigen regionale nummers en ieder op zijn eigen centrale. Bereikbaarheid was slecht meetbaar en individuele medewerkers waren soms lastig te bereiken. Het Nieuwe Telefoneren heeft voor Geostick één Cloud Telefooncentrale ingericht waarop medewerkers direct extern bereikbaar zijn. Dit is ingevuld met het GnTel-platform. De medewerkers in de drukkerij en in het magazijn zijn voorzien van een DECT-toestel. Graag wilden deze bellers ook weten als iemand zijn toestel op “niet storen” heeft gezet. Dit is simpel opgelost door een bandje met “Dit toestel staat op niet storen” te laten horen.De verschillende bestanden van de klant met contactgegevens zijn via Google contacts opgeschoond en gesynchroniseerd in het bedrijfstelefoonboek. Iedere divisie, locatie én individu kiest daaruit zijn eigen lijst met contacten die zichtbaar zijn in het telefoonboek op de Yealink-toestellen. Verder is BHV ingeregeld door 333 te bellen, maatwerk BHV, 10 toestellen gaan over en je ziet het ID van de beller en dat het een BHV-oproep betreft. In zijn totaliteit: voor Geostick is bereikbaarheid gegarandeerd, ook als de lijn eruit ligt.

    Klantcase: Driezorg
    Business partner: RAM  Infotechnology

    Driezorg is een dienstverlener die langdurige zorg, (wijk)verpleging  en thuiszorg levert in de gemeenten Hattem en Zwolle. Zij doen dit met zo’n 1.000 medewerkers op 11 locaties. Zij wilde haar dienstverlening kostenefficiënter inrichten, waaronder dus ook haar ICT en telefonie. Op iedere locatie was een verouderde analoge telefooncentrale aanwezig. Ook was er op iedere locatie een eigen telefoniste voor inkomend en uitgaand verkeer, wat zorgde voor inefficiëntie en dubbel werk. Driezorg wilde graag een centraal contact center dat het telefoonverkeer van alle locaties zou afhandelen. RAM Infotechnology heeft na een inventarisatie van de wensen CareVoice Hosted Telefonie op alle werkplekken geleverd. Naast hosted telefonie is de koppeling gelegd met eCumulus, hét cloud platform voor de zorg, waarmee de gehele ICT-omgeving in één centrale toepassing draait, waaronder kantoorautomatisering, SaaS-applicaties, ECD en Mobile Device Management. Bereikbaarheid is gegarandeerd: zodra op een locatie, om wat voor een reden ook, de internetverbinding wegvalt, schakelt de centrale direct de lijnen door naar elk andere gewenste locatie, gsm, voicemail box, IVR, et cetera. Functionaliteit die voor een instantie als Driezorg van het grootste belang is omdat het gaat om mensenlevens. Beter bereikbaar, schaalbare oplossing, volledig locatieonafhankelijk geworden,

    Klantcase: Maaswaal College
    Business partner: 
    KNNS

    Het Maaswaal College is een middelbare school in Wijchen. Op drie verschillende locaties werken in totaal zo’n 300 medewerkers. De wensen van het Maaswaal College waren: volledig zelf te beheren bereikbaarheid, vervanging verouderde centrales, kosten omlaag brengen. Na het inventariseren van de behoeften kwam KNNS op de volgende setup uit: 120 Hosted Voice-seats, 22 vast-mobiel-seats met refurbished iPhones, twee callmanagers, drie FttH-verbindingen, Plantronics-headsets voor centrale bedienposten en absentie coördinatoren. Alle locaties hebben de beschikking gekregen over een snelle glasvezelverbinding. Deze infrastructuur biedt een solide en snelle basis voor de onderlinge communicatie. Alle lokalen zijn voorzien van Cloud Telefonie, in combinatie met een toestel met slechts vier keuzemogelijkheden. Naar buiten bellen is geblokkeerd. De werkplekken voor administratie, receptie, roostermakers et cetera hebben meer functionaliteit waaronder presence-informatie. Tot slot hebben stafleden en afdelingsleiders de beschikking gekregen over de Vamo-oplossing. KNNS heeft deze klant in de overstap naar de nieuwe oplossing ondersteund met drie kennissessies.

    Klantcase: Make-A-Wish Nederland
    Business partner: 
    Zetacom

    Make-A-Wish Nederland vervult ieder jaar ruim 500 liefste wensen van kinderen en jongeren tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Het is een non-profit organisatie met 25 medewerkers en 400 vrijwilligers. De  stichting wil de komende jaren meer wensen vervullen en meer donateurs werven door optimaal gebruik te maken van haar resources. Samen met de verhuizing naar een nieuw kantoor, gaf dit de aanleiding om te kijken naar interne efficiëntieslagen, waarbij ICT een belangrijke rol speelt. Make-A-Wish Nderland besloot om versneld over te stappen naar de cloud, te beginnen met cloud telefonie van NFON, geïmplementeerd door Zetacom. Er was op het gebied van ICT voornamelijk behoefte aan meer flexibiliteit en gebruiksgemak om enerzijds de vrijwilligers en fondsenwervers beter te kunnen ondersteunen en anderzijds de interne organisatie te ontlasten. Verder wilden zij overgaan op flexwerkplekken om medewerkers meer flexibiliteit te bieden en om de benodigde kantooroppervlakte te minimaliseren door onderbenutting tegen te gaan. In het kader van de verhuizing was flexibiliteit een randvoorwaarde. Het was verder essentieel dat de organisatie te allen tijde optimaal bereikwaar was en zou blijven en dat de oplossing zou resulteren in besparing op kosten en tijd.  Make-A-Wish kan door de migratie naar Cloud en flexwerkplekken nog spaarzamer omgaan met budget en tijd en is te allen tijden optimaal bereikbaar.

    Gerelateerd

    Cloud-oplossing
    Vorige artikelIoT-provider CheerIoT gelanceerd tijdens CES Amsterdam
    Volgende artikel Nominaties Best Mobile Project 2017

    Gerelateerde berichten

    Yealink MeetingDisplay

    Yealink MeetingDisplay: drie formaten, één systeem voor alle vergaderruimtes

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!