Nemesys heeft, middels een openbare aanbesteding, de opdracht gekregen van de Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten voor de levering van een vast telefonieplatform.
IJsselgemeenten was middels een openbare aanbestedingsprocedure op zoek naar een leverancier voor één nieuw vast telefonieplatform dat gebruikt gaat worden door drie organisaties; de Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten, de gemeente Krimpen aan den IJssel en de gemeente Capelle aan den IJssel. De oplossing moest derhalve voorzien in de vaste telefonie behoefte van alle drie de partijen inclusief de ondersteuning van twee Klant Contact Centra (KCC).
De wens van IJsselgemeenten was om gebruik te gaan maken van een integrale Cloud Communicatie-oplossing die aangeboden wordt aan de gehele organisatie als één oplossing in een dienstenmodel. Nemesys heeft deze vraag ingevuld met een IP Voice Cloud-oplossing op basis van een Mitel MiVoice telefonieplatform. Deze communicatieoplossing biedt behalve de gewenste functionaliteit en stabiliteit tevens geïntegreerde Contact Center-mogelijkheden en een naadloze integratie met Skype for Business. Naast de levering en implementatie van het nieuwe telefonieplatform verzorgt Nemesys de komende jaren ook het beheer en onderhoud.