Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Mobility»Nederlanders bellen steeds vaker buiten werktijd
    Mobility

    Nederlanders bellen steeds vaker buiten werktijd

    21 februari 20223 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Nederlanders bellen vaker buiten reguliere werktijden. Dit blijkt uit onderzoek van Voys. De telecomprovider heeft onderzoek gedaan naar het belgedrag van werkende Nederlanders. Naast dat de werkuren ruimer worden, blijkt ook dat er in de zomer vaker buiten reguliere werktijden wordt gebeld dan in de winter.

    Voor thuiswerkers is het zelf bepalen hoe en wanneer je werkt steeds gebruikelijker. In thuissituaties is dit een uitkomst. “In onze data -analyse zien wij dat de werktijden in de zomer vaker worden doorgetrokken dan in de winter. Een verklaring hiervoor is dat mensen in de zomermaanden behoefte hebben aan vrijheid, ook gezien de coronamaatregelen. Dat is natuurlijk een voordeel van flexibel werken, ook als je bijvoorbeeld kinderen thuis hebt of wil sporten tussendoor”, zegt Maya van der Schuit, marketeer bij Voys. “Als zakelijke telecomprovider weten wij hoe belangrijk een gezonde balans is tussen werk en privé. Daarom raden we bedrijven aan om iedere collega een vast zakelijk telefoonnummer te geven. Want als klanten je 06-nummer hebben, ben je nooit echt vrij.”

    Zorgelijke ontwikkeling

    Carolien Hamming, directeur van CSR Centrum voor stress- en burn-out, vindt het bellen buiten werktijd een zorgelijke ontwikkeling. Grenzen aangeven is volgens Hamming van belang. “Na je werkdag op kantoor nog even werken is niet per se verkeerd. Maar wat je wel kan zeggen is dat structureel overwerken, voor mensen na verloop van tijd negatieve effecten heeft op hun gezondheid. Je lichaam heeft tijd nodig om tot rust te komen van werkactiviteiten. De beste verdeling is: acht uur werken, acht uur afschakelen van het werk en andere dingen doen, acht uur slaap.”

    Prestatiemaatschappij

    Hamming ziet dat de maatschappij in de laatste jaren veranderd is. “Mensen hebben het gevoel dat ze weinig doen tijdens een werkdag. We leven echt in een prestatiemaatschappij. We moeten presteren, presteren, presteren. Niet alleen op het werk maar ook privé. Je moet alles uit je baan halen en thuis moet je ook presteren richting je kinderen en/of je partner, je huis moet er tip en top uitzien en dan heb je ook nog je familie en vrienden die aandacht vragen. De neiging bestaat om maar door te rennen.”

    “Dat telefoontje van de baas draagt dus bij aan dat steeds doorgaan. Die cocktail van dingen die je ‘moet’ doen maakt het tot een probleem”, vervolgt Hamming, ook schrijver van het boek ‘Gek op Stress, maar niet altijd’. “Wij mensen zijn losgeweekt van onze natuur. We rollen maar door van de ene afspraak naar de andere. En vergeet niet: mentale inspanning kan ook topsport zijn.”

    Een BOM in je agenda

    “Mensen kunnen hard werken en veel uren maken, maar daar moet voldoende rust en herstel tegenover staan”, gaat Hamming verder. “Anders raak je fysiologisch uit balans, want je verbruikt energie en bouwstoffen, zonder dat je die voldoende aanvult. Daardoor word je vermoeider, wat leidt tot stress. Zo put je jezelf langzaam uit.” Een oplossing voor dit probleem is met regelmaat gewoon even ‘te niksen’. “We nemen er niet de tijd voor, terwijl niksen of lummelen juist ontzettend belangrijk is om op langere termijn je draagkracht te behouden.”

    Hamming adviseert: “Zet regelmatig BOM(men) in je agenda: Bewuste Onspan Momenten zonder verplichtingen, in plaats van de dag vol te stouwen met inspannende activiteiten. Ga even iets doen wat je prettig vindt en waar geen prestatie of druk op zit. Ik weet zeker dat mensen die op tijd hun rust weten te pakken en goed kunnen balanceren tussen hun inspanningen en herstel, nooit burn-out zullen raken.”

    Lees hier meer over het onderzoek: https://www.voys.nl/weblog/onderzoek-steeds-meer-telefoonverkeer-buiten-werktijd/

    Gerelateerd

    Vorige artikelThe Taste of Micha Cohen
    Volgende artikel Markt voor private netwerken ontwikkelt zich snel; wie levert wat

    Gerelateerde berichten

    Gatehouse-Satcom

    Gatehouse Satcom en Druid Software gaan samenwerken om satellietcommunicatie te verbeteren

    CapX Nederland neemt voorsprong met unieke oplossing; Private 4G en 5G Radio in één

    CapX Nederland neemt voorsprong met unieke oplossing; Private 4G en 5G Radio in één

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 17
    17 juni - 19 juni

    TCCA Critical Communications World

    jun 19
    12:30 - 17:30 CEST

    Partner Event BusinessCom en Barracuda

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!