Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»Nederlander bijna vijf en half uur online per dag
    Connexie

    Nederlander bijna vijf en half uur online per dag

    29 maart 20233 Min leestijd
    bellend mens
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    In ons land zijn we gemiddeld per hoofd van de bevolking 327 minuten online, oftewel bijna 5,5 uur per dag. Dat blijkt uit onderzoek van We are Social en Meltwater. Hiermee zit Nederland ruim onder het gemiddelde, net als veel Europese landen. Zuid-Afrikanen spannen de kroon met 578 minuten (9 uur en 38 minutes). Bij de grootverbruikers veel landen uit Azië en Latijns-Amerika, terwijl Japan hekkensluiter is met 255 minuten online per dag.

    Volgens de gegevens werd in 2022 gemiddeld 397 minuten (6 uur en 37 minuten) per dag gesurft op het internet. Dit komt neer op een verbazingwekkende 2.415 uur per jaar, oftewel bijna 30% van onze tijd. Er is echter ook goed nieuws: de dagelijkse online tijd daalde met 4,8% of 20 minuten ten opzichte van 2021, nu we de pandemie geleidelijk achter ons laten.

    Deze cijfers zijn gebaseerd op gegevens van Meltwater en We Are Social. De gegevens kijken naar trends in internetgebruik wereldwijd onder internetgebruikers van 16 tot 64 jaar.

    Verslaafd

    De tijd die online wordt doorgebracht, verschilt aanzienlijk van land tot land. Zuid-Afrikanen zijn het meest verslaafd aan internet, met een gemiddelde van 578 minuten (9 uur en 38 minuten) die elke dag online worden doorgebracht, drie uur meer dan het wereldwijde gemiddelde. Brazilianen blijven net iets achter, met 572 minuten (9 uur en 32 minuten) die dagelijks aan internetgebruik worden besteed. De Filippijnen staan op de derde plaats met een gemiddelde van 554 minuten (9 uur en 14 minuten) die per dag online worden doorgebracht, gevolgd door Argentijnen en Colombianen, beide met 541 minuten (9 uur en 1 minuut) dagelijks internetgebruik

    Mensen in de Verenigde Staten besteden ook een bovengemiddelde hoeveelheid tijd online en besteden dagelijks 419 minuten (6 uur en 59 minuten) aan surfen op het internet – hetzelfde als mensen in Singapore. Canadezen zijn iets minder gul met hun tijd en besteden dagelijks gemiddeld 395 minuten (6 uur en 35 minuten) online.

    Oost-Aziatische landen hebben daarentegen een van de laagste gemiddelde dagelijkse internetgebruiken: Chinezen besteden 325 minuten (5 uur en 25 minuten) online, gevolgd door Zuid-Korea met 321 minuten (5 uur en 21 minuten), en Japan met slechts 225 minuten (3 uur en 45 minuten) – het minst van alle landen in de studie. De enige uitzondering is Taiwan, met een gemiddelde dagelijkse internettijd van 434 minuten (7 uur en 14 minuten).

    Europa

    De meeste Europese landen besteden ook aanzienlijk minder tijd online dan het wereldwijde gemiddelde. Oostenrijkers besteden dagelijks 322 minuten (5 uur en 22 minuten) aan internetgebruik, terwijl Duitsers 312 minuten (5 uur en 12 minuten) besteden. Van alle Europese landen in de studie besteden mensen in Denemarken de minste tijd aan onlinegebruik, met een gemiddelde van 298 minuten (4 uur en 58 minuten) per dag.

    Belangrijkste redenen om het internet te gebruiken

    Mensen brengen een aanzienlijk deel van hun leven online door, maar wat doen ze daar precies?

    Reden voor gebruik

    Voor velen is het internet een belangrijke bron van informatie: 57,8% zegt het vooral te gebruiken om informatie te vinden.

    Contact houden met geliefden is een andere belangrijke reden voor internetgebruik: 53,7% noemt dit als kernactiviteit. Daarnaast gebruikt de helft van alle mensen (50,9%) het internet om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en gebeurtenissen.

    Andere belangrijke redenen waarom mensen het internet gebruiken zijn het bekijken van video’s, tv-programma’s en films (49,7%), onderzoeken hoe dingen gedaan moeten worden (47,6%), nieuwe ideeën of inspiratie opdoen (44,3%), producten en merken onderzoeken (43,4%), toegang krijgen tot en luisteren naar muziek (43,2%), en het vullen van vrije tijd en algemeen rondkijken (41%).

    Gerelateerd

    Vorige artikelNieuwe Jabra Video Bar eerste Microsoft Teams Device for Android
    Volgende artikel TP-Link lanceert als eerste samen met Finse ISP Lounea een WiFi 7 oplossing voor 10Gbit fiber

    Gerelateerde berichten

    Golden eSIM nu beschikbaar via GWK Travelex

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!