Lancering UNIVERGE BLUE zet NEC in één klap op de cloudkaart
Het is half juni als we het pand van NEC in Hilversum binnenlopen. Al in de hal blijkt de stemming opperbest. We treffen het dan ook wel, want vandaag is de officiële introductie van de UNIVERGE BLUE® Cloud diensten in Nederland. Hiermee brengt NEC UNIVERGE BLUE® CONNECT, een volledig geïntegreerde Unified Communications as a Serviceoplossing (UCaaS), en NEC UNIVERGE BLUE® ENGAGE, een Contact Center as a Service (CCaaS)-oplossing, naar de Nederlandse markt. Daarmee nestelt de wereldspeler in telecom zich in één klap tussen de koplopers in dit cloudsegment.
Born in the Cloud
Het productportfolio binnen UNIVERGE BLUE werd ruim een jaar geleden al aangekondigd in de vorm van een intensieve samenwerking tussen NEC en Intermedia, een toonaangevende leverancier van cloud-gebaseerde Unified Communications as a Service (UCaaS) en Contact Center as a Service (CCaaS).
Bert Plasman, Vice President Enterprise Channel Sales EMEA, over de samenwerking: “Om de snelle migratie naar de cloud op wereldschaal te ondersteunen, wilde NEC samenwerken met een pure en gevestigde cloud partner die een best-in-class, volledig geïntegreerde suite van UCaaS- en CCaaS-oplossingen kan bieden.” Kortom, NEC vond vorig jaar met Intermedia een ‘born in the cloud’ partner met een zeer geavanceerde eigen cloud platform waaraan zo’n 6.500 patenten zijn gekoppeld. En Intermedia kreeg er in één klap een wereldwijde afzetmarkt bij via NEC als marktleider in diverse IT & Telecomsegmenten. De samenwerking stelt NEC in staat deze uitgekiende cloudoplossingen wereldwijd uit te rollen.
Unieke differentiatie
Hij legt verder uit waarom NEC met de nieuwe propositie een unieke plek inneemt in de UCaaS markt: “De nieuwe spelers in dit segment gaan direct, over de channel partner heen, naar de eindklant. Bij NEC’s partnerschapsmodel draait alles echter om customer ownership. De partner blijft te allen tijde eigenaar van de klant. Hij kan zelf waarde toevoegen met additionele diensten, de tariefstructuur bepalen en desgewenst onder eigen
merk aanbieden. Hiermee is de partner zelf eindverantwoordelijk en onafhankelijk. Daarbij is het een alles-in-één open platform, stelt hij: ”Als deze oplossingen los van elkaar bij diverse leveranciers worden gekocht, hebben ze individueel ieder hun eigen prijskaartje en ondersteuning. UNIVERGE BLUE levert daarom een aanzienlijk kostenvoordeel op en biedt klanten alle voordelen van gestroomlijnd IT-beheer en -administratie. Vanuit één management portal kun je alle applicaties over de totale organisatie uitrollen en beheren.”
De klant bepaalt
Daarnaast levert NEC met deze uitbreiding als enige partij klanten volop keuze bij het inrichten van bedrijfscommunicatie tussen On-Premises, Hybride en pure Cloud oplossingen. “We hebben immers een sterke klantenbase in de On-Premises markt. Een aantal partijen hebben deze markt vaarwel gezegd en dat heeft ons geen windeieren gelegd. De hybride oplossing die we bieden vormt voor bestaande klanten een brug naar de cloud, waarbij we onderdelen zoals videovergaderen, chat en file management uit de cloud leveren.
Talloze ijzersterke punten Krachtige ondersteuning hybride werken
“Er zijn heel veel UCaaS aanbieders, maar het aantal wereldwijd actieve aanbieders is op de vingers van één hand te tellen”, stelt Fred Spronk, Sales Director Continental Europe, Russia & Turkey.” Onze wereldwijde scope betekent dat we een team van honderden software developers dagelijks aan de voortdurende innovatie van de UNIVERGE BLUE diensten aan het werk hebben. Wij zijn zogezegd wereldwijd lokaal.”
Spronk vervolgt: ”We hebben alleen al op telefonievlak honderd plus functionaliteiten, maar UNIVERGE BLUE is vooral dé oplossing voor de hybride, digitale werkplek. We bieden bijvoorbeeld ook integratie-oplossingen met Microsoft (Teams, Office 365). Bovendien heb je nooit problemen met trunking. Bij de basicversie van onze all-in-one oplossing heeft de gebruiker al standaard 3.000 belminuten per maand. Zo kun je nationaal en internationaal bellen zonder extra kosten.”
Ook niet onbelangrijk; “We staan heel dicht bij onze resellers. Zij werken vanuit een beheerportal en kunnen ons altijd direct bellen voor support.” En ook op het gebied van hardware neemt NEC een bijzondere positie in. Niet alleen de eigen bureautelefoons, maar ook die van derden zoals Yealink en Polycom zijn te gebruiken met UNIVERGE BLUE en worden compleet Plug en Play geleverd.
Kortom, NEC zet zich met UNIVERGE BLUE in één klap op de cloudkaart en biedt een complete cloudpropositie waarbij aan praktisch alles gedacht is. Het partnerkanaal kan aan de slag!
Ter versterking van het team heeft NEC recent een aantal nieuwe mensen aan boord gehaald, die zelf ook ‘born in the cloud’ zijn. Zoals Leon Blank en vanuit Intermedia Wilco van Dijk en John de Breij. “Mooi om hiervan deel uit te maken”, stellen zij enthousiast. “Telefonie is maar een deel van de geleverde dienst, het is vooral een geweldige tool om met elkaar samen te werken. Bijvoorbeeld via videovergaderingen waarbij dankzij AI automatisch verslagen van de vergadering worden gemaakt en gestuurd naar alle gebruikers. En het delen van en samenwerken in bestanden. Verder zit er een volwaardige online webinar tool in, zeer interessant voor bijvoorbeeld universiteiten en hogescholen en natuurlijk voor partners die zich op die doelgroepen focussen. Daarnaast bieden we geavanceerde contact center applicaties vanuit dezelfde portal en open source API’s, waardoor bedrijven snel en eenvoudig met CRM en Desktop applicaties kunnen integreren. Dit alles tegen een laag vast maandelijks tarief”
Wat biedt UNIVERGE BLUE
Als een van de meest uitgebreide open en schaalbare Cloud platforms voor de slimme werkplek, maakt UNIVERGE BLUE telefonie, chat, video vergaderen, contactcenter, beveiliging, online webinars, het delen en opslaan van bestanden, backup en recovery plus talloze productiviteitsintegraties (o.a. MS Teams, Salesforce, Office 365) mogelijk binnen één enkele omgeving. Deze diensten in een allesomvattend (alles-in-één) open Cloud communicatieplatform met datacenters in Frankfurt en Londen wordt aangeboden voor één vast laag bedrag per maand. De eindklanten betalen alleen voor wat ze gebruiken en gebruikerslicenties zijn van maand tot maand te wijzigen.
Voor meer informatie neem contact op met het NEC Cloud Team:
T – 035 8080 365 of email via UBluehelp.NL@emea.nec.com
www.univergeblue.nl