Een combinatie die uniek is in de markt: een breed pallet aan clouddiensten puur voor resellers, met aanvullende hardware te bestellen via dezelfde portal. Geheel ondersteund met de professionele kennis van een uitgebreid pre-sales-, sales- en support-team. Dat is My-Connect van BusinessCom. De mensen achter dit succesvolle label vertellen waarom My-Connect alles biedt wat de reseller nodig heeft.
Om bij het begin te beginnen: My-Connect is de merknaam voor het dienstenportfolio van ICT en Telecom distributeur BusinessCom. Het unieke aan My-Connect is de combinatie van de volgende ingrediënten: een breed pallet aan wholesale Clouddiensten voor telefonie, UC, networking en cybersecurity; SIP Trunking en verbindingen; aanvullende hardware zoals netwerkapparatuur en endpoints; de korte lijnen, kennis, kunde en ondersteuning (technisch en commercieel) die BusinessCom al jaren kenmerkt. Alles wat je als reseller nodig hebt, met flexibiliteit en keuzevrijheid.
All You Need Is…My-Connect
2024 staat daarom in het teken van All You Need Is My-Connect. BusinessCom-directeur Pieter van Eldonk legt uit waarom: “De puzzelstukken vallen in elkaar. We kunnen resellers steeds meer clouddiensten voor communicatie en networking bieden, we zijn direct distributeur van een groot aantal vendors hebben een volwaardige operatorstatus en we maken het steeds eenvoudiger voor business partners om het te verkopen. Tel daarbij op dat wij een passie hebben voor onze resellers; dan hebben we alles wat de reseller nodig heeft – uit één hand geleverd. Dat is uniek: wij kunnen als enige de reseller oprecht onafhankelijk adviseren wat voor zijn eindklant-projecten de beste oplossing is; een traditionele PABX-oplossing met een trunk, dan wel een volledige cloud-oplossing.”
Waarom nu in the picture?
Het merk My-Connect bestaat sinds 2016 en is volgens Van Eldonk opgericht als alternatief voor de Cloud-providers om de resellers zekerheid te geven dat hun klanten veilig zijn. Op korte termijn trekken de presales consultants en partner managers van BusinessCom opnieuw het land in met de boodschap van My-Connect. De reden: het portfolio is aangevuld met nieuwe diensten (zie kader). “Daarnaast is de laatste jaren zwaar geïnvesteerd in het bestel- en configureergemak door bijvoorbeeld de bestelportal te integreren in de webshop. Ook is fors geïnvesteerd in de datacenters om de security en stabiliteit te verstevigen”, vertelt Maikel Monden, technisch eindverantwoordelijk voor My-Connect. Ook is er een commerciële vernieuwing doorgevoerd. Partnermanager Marcel Derks: “De licentiestructuren van de My-Connect diensten zijn allemaal vereenvoudigd. Die versimpeling is goed nieuws voor de reseller; de diensten zijn nu allemaal vanaf een bierviltje te verkopen.” Marcel benadrukt nog een ander belangrijk punt van de My-Connect diensten: het klanteigendom ligt bij de reseller. “Onze partners factureren, als reseller heb jij het contract met jouw klanten. Je bent dus te allen tijde ‘in control’ over je eigen klantenbase. We zijn niet afhankelijk van één merk; we zijn provider- en leverancier-onafhankelijk. Dus mocht één van onze leveranciers er bij wijze van spreken mee stoppen, kunnen we voor de reseller zijn klanten naar een ander platform migreren.”
Gebruiksgemak voor de reseller
Roy Bramer is verantwoordelijk voor de My-Connect portal en de onboarding van nieuwe partners. Achter de schermen werkt hij doorlopend aan het verbeteren van het gebruiksgemak voor de reseller. “We willen bestellen, configureren, beheren en factureren zo makkelijk mogelijk houden voor onze partners. Een SIP Trunk is met drie tellen aangevraagd, een Cloud Telefonie omgeving in vier minuten opgezet. Volledig zero touch kun je zonder tussenkomst van BusinessCom als reseller 24 uur per dag nummers aanvragen, nummers porteren en een nieuwe omgeving opzetten. Er is een volledige facturatiekoppeling aanwezig waarmee de reseller kan factureren aan zijn klant. Sterker nog: door onze verruimde openingstijden is het mogelijk om tot 22.00 uur hardware te bestellen voor een Clouddienst, waarbij we de volgende dag de toestellen whitelabel op een locatie leveren en direct via autoprovisioning live zetten.”
Samenvattend is de kracht van My-Connect de combinatie van goede clouddiensten, aangevuld met het hardware assortiment van BusinessCom met verruimde openingstijden, de kennis, ondersteuning en het snelle schakelen van de mensen bij BusinessCom. Maikel Monden: “Als er iets aan de hand is met een project, dan zijn we er. We laten de reseller nooit in de kou staan.”
Nog steeds uniek in de markt
Shèr Hendrix is bij BusinessCom presales consultant voor het My-Connect portfolio en vanaf het eerste uur betrokken bij My-Connect. “Toen we startten, was de insteek vooral: één supportdesk voor de reseller voor zowel zijn Clouddienst, de verbindingen als de hardware. Dat wij alle drie deze componenten vanuit een single point of contact leveren, is nog steeds uniek in de markt.” Shèr merkt dat de nieuwe resellers die zich melden vooral op zoek zijn naar een alternatief, omdat ze problemen ervaren of omdat er veranderingen zijn bij hun huidige provider. “Geen enkel platform kan elke vraag in de markt afdekken. Zo komen resellers bij ons terecht voor een alternatief, want we hebben keus. Vaak kennen ze BusinessCom al vanwege de goede service die we bij hardwaredistributie leveren. Die service en snelheid over al onze linies, bieden we ook bij de clouddiensten.” Wat hij daarnaast als positieve feedback terugkrijgt, is dat er ondanks de flinke groei van BusinessCom nog steeds persoonlijk contact is en de gebruiksvriendelijkheid van de portal hoog is. “Dat was een belangrijke reden voor ons om de portal in eigen beheer en met onze eigen programmeurs te ontwikkelen en door-ontwikkelen.”
Toekomst My-Connect
Is het portfolio nu compleet? Pieter van Eldonk: “Hoewel het een volledig portfolio is, blijft het in ontwikkeling. We werken samen met meerdere vendoren die hun oplossingen naar de cloud willen brengen en we staan op het punt om nieuwe oplossingen toe te voegen. Denk aan Networking as a Service, vergaderoplossingen en op korte termijn voegen we ook zaken toe in de hoek van camera’s met vendoren als TP-Link en i-PRO. Wat uiteindelijk voor ons telt, is dat we het portfolio zo compleet mogelijk maken voor onze resellers, zodat ze keuze hebben.”
Operatorstatus
Een belangrijk deel van de My-Connect diensten heeft BusinessCom end-to-end in eigen beheer: voor de Cloud Telefonie-diensten My-Connect Telepo, My-Connect SIP Trunking en My-Connect Interconnection (de verbindingen) heeft BusinessCom de operatorstatus. Deze diensten draaien in drie datacenters. Maikel Monden: “De kracht is dat we onze diensten over publiek internet transporteren. Daardoor zijn we volledig locatie onafhankelijk. Het is stabiel en veilig met encryptie op spraak en signalering. Het communicatieverkeer versturen wij via SIP over TLS, oftewel Secure SIP; een gecontroleerd protocol waarmee wij de eerste waren in Nederland. Dat is een van de redenen waarom wij via resellers ook veel huisartsenpraktijken op ons platform hebben.”
De ijzersterke ingrediënten van My-Connect
• Meer dan 10 Clouddiensten; • Telefonie, UC, networking as a service, security, mobile, SIP-trunks, verbindingen;
• Uitsluitend wholesale al dan niet whitelabel; nooit facturering aan eindklant (full service);
• Klanteigendom ligt bij reseller, die factureert aan eindklant;
• Direct distributeur van aanvullende hardware van A-merken;
• Eén aanspreekpunt voor diensten, hardware, verbindingen, support;
• 24/7 technisch support met een team van 12 professionals;
• Sales en Presales team van 20 professionals; • Korte lijnen: professioneel en persoonlijk.
Clouddienst plus hardware
Het grote voordeel voor resellers is dat BusinessCom vanuit één loket zowel Clouddienst, verbindingen als hardware levert. Denk daarbij aan headsets, IP-toestellen, routers, switches en accesspoints. Het My-Connect portfolio wordt vormgegeven door de volgende diensten- en hardwareleveranciers: