Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Microsoft Teams nu beschikbaar via platform van oneCentral
    Telecom

    Microsoft Teams nu beschikbaar via platform van oneCentral

    28 april 20204 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    oneCentral gaat Microsoft Teams en aanverwante diensten aanbieden. Partners kunnen hun klanten zo via het platform van oneCentral makkelijker helpen met Microsoft-implementaties. “In de huidige tijd, waarin mensen massaal thuiswerken, is dit een heel krachtige propositie voor onze partners”, zegt CEO Marius Savelbergh.

    De populariteit van de Unified Communications-tools van Microsoft zoals Microsoft Teams groeit al geruime tijd. De recente ontwikkelingen hebben het gebruik van Teams voor bedrijven en organisaties weliswaar in een stroomversnelling gebracht, er was al langer een latente behoefte aan het eenvoudig beheren van deze UC-omgeving in een totaaloplossing. In dat licht krijgt oneCentral dus steeds vaker en meer aanvragen van partners, met het verzoek zakelijke klanten te helpen met mogelijkheden om te bellen vanuit Microsoft 365 en Teams. Dit is sinds deze maand alleen maar makkelijker geworden, nu de telefonie-oplossing Microsoft Business Voice ook in de Microsoft 365 Business-licenties beschikbaar is gekomen.

     

     

     

    Vooruitziende blik

    oneCentral heeft het eigen platform het afgelopen jaar voorbereid op uitbreiding van de dienstverlening met end-to-end diensten. Een vooruitziende blik van CEO Marius Savelbergh en zijn team. Voor het aanbieden van UC-diensten gaat oneCentral samenwerken met nieuwe leveranciers. Zo worden de telefoniediensten van Microsoft in samenwerking met het Nederlandse bedrijf SoftApp beschikbaar gemaakt voor partners van oneCentral. Het installeren en uitrollen van dit type UC-oplossingen kan complex zijn en gebeurt nu dus typisch door integrators. Savelbergh: “Met de diensten die we nu aan ons portfolio toevoegen, zorgen we ervoor dat onze partners en resellers in de toekomst makkelijker, sneller en beter in staat zijn telefoniediensten in Teams aan bedrijven en organisaties te verkopen. Wij verzorgen uiteraard uitgebreide ondersteuning bij het traject van on-boarding en de verdere exploitatie.” De samenwerking tussen oneCentral en SoftApp gaat nog verder. Beide bedrijven zijn een strategische alliantie aangegaan waarbij oneCentral het technische en operationele beheer onder zijn hoede neemt. De bedrijven vullen elkaar goed aan zonder hun onafhankelijkheid te verliezen. SoftApp borgt toekomstige uitbreiding op de stabiele infrastructuur van oneCentral en oneCentral profiteert van de versnelling in nieuwe markten. “De totaalpropositie is een heel sterk signaal naar de markt. In de huidige tijd vinden eindgebruikers het essentieel om te weten hoe een leverancier de dienst heeft ingeregeld. Met het eigen platform in Nederlandse datacenters in combinatie met ISO-certificering hebben we een duidelijk antwoord.”

     

     

     

    Internationale markten

    “De introductie van deze omgeving geeft een impuls aan de internationale ambities van oneCentral”, zegt Marius Savelbergh. “In de afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in expertise over en routeringen naar telecommarkten in onder meer België, Duitsland, Polen en Frankrijk. Internationale telefonie is steeds complexer geworden omdat landen hun nationale netwerk beperken voor buitenlandse partijen. Om misbruik te voorkomen, moeten telefonieaanbieders zich apart per land registreren. Sinds we een aantal internationaal opererende retailketens tot ons klantenbestand mogen rekenen, is dit voor ons al een bestaande en essentiële route. De internationale distributie van SoftApp zal dit traject alleen maar versnellen en daar profiteren alle partijen van.”

     

     

     

    Applicaties van derden

    oneCentral zal de Microsoft-oplossingen overigens ook verrijken met diensten die vanuit het netwerk kunnen worden gefaciliteerd. “We stellen ons altijd onafhankelijk op en dat maakt ons platform krachtig voor uiteenlopende aanbieders van communicatiediensten”, zegt Savelbergh. “Van oudsher ondersteunen we oplossingen van zowel traditionele aanbieders zoals Avaya, Unify, Cisco en Mitel, als ook van nieuwere spelers zoals 3CX, Swyx, Innovaphone en Xelion. Het toevoegen van Teams en Skype for Business is dan ook een logische stap.” Voor oneCentral blijft het echter niet bij het hosten van deze diensten en routeren van verkeer. Savelbergh: “Onze uniforme architectuur stelt ons in staat om applicaties voor meerdere oplossingen toegankelijk te maken. Zaken als redundantie, fail-over en abuse prevention zijn standaard al beschikbaar, maar we breiden dit momenteel uit met zaken als call recording, uitgebreide rapportages, transcription van gesprekken en spraakgestuurde keuzemenu’s. Oplossingen die normaliter zeer kostbaar blijken of door complexiteit onbereikbaar voor klanten, kunnen we op een uniforme wijze voor partners in het netwerk activeren.” Dat Microsoft Teams nu onderdeel is van de propositie geeft oneCentral volgens Savelbergh een ‘enorme boost’. “De grootste groei in de telecomsector gaat in dit segment plaatsvinden”, zegt hij resoluut. “Nu zijn onze partners in staat om Microsoft Teams op een complete manier aan te bieden aan hun klanten. Voor partners is dat relevant, want de awareness bij bedrijven is momenteel groot omdat de behoefte aan thuiswerken en videoconferencing snel groeit. Héél snel. Daar zijn we nu dus op voorbereid.”

     

    Gerelateerd

    SoftApp
    Vorige artikelFacebook gaat strijd aan met Zoom en Skype
    Volgende artikel Robbert Klemkerk senior product manager Destiny

    Gerelateerde berichten

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!