Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Meer klanten en lichte omzetstijging voor KPN in 2021
    Achtergrond

    Meer klanten en lichte omzetstijging voor KPN in 2021

    31 januari 20222 Min leestijd
    joost farkwerck kpn ceo
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    KPN heeft in de laatste drie kwartalen van 2021 meer klanten binnengehaald voor zijn mobiele diensten. Ook het aantal zakelijke klanten dat gebruikmaakt van telefonie en internet van KPN groeide, zo maakte KPN maandag bekend bij de presentatie van haar jaarcijfers over 2021..

    De kosten stegen op jaarbasis met bijna 1 procent, met name door extra marketinguitgaven. De personeelskosten daalden wel door digitalisering. Eind vorig jaar telde KPN 9700 fte, 4 procent minder dan een jaar eerder. De afgelopen periode werden 121.000 huishoudens op glasvezel aangesloten. In heel 2021 ging het om 433.000 woningen. “We liggen goed op schema om in 2026 ca. 80% van de Nederlandse huishoudens van glasvezel te hebben voorzien”’ vertelt CEO Joost Farwerck.

    Omzetgroei

    De CEO is tevreden over het resultaat: “In 2021 hebben we goede stappen gezet in het behalen van onze strategische en financiële ambities. We maakten de belangrijke stap naar omzetgroei in de massamarkt (Consumenten, MKB en Wholesale). In de Consumentenmarkt zorgt glasvezel voor omzetgroei en de omzet uit mobiele diensten groeit ook sterk. De omzet in het MKB groeide voor het tweede kwartaal op rij, dit geeft vertrouwen dat we de totale omzet voor het Zakelijke Marktsegment tegen het einde van 2022 kunnen stabiliseren. En Wholesale leverde eveneens een sterke bijdrage; dankzij ons succesvolle open netwerkbeleid kunnen andere aanbieders door het hele land op een efficiënte manier breedband diensten bieden aan consumenten. Door onze investeringen in kwaliteit en service is de klanttevredenheid sterk verbeterd onder consumenten en zakelijke klanten.

    De inspanningen om ons mobiele netwerk te moderniseren, betaalt zich uit. We zijn door Ookla voor de derde keer op rij erkend als het beste mobiele netwerk van Nederland. KPN biedt de hoogste 5G-snelheden en de beste dekking op de Nederlandse markt, en we zien dat steeds meer klanten hiervan profiteren.

    Security centraal

    In een wereld die sterk afhankelijk is van digitale verbinding en interactie, is de betrouwbaarheid en veiligheid van onze netwerken en systemen van fundamenteel belang. Om de integriteit en beschikbaarheid van onze systemen en netwerken te behouden, hebben we onze security-first aanpak versterkt.

    Aandeelhouders profiteren van de resultaten over 2021: “We hebben in 2021 goede voortgang geboekt op onze “Accelerate to Grow” strategie. Dit stimuleert toekomstige groei en in combinatie met onze sterke financiële positie stelt dit ons in staat om het aandeelhoudersrendement voor 2022 aanzienlijk te vergroten door middel van een groeiend dividend en een nieuwe inkoop van aandelen.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelRechtspraak stopt morgen met faxen en stapt over op versleutelde e-mail
    Volgende artikel China Telecom biedt sms-dienst met beeld en geluid via 5G

    Gerelateerde berichten

    Strategische samenwerking Axians en Odido biedt optimale bereikbaarheid

    Strategische samenwerking Axians en Odido biedt optimale bereikbaarheid

    stock IT-professionals profiteren van een loonstijging van 11% vodafone business

    Vodafone Business en nlgroeit lanceren MKB Mentor voor ondernemers met groeivraag

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!