Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Mobility»Meer huishoudens schrappen tv-abonnement, live tv blijft belangrijk
Mobility

Meer huishoudens schrappen tv-abonnement, live tv blijft belangrijk

14 januari 20192 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Zeven procent van de Nederlandse huishoudens verwacht het tv-abonnement op te zeggen ergens in de komende twee jaar. Het overgrote deel behoudt echter het abonnement van zijn huidige tv-aanbieder. De voornaamste reden is dat zij naar live tv willen blijven kijken. Ondanks de opkomst van on demand diensten, de populariteit van videoplatforms zoals YouTube en het gebruik van de functies van interactieve tv blijft live tv kijken de meest populaire vorm van videoconsumptie voor de gemiddelde Nederlander. Live tv via een OTT (over-the-top, ofwel via internet)-abonnement kijken is slechts beperkt mogelijk. Het afgelopen jaar zijn zowel KPN als T-Mobile met dergelijke abonnementen gestopt.

Netflix en Videoland blijven groeien

On demand-diensten Netflix en Videoland blijven groeien in Nederland. Sinds de introductie in september 2013 is Netflix nog elk kwartaal gegroeid, al vlakt de groeicurve de laatste kwartalen wat af. Het Nederlandse Videoland zit nog vol in een sterke groeifase en laat na een wat vlakke start inmiddels ook al acht kwartalen op rij een groei zien.

Het Amerikaanse Amazon Prime Video, dat sinds 2016 actief is in Nederland, speelt vooralsnog geen grote rol in het Nederlandse on demand-landschap. Hetzelfde geldt voor meer niche-spelers zoals Cinetree, Eurosport Player, Lebara Play, Lyca TV en MUBI.

Programma gemist meest populaire iTV-optie

Bijna driekwart van Nederlandse huishoudens geeft aan interactieve (iTV)-opties te hebben via hun tv-aanbieder. Zo kijkt ruim een derde van de huishoudens wel eens een programma via de Programma Gemist-optie van hun interactieve tv-abonnement van bijvoorbeeld KPN of Ziggo.

Op korte afstand volgen qua gebruik het pauzeren van live tv en het opnemen van tv programma’s. Minder populair zijn het kopen van een film of serie via de mediaspeler van de tv-aanbieder. Opvallend is ten slotte dat KPN-klanten over het algemeen vaker toegang hebben tot de interactieve opties en hier ook meer gebruik van maken dan Ziggo-klanten.

Gerelateerd

Vorige artikelAlcatel presenteert Alcatel 1X en 1C
Volgende artikel Onwetendheid bij retailers over kosten IT-infrastructuur

Gerelateerde berichten

Nokia biedt oplossing voor missiekritische communicatie met drones

Nieuw initiatief verbindt senior IT’ers en opdrachtgevers

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!