Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»MediaMarkt lanceert Marketplace in België
    Connexie

    MediaMarkt lanceert Marketplace in België

    6 maart 20254 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Rotterdam, 6 maart 2025 – MediaMarkt heeft vandaag haar Marketplace gelanceerd in België, precies een jaar na de lancering van Marketplace in Nederland. Op dit platform biedt de Europese marktleider in consumentenelektronica haar partners de mogelijkheid om producten aan te bieden die in eerste instantie niet in de Belgische winkels verkrijgbaar zijn.

     

    Een nog breder aanbod voor de consument

    Consumenten kunnen dankzij de komst van de Marketplace bij MediaMarkt kiezen uit een nog grotere verscheidenheid van beschikbare producten. Het platform biedt keuze uit producten van partners in bestaande of nieuwe categorieën die in principe niet in de winkel verkrijgbaar zijn, zoals fitness, e-mobility en gereviseerde producten.

     

    Beauty – en tuinproducten

    Op korte termijn zal het aanbod uitgebreid worden met andere categorieën, zoals beauty en tuinproducten. Kopers op de Marketplace kunnen vertrouwen op hoge kwaliteitsnormen, omdat MediaMarkt alleen met geselecteerde partners samenwerkt. In een eerste fase zijn dat circa 50 partners, waaronder insta360, Medisana, Philips Hue, Lifegoods, Ecovacs, Ninja, Laifen en Imoshion.

    MediaMarkt hanteert een strikte selectie van partners. De retailer beschouwt elke koper als een MediaMarkt-klant, dus is die kwaliteitseis een vanzelfsprekende om de klanttevredenheid zo hoog mogelijk te houden. De ervaringen in Nederland, waar de Marketplace precies een jaar geleden gelanceerd werd, laten al zien dat deze benadering sterk gewaardeerd wordt.

     

    De omnichannelstrategie als topprioriteit

    De lancering van de Marketplace maakt deel uit van de ambitie van het internationale bedrijf om in de toekomst een groter deel van de omzet uit online te halen en streeft naar een verdere toename van het marktaandeel. Bovenal past het in het verder versterken van de omnichannel-propositie van de retailer. Behalve in de 27 winkels, kunnen klanten in België terecht op de webshop, in de app en sinds vandaag dus ook op de Marketplace.

     

    Space-as-a-service

    Partners die hun producten op de Marketplace aanbieden krijgen ook de kans om deze producten tijdelijk in één van de fysieke winkels te verkopen. Aan de hand van de dienst “Space-as-a-Service” kunnen deze partners een tijdelijke of permanente plek reserveren in de winkels van MediaMarkt. Het is een bestaande service die niet exclusief voor Marketplace-partners geldt: ook bestaande en nieuwe winkel- en online partners – ook van buiten de elektronicabranche – zullen er gebruik van kunnen maken. Met Space-as-a-service worden vooraf gedefinieerde zones in de winkel voortdurend afwisselend gevuld met de nieuwste producten en diensten. Dit gebeurt in de vorm van boutiques, shop in shops, promotionele uitingen, experience zones en bijvoorbeeld events. Zo wil MediaMarkt zorgen voor een onvergetelijke klantenervaring.

     

    Dichtbij de klant

    De lancering van de Marketplace maakt onlosmakelijk deel uit van de omnichannel-strategie van MediaMarkt. Deze is erop gericht om via elk kanaal, fysiek en digitaal, nog dichter bij de klant te staan.

    Remko Rijnders, vertelt: “We zijn zeer verheugd dat we nu live zijn met de Marketplace in België. We hebben hoge verwachtingen voor dit platform, vooral omdat we echt iets anders doen dan de bestaande platforms en onze partners selecteren op kwaliteit en daar een hoge standaard voor service aan koppelen. We zien ook dat de Marketplace in Nederland bijzonder succesvol is, net als in de andere Europese landen waar we al met het platform actief zijn sinds een paar jaar. De lancering sluit bovendien naadloos aan bij onze omnichannelstrategie die gericht is op het bieden van een ongeëvenaarde klantbeleving via verschillende kanalen, fysiek en digitaal via de webshop en app. Dit is een puzzelstukje in die strategie, maar wel een zeer belangrijke.”

    MediaMarkt heeft de Marketplace sinds 2020 al succesvol gelanceerd in Nederland, Duitsland, Italië, Spanje en Oostenrijk.

    Over MediaMarkt

    MediaMarkt is de grootste elektronicaketen van Europa en is sinds 1999 actief in Nederland met momenteel 54 winkels. Inmiddels zijn er in België 27 winkels en 2 in Luxemburg. In totaal is de winkelketen met zo’n 1000 winkels actief in 11 Europese landen. Bij MediaMarkt staat de consument centraal. Jaarlijks bezoeken meer dan 100 miljoen consumenten MediaMarkt: door een bezoek aan de winkels of online. Door middel van de omnichannel-propositie wordt de consument via allerlei kanalen bediend en kan zelf worden bepaald hoe, waar en wanneer elektronica wordt gekozen, gekocht en ontvangen: via de winkel, webshop, app of Marketplace. Bij de Smartbar die zich in elke MediaMarkt-vestiging bevindt, wordt de klant totaal ontzorgd met advies en extra services, zoals het aanbieden van een unieke TV-kalibratie en het gebruiksklaar maken van laptops, tablets en smartphones. Daarnaast kan worden gekozen uit een ruim assortiment aan televisie- en telefoonabonnementen of uit diverse groene stroomaanbieders. Met BetterWay, onze duurzaamheidspropositie, helpen we consumenten bij hun duurzamere productkeuze en het verduurzamen van hun eigen gedrag. De winkelketen werd in 1979 opgericht en is onderdeel van de MediaMarkt Saturn Retail Groep.

    Meer info hier.

    Gerelateerd

    Vorige artikelNieuwe 10-Inch Android S-series en duurzaam ePaper verrijken display-aanbod ProDVX
    Volgende artikel Introducties op MWC 2025 in consumer tech

    Gerelateerde berichten

    smartphones

    Smartphones krijgen met EU-energielabels transparantie over duurzaamheid en levensduur

    trump-familie

    Trump-familie betreedt Amerikaanse telecomsector met eigen abonnement en smartphone

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!